Ezt nyilatkozta Bánki Erik fideszes szakpolitikus, a parlament sport és turizmusbizottságának elnöke a Duna Televízió Hattól nyolcig című műsorában kedd reggel. Elmondta: a döntéshozók több területen is komoly változtatásokat terveznek már idén, az év végére pedig megalkotnak egy tíz évre szóló turizmus stratégiát is. Idén a tavalyihoz képest kétszer annyi, összesen 5,6 milliárd forintos a marketingköltség-keret, ennek köszönhetően a belföldi vendégforgalom 2-3, a külföldi vendégforgalom 1-2 százalékkal növekedhet ebben az évben.
A Turizmus Zrt-t a korábbinál húsz-harminc százalékkal kisebb létszámúvá alakítják át. Valódi szolgáltató szervezetet kívánnak létrehozni belőle, ehhez a francia módszert vették egyik fő mintának, ahol is beemelték a döntéshozatalba a gazdasági szférát és az önkormányzatokat, hogy azután közösen határozzák meg a turisztikát érintő fejlesztési irányokat.
A jövőre nézve terv az is, hogy egyedi fejlesztési programok keretében "emeljék méltó színvonalra" azt a harminc-negyven, kiemelt turisztikai értéket képviselő műemléket, turisztikai látványosságot, amelyeket az elmúlt húsz évben pályázati kereteket között különféle okok miatt nem sikerült fejleszteni. Kiemelten kezelt helyszín lesz Budapesten a Citadella avagy a budai Vár.(forrás: Marketinginfo)