További növekedés előtt az Orbis Hotel Group

„A kelet-európai AccorHotels szállodák üzemeltetésének 2015. januári átvételével a Csoport nemzetközivé vált, megteremtve az új piacokon való további növekedés lehetőségét” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis SA elnök-vezérigazgatója. Egy év telt el azóta, hogy az Orbis Hotel Group átvette az AccorHotels valamennyi márkájának kelet-európai üzemeltetését, ezzel a régió legnagyobb szállodahálózatává vált, több mint 100 szállodával, melyből 17 Magyarországon Sofitel, MGallery, Novotel, Mercure és ibis márkanevek alatt üzemel.

Az orbis nemrég nyilvánosságra hozta 2015-ös eredményeit, egy évvel azután, hogy átvette AccorHotels kelet-európai szállodáinak az üzemeltetését. Hogyan foglalná össze a 2015-ös évet?

2015-ben a stratégiai befektetőnkkel, az AccorHotelsszel lezárt tranzakciót követően az Orbis új korszakba lépett és komoly átalakuláson esett át. jelentősen megnövekedett üzleti tevékenységünk volumene, és egy új szervezeti felépítést integráltunk, tovább erősítvén az egész Csoporton belül üzemeltetési kiválóságunkat és a szinergiákat. Nagyon pozitív makroökonómiai trendeket figyeltünk meg 2015-ben az egész régióban. A kelet-európai országok Európa leggyorsabban növekvő gazdaságai közé tartoztak. Ez a kedvező gazdasági trend kétségtelenül elősegítette a szállodaipar növekedését. Ennek megfelelően növekvő keresletet tapasztaltunk az üzleti és szabadidős szegmenseken belül egyaránt. Az Orbis stabilan növekedett minden piacán, 8,3%-os nettó árbevétel-növekedést (közel 302 millió euró) és 10,6%-os Revpar-növekedést értünk el csoportszinten.

Korábban említette, hogy a Csoport nemzetközivé válása megteremtette az új piacokon való további növekedés lehetőségét az orbis számára. Mit kell ezalatt pontosan érteni?

A 2015-ös évet az eredményeink stabil növekedése mellett egyértelműen a szállodahálózatunk dinamikus növekedése jellemezte. A terjeszkedésünkben a legfontosabb esemény kétségtelenül a 38 kelet-európai AccorHotels szálloda átvétele és integrációja volt 2015 januárjában. A stratégiánknak megfelelően ugyanakkor folytattuk a szállodahálózatunk bővítését franchise- és menedzsmentszerződésekkel. hogy tovább növeljük a Csoport kínálatát és a márkák ismertségét. Az év folyamán 15 új szerződést írtunk alá és 3 új szálloda csatlakozott a Csoporthoz. A franchise- és menedzsmentmegállapodásokon túl folytattuk saját fejlesztési projektjeinket is. Ennek eredményeképpen 2016-ban legalább 10 új szálloda 1100 szobával kerül majd a Csoport portfoliójához, összességében nem kevesebb mint 31 szálloda csatlakozik a hálózathoz 30 hónapon belül.

Mennyire elégedett a magyarországi eredményekkel?

A tavalyi év nagyon jónak bizonyult Magyarországon. Munkatársaink gyorsan azonosultak az Orbis-stratégiával és a fejlődési lehetőségekkel. A magyar szállodák 7,5%-os nettó árbevétel-növekedéssel és egy közel 10%-os Revpar-növekedéssel jelentősen hozzájárultak a Csoport teljesítményéhez. Ahogy más országokban, úgy Magyarországon is meghatároztunk egy stratégiai fejlesztési tervet, melynek megvalósítását már tavaly elkezdtük. A Mercure Metropol és a Mercure Duna jelenleg zajló teljes körű felújítását és átalakítását követően megnyitjuk a két első ibis Styles szállodánkat idén áprilisban Budapesten, teljesen új szállodaélményt nyújtva a vendégeinknek. A hatékonyságunk és a jövedelmezőségünk növelése érdekében elindítottuk a ,,buy back ,, programunkat. Ennek keretében a nem megfelelő pénzügyi kondíciókkal bérelt szállodákat visszavásároljuk – ahogy ez történt az ibis Budapest Heroes Square és a Mercure Budapest City Center esetében is. végül de nem utolsósorban két új szállodai food & beverage koncepciót vezettünk be Magyarországon. Tavaly év elején azt ígértük, hogy Budapest lesz a befektetéseink egyik célpontja, és ehhez tartottuk magunkat.

Nemrég írták alá a végleges adásvételi szerződést két budapesti szállodára, az ibis Budapest Heroes Square-re (139 szoba) és a Mercure Budapest City Centerre (227 szoba). Korábban az AccorHotels gyakorlata szerint inkább értékesítették a tulajdonolt szállodákat, és a bérleti szerződéseket preferálták. A tulajdonlás az új stratégia?

A szállodahálózatunk dinamikus növekedése mellett a befektetett tőke optimalizálására is koncentrálunk. Stratégiánk szerint továbbra is elsősorban franchise- és menedzsmentszerződések révén szeretnénk terjeszkedni. Bizonyos esetekben, amikor azt megvalósíthatónak ítéljük, megfontoljuk a saját beruházás lehetőségét is, például meglévő hotelek megvásárlását vagy újak építését. A „buy back” programunkkal az a célunk, hogy megtaláljuk azokat a lehetőségeket, melyekkel tovább növelhetjük a hatékonyságot és jövedelmezőséget a bérleti szerződésekhez kötődő relatív magas költségek megszüntetésével.

Idén két meglévő szállodát is átalakítanak ibis Styles hotellé Budapesten. Miért döntöttek úgy, hogy bevezetik ezt a márkát Magyarországon? Tervezik, hogy tovább növelik az ibis Styles szállodák számát Magyarországon?

Folyamatosan a jövő felé kell néznünk, és felkészülnünk az iparágunkban jól látható változásokra és kihívásokra. A szállodaipar legnagyobb kihívása, hogy képes legyen önmagát átalakítani és egyszerű szolgáltatói szemléletből a teljes körű emberközpontúság felé elmozdulni, beleértve a vendégeket és munkatársakat egyaránt. újra kell értelmeznünk nemcsak annak a módját, ahogy értékesítjük vagy kommunikáljuk a szolgáltatásainkat, hanem a teljes vendégfolyamatot is: figyelembe kell vennünk annak minden fázisát, a vendégek tartózkodását, illetve az azt megelőző és az azt követő elemet. Ez a fejlődés létfontosságú, célkeresztjében nem csupán vendégeink, hanem munkatársaink is állnak, hiszen ők a mi nagyköveteink, akik ígéreteinket megvalósítják, kiváló minőségű szolgáltatásainkat biztosítják. Az ibis Styles bevezetésével ez a kiváló minőségű szolgáltatás, a szállodai élmények és a design újszerű megközelítése minden eddiginél erősebb hangsúlyt kap Budapesten is. Ezzel egy új szállodai élményt biztosítunk vendégeink számára, teljesen egyedi designt, légkört, kikapcsolódást, barátságos kiszolgálást és fogadtatást, ahol felszabadultan élvezhetik a szálloda karakterének részeként megjelenő helyi sajátosságokat is. Az ibis Styles egy nagyon dinamikus és sikeres lifestyle márka, meggyőződésünk, hogy megvan a maga helye és szerepe a kelet-európai piacokon is. Folyamatosan keressük a lehetőségeket a márkához tartozó szállodák számának további növeléséhez, és amint új projektek indulnak, széles körben kommunikálni fogjuk.

Összességében Budapesten a külföldi vendégek száma csökkent 2015 utolsó negyedévében. Hasonló tendenciát tapasztaltak a szállodáikban?

A budapesti piacon történt külföldi vendég számcsökkenés érzékelhető volt a szállodáinkban, de ennek hatását magasabb átlagárakkal kompenzálni tudtunk. Ez az év jól indult, és kedvezőek a makroökonómiai előrejelzések, úgyhogy jó kilátásokkal tekintünk az elkövetkező negyedévekre.

Az airbnb fenyegetést jelent az üzletmenetre? Versenytársként tekint rájuk, vagy sem?

Az airbnb-t és a többi alternatív szállodaipari szereplőt nem tekintem veszélynek, új keletű megoldásaik inkább arra ösztönzik a szállodaipari szereplőket, hogy újragondolják kínálatukat, ahogy mi is tettük. A vendégek a jó árat, a jó lokációt és az élményt keresik. Az első kettőben tudunk versengeni, a harmadikban pedig további számos újítást vezetünk be, hogy az airbnb-hez hasonlóan személyes szolgáltatásokat nyújthassunk a teljes vendégfolyamat során.

Mik a 2016-os prioritások?

A jelenre úgy tekintek, mint egy platformra, amelynek segítségével tovább fejlődhetünk és alakíthatjuk üzleti tevékenységünket. 2016-ban tovább bővítjük a szállodahálózatunkat a régióban, azon kilenc országban, ahol jelenleg 108 működő szállodánk van és nagy potenciált látok azon hét kelet-európai országban, ahol az AccorHotels márkák még nincsenek jelen. Tovább erősítjük eszközportfóliónk és finanszírozási lehetőségeink optimalizálását, valamint a vállalat fókuszában tartunk minden olyan kulcsfontosságú területet, melyek hozzásegítenek ahhoz, hogy százszázalékosan vendégközpontú szervezet legyünk. Magyarország nagyon ígéretes piac nagy lehetőségekkel, az egyik legfontosabb piac a régióban, mely továbbra is fontos eleme a fejlesztési és üzemeltetési stratégiánknak.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.