Mik a legfontosabb tényezők, hogy egy szálloda jó működjön?
Az alappillérek: jó helyszín, megfelelő árak, és legyen benne valami különleges, ami vonzza az embereket. Kell találni valamit, amivel kitűnk a tömegből. Nagyon fontos, hogy a személyzet maximálisan kielégítse a vendégek igényeit, így lesz élmény az ott-tartózkodás. Ha a vendég azt érzi, hogy tényleg törődnek vele, akkor, ha a többi fent említett érték is megvan, elégedett és hűséges lesz, aki többször is visszatér.
Mik a leggyakoribb hibák, amiket a hoteltulajdonosok elkövetnek?
A tulajdonosok gyakran összezavarodnak a saját szerepüket illetően. Vagy túlságosan belefolynak az ügymenetbe, vagy túlságosan eleresztik a gyeplőt. Az egyik véglet, amikor minden fillért kipréselnek a szállodából, lecsökkentik a szolgáltatásokat, nem ösztönzik a személyzetet, kispórolják a létesítmény fenntartási költségeit. A másik véglet az, amikor a tulajdonosok másokra hagyják az üzemeltetést, és hó végén a pénzügyi kimutatások átnézésekor csodálkoznak azon, hogy nem termeltek nyereséget. Az eredmény: növekvő költségek, romló szolgáltatási színvonal. A sikerességhez egyensúlyban kell tartani a vállalkozás vezetését, és az együttműködést egy olyan csapattal, amelyben az ember megbízik, és akikkel folyamatosan kommunikál.
Hogy tudnak a középkategóriás és olcsó szállodák emlékezetes élményt biztosítani vendégeiknek anélkül, hogy bankot kéne rabolniuk?
Egy szállodának arra kell összpontosítania, hogy a tőle telhető legjobb legyen. Ha egy háromcsillagos hotelről van szó, legyen a legjobb háromcsillagos, ha kétcsillagos, akkor legyen a legjobb abban a kategóriában. Bármi, ami személyes jelleget kölcsönöz, az emlékezetessé válik. Jó példa erre egy kézzel írt köszönőlevél a legfontosabb, rendszeres szállóvendégeknek. Vagy ha havonta húszezer forintértékben veszünk friss virágot, és az évszaknak megfelelő dekorációt helyezünk az előtérbe. A közép- és alsó árkategóriás szállodák közül kevesen teszik meg ezeket az apróságokat, ugyanakkor mély benyomást tesz egy vendégre, amikor belép a szállodába. Ha a létesítmény vendégei elsősorban üzleti ügyfélkört tesznek ki, fektessünk be a lehető leggyorsabb le- és feltöltési sebességű internet-hozzáférésbe. Egy jó, jól felszerelt, és szépen felkínált ingyenes reggeli sokat nyom a latba. Legyen néhány egyszerű apróság, amit odaadhatunk a gyerekkel érkező családoknak, amikor bejelentkeznek egy hosszú utazás után. Legyen kéznél néhány esernyő, amit kioszthatunk vihar esetén. Olyan egyszerű dolgokra gondolok, amik azt a benyomást keltik, hogy a vendég szükségleteit előre kitalálják. Mindenekfelett ne feledjük, hogy egy tiszta és kényelmes szálloda figyelmes személyzettel sikeres lesz.
Mik a legszörnyűbb dolgok, amikkel szállodákban találkozott?
Minden szállodának megvannak a maga kihívásai. De vannak, akik hagyják, hogy a problémák hosszabb ideig tartsanak, mint kéne. Például ha a szálloda tűzjelzője éveken át ki van kapcsolva, vagy nem foglalkoznak egy plafonon tátongó lyukkal, amelyen át folyamatosan szivárog a víz, vagy ha mondjuk tudomást szereznek arról, hogy elszaporodtak a poloskák a hotel szobáinak nagy részében, vagy megtűrik a nemtörődöm és durva személyzetet.
Ha élete végéig egy szállodában kéne laknia, melyik lenne az és miért?
A választásom a La Residencia, avagy ‘La Res’ szállodára esne Mallorcán, Spanyolországban. Az egykoron négy különálló kúriát egybenyitották, és a Virgin Companies élén álló Sir Richard Branson irányítása alatt egy luxusszállodát hoztak létre. Amikor megszáll itt az ember, az az érzése, hogy az egész birtok a saját személyes villája. Még saját képzőművésze is van a szállodának, és az ember maga is művésszé akar válni ottléte során. Gyönyörű hegyek övezik a hotelt, a kiszolgálás egyszerű, ugyanakkor elegáns, és az ételek a világ legfinomabb fogásai közé tartoznak.
A lehetetlen szálloda szombatonként 21:00-kor látható a Travel Channelen.
Anthony Melchiorri |
A most 50 éves, olasz származású szakember New Yorkban született, és bár érettségi után az Egyesült Államok Légierejéhez csatlakozott, esti tagozaton elvégezte a Park University (Missouri) üzleti szakát, és hétvégenként éjszakai portásként dolgozott. Ezután a gondnoktól kezdve a menedzseri pozíción át építette karrierjét, majd több híres hotelnek volt a vezetője. 2005-ben New York történelmi hotelje, az Algonquin Hotel igazgatója lett, ahol egy hónap alatt egy 15 millió dolláros teljes restaurációt végeztetett el, ezzel megszerezte a hotel számára a Michelin elismerést. Végül megalapította saját vendéglátóipari tanácsadó cégét. |
Forrás: Travel Channel