Tuti tippek a sikeres szállodaüzemeltetéshez

„A lehetetlen szállodában” (Hotel Impossible) Anthony és csapata olyan hoteleknek segít, amelyek helyzete reménytelennek létszik. Az olyan alap problémákon túl, hogy a szálló külseje vagy belseje leromlott, Anthony néha furcsa gondokkal találja magát szemben. Van, ahol a lustálkodó – munka közben akár elbóbiskoló – személyzetet kell felráznia, vagy felkészíteni egy fiatalembert, aki éppen megörökölte a családi vállalkozást, és azt sem tudja, mihez kezdjen vele.  A sorozat új, ötödik évada január 24-én indult, a Travel Channel ebből az alkalomból kérdezte a szakembert a hotelekkel kapcsolatos tapasztalatairól.

Mik a legfontosabb tényezők, hogy egy szálloda jó működjön?

Az alappillérek: jó helyszín, megfelelő árak, és legyen benne valami különleges, ami vonzza az embereket. Kell találni valamit, amivel kitűnk a tömegből. Nagyon fontos, hogy a személyzet maximálisan kielégítse a vendégek igényeit, így lesz élmény az ott-tartózkodás. Ha a vendég azt érzi, hogy tényleg törődnek vele, akkor, ha a többi fent említett érték is megvan, elégedett és hűséges lesz, aki többször is visszatér.

Mik a leggyakoribb hibák, amiket a hoteltulajdonosok elkövetnek?

A tulajdonosok gyakran összezavarodnak a saját szerepüket illetően. Vagy túlságosan belefolynak az ügymenetbe, vagy túlságosan eleresztik a gyeplőt. Az egyik véglet, amikor minden fillért kipréselnek a szállodából, lecsökkentik a szolgáltatásokat, nem ösztönzik a személyzetet, kispórolják a létesítmény fenntartási költségeit. A másik véglet az, amikor a tulajdonosok másokra hagyják az üzemeltetést, és hó végén a pénzügyi kimutatások átnézésekor csodálkoznak azon, hogy nem termeltek nyereséget. Az eredmény: növekvő költségek, romló szolgáltatási színvonal. A sikerességhez egyensúlyban kell tartani a vállalkozás vezetését, és az együttműködést egy olyan csapattal, amelyben az ember megbízik, és akikkel folyamatosan kommunikál.

Hogy tudnak a középkategóriás és olcsó szállodák emlékezetes élményt biztosítani vendégeiknek anélkül, hogy bankot kéne rabolniuk?

Egy szállodának arra kell összpontosítania, hogy a tőle telhető legjobb legyen. Ha egy háromcsillagos hotelről van szó, legyen a legjobb háromcsillagos, ha kétcsillagos, akkor legyen a legjobb abban a kategóriában. Bármi, ami személyes jelleget kölcsönöz, az emlékezetessé válik. Jó példa erre egy kézzel írt köszönőlevél a legfontosabb, rendszeres szállóvendégeknek. Vagy ha havonta húszezer forintértékben veszünk friss virágot, és az évszaknak megfelelő dekorációt helyezünk az előtérbe. A közép- és alsó árkategóriás szállodák közül kevesen teszik meg ezeket az apróságokat, ugyanakkor mély benyomást tesz egy vendégre, amikor belép a szállodába. Ha a létesítmény vendégei elsősorban üzleti ügyfélkört tesznek ki, fektessünk be a lehető leggyorsabb le- és feltöltési sebességű internet-hozzáférésbe. Egy jó, jól felszerelt, és szépen felkínált ingyenes reggeli sokat nyom a latba. Legyen néhány egyszerű apróság, amit odaadhatunk a gyerekkel érkező családoknak, amikor bejelentkeznek egy hosszú utazás után. Legyen kéznél néhány esernyő, amit kioszthatunk vihar esetén. Olyan egyszerű dolgokra gondolok, amik azt a benyomást keltik, hogy a vendég szükségleteit előre kitalálják. Mindenekfelett ne feledjük, hogy egy tiszta és kényelmes szálloda figyelmes személyzettel sikeres lesz.

Mik a legszörnyűbb dolgok, amikkel szállodákban találkozott?

Minden szállodának megvannak a maga kihívásai. De vannak, akik hagyják, hogy a problémák hosszabb ideig tartsanak, mint kéne. Például ha a szálloda tűzjelzője éveken át ki van kapcsolva, vagy nem foglalkoznak egy plafonon tátongó lyukkal, amelyen át folyamatosan szivárog a víz, vagy ha mondjuk tudomást szereznek arról, hogy elszaporodtak a poloskák a hotel szobáinak nagy részében, vagy megtűrik a nemtörődöm és durva személyzetet.

Ha élete végéig egy szállodában kéne laknia, melyik lenne az és miért?

A választásom a La Residencia, avagy ‘La Res’ szállodára esne Mallorcán, Spanyolországban. Az egykoron négy különálló kúriát egybenyitották, és a Virgin Companies élén álló Sir Richard Branson irányítása alatt egy luxusszállodát hoztak létre. Amikor megszáll itt az ember, az az érzése, hogy az egész birtok a saját személyes villája. Még saját képzőművésze is van a szállodának, és az ember maga is művésszé akar válni ottléte során. Gyönyörű hegyek övezik a hotelt, a kiszolgálás egyszerű, ugyanakkor elegáns, és az ételek a világ legfinomabb fogásai közé tartoznak.

A lehetetlen szálloda szombatonként 21:00-kor látható a Travel Channelen.

Anthony Melchiorri
A most 50 éves, olasz származású szakember New Yorkban született, és bár érettségi után az Egyesült Államok Légierejéhez csatlakozott, esti tagozaton elvégezte a Park University (Missouri) üzleti szakát, és hétvégenként éjszakai portásként dolgozott. Ezután a gondnoktól kezdve a menedzseri pozíción át építette karrierjét, majd több híres hotelnek volt a vezetője.  2005-ben New York történelmi hotelje, az Algonquin Hotel igazgatója lett, ahol egy hónap alatt egy 15 millió dolláros teljes restaurációt végeztetett el, ezzel megszerezte a hotel számára a Michelin elismerést. Végül megalapította saját vendéglátóipari tanácsadó cégét.

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.