Tuti tippek a sikeres szállodaüzemeltetéshez

„A lehetetlen szállodában” (Hotel Impossible) Anthony és csapata olyan hoteleknek segít, amelyek helyzete reménytelennek létszik. Az olyan alap problémákon túl, hogy a szálló külseje vagy belseje leromlott, Anthony néha furcsa gondokkal találja magát szemben. Van, ahol a lustálkodó – munka közben akár elbóbiskoló – személyzetet kell felráznia, vagy felkészíteni egy fiatalembert, aki éppen megörökölte a családi vállalkozást, és azt sem tudja, mihez kezdjen vele.  A sorozat új, ötödik évada január 24-én indult, a Travel Channel ebből az alkalomból kérdezte a szakembert a hotelekkel kapcsolatos tapasztalatairól.

Mik a legfontosabb tényezők, hogy egy szálloda jó működjön?

Az alappillérek: jó helyszín, megfelelő árak, és legyen benne valami különleges, ami vonzza az embereket. Kell találni valamit, amivel kitűnk a tömegből. Nagyon fontos, hogy a személyzet maximálisan kielégítse a vendégek igényeit, így lesz élmény az ott-tartózkodás. Ha a vendég azt érzi, hogy tényleg törődnek vele, akkor, ha a többi fent említett érték is megvan, elégedett és hűséges lesz, aki többször is visszatér.

Mik a leggyakoribb hibák, amiket a hoteltulajdonosok elkövetnek?

A tulajdonosok gyakran összezavarodnak a saját szerepüket illetően. Vagy túlságosan belefolynak az ügymenetbe, vagy túlságosan eleresztik a gyeplőt. Az egyik véglet, amikor minden fillért kipréselnek a szállodából, lecsökkentik a szolgáltatásokat, nem ösztönzik a személyzetet, kispórolják a létesítmény fenntartási költségeit. A másik véglet az, amikor a tulajdonosok másokra hagyják az üzemeltetést, és hó végén a pénzügyi kimutatások átnézésekor csodálkoznak azon, hogy nem termeltek nyereséget. Az eredmény: növekvő költségek, romló szolgáltatási színvonal. A sikerességhez egyensúlyban kell tartani a vállalkozás vezetését, és az együttműködést egy olyan csapattal, amelyben az ember megbízik, és akikkel folyamatosan kommunikál.

Hogy tudnak a középkategóriás és olcsó szállodák emlékezetes élményt biztosítani vendégeiknek anélkül, hogy bankot kéne rabolniuk?

Egy szállodának arra kell összpontosítania, hogy a tőle telhető legjobb legyen. Ha egy háromcsillagos hotelről van szó, legyen a legjobb háromcsillagos, ha kétcsillagos, akkor legyen a legjobb abban a kategóriában. Bármi, ami személyes jelleget kölcsönöz, az emlékezetessé válik. Jó példa erre egy kézzel írt köszönőlevél a legfontosabb, rendszeres szállóvendégeknek. Vagy ha havonta húszezer forintértékben veszünk friss virágot, és az évszaknak megfelelő dekorációt helyezünk az előtérbe. A közép- és alsó árkategóriás szállodák közül kevesen teszik meg ezeket az apróságokat, ugyanakkor mély benyomást tesz egy vendégre, amikor belép a szállodába. Ha a létesítmény vendégei elsősorban üzleti ügyfélkört tesznek ki, fektessünk be a lehető leggyorsabb le- és feltöltési sebességű internet-hozzáférésbe. Egy jó, jól felszerelt, és szépen felkínált ingyenes reggeli sokat nyom a latba. Legyen néhány egyszerű apróság, amit odaadhatunk a gyerekkel érkező családoknak, amikor bejelentkeznek egy hosszú utazás után. Legyen kéznél néhány esernyő, amit kioszthatunk vihar esetén. Olyan egyszerű dolgokra gondolok, amik azt a benyomást keltik, hogy a vendég szükségleteit előre kitalálják. Mindenekfelett ne feledjük, hogy egy tiszta és kényelmes szálloda figyelmes személyzettel sikeres lesz.

Mik a legszörnyűbb dolgok, amikkel szállodákban találkozott?

Minden szállodának megvannak a maga kihívásai. De vannak, akik hagyják, hogy a problémák hosszabb ideig tartsanak, mint kéne. Például ha a szálloda tűzjelzője éveken át ki van kapcsolva, vagy nem foglalkoznak egy plafonon tátongó lyukkal, amelyen át folyamatosan szivárog a víz, vagy ha mondjuk tudomást szereznek arról, hogy elszaporodtak a poloskák a hotel szobáinak nagy részében, vagy megtűrik a nemtörődöm és durva személyzetet.

Ha élete végéig egy szállodában kéne laknia, melyik lenne az és miért?

A választásom a La Residencia, avagy ‘La Res’ szállodára esne Mallorcán, Spanyolországban. Az egykoron négy különálló kúriát egybenyitották, és a Virgin Companies élén álló Sir Richard Branson irányítása alatt egy luxusszállodát hoztak létre. Amikor megszáll itt az ember, az az érzése, hogy az egész birtok a saját személyes villája. Még saját képzőművésze is van a szállodának, és az ember maga is művésszé akar válni ottléte során. Gyönyörű hegyek övezik a hotelt, a kiszolgálás egyszerű, ugyanakkor elegáns, és az ételek a világ legfinomabb fogásai közé tartoznak.

A lehetetlen szálloda szombatonként 21:00-kor látható a Travel Channelen.

Anthony Melchiorri
A most 50 éves, olasz származású szakember New Yorkban született, és bár érettségi után az Egyesült Államok Légierejéhez csatlakozott, esti tagozaton elvégezte a Park University (Missouri) üzleti szakát, és hétvégenként éjszakai portásként dolgozott. Ezután a gondnoktól kezdve a menedzseri pozíción át építette karrierjét, majd több híres hotelnek volt a vezetője.  2005-ben New York történelmi hotelje, az Algonquin Hotel igazgatója lett, ahol egy hónap alatt egy 15 millió dolláros teljes restaurációt végeztetett el, ezzel megszerezte a hotel számára a Michelin elismerést. Végül megalapította saját vendéglátóipari tanácsadó cégét.

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.