Tuti tippek a sikeres szállodaüzemeltetéshez

„A lehetetlen szállodában” (Hotel Impossible) Anthony és csapata olyan hoteleknek segít, amelyek helyzete reménytelennek létszik. Az olyan alap problémákon túl, hogy a szálló külseje vagy belseje leromlott, Anthony néha furcsa gondokkal találja magát szemben. Van, ahol a lustálkodó – munka közben akár elbóbiskoló – személyzetet kell felráznia, vagy felkészíteni egy fiatalembert, aki éppen megörökölte a családi vállalkozást, és azt sem tudja, mihez kezdjen vele.  A sorozat új, ötödik évada január 24-én indult, a Travel Channel ebből az alkalomból kérdezte a szakembert a hotelekkel kapcsolatos tapasztalatairól.

Mik a legfontosabb tényezők, hogy egy szálloda jó működjön?

Az alappillérek: jó helyszín, megfelelő árak, és legyen benne valami különleges, ami vonzza az embereket. Kell találni valamit, amivel kitűnk a tömegből. Nagyon fontos, hogy a személyzet maximálisan kielégítse a vendégek igényeit, így lesz élmény az ott-tartózkodás. Ha a vendég azt érzi, hogy tényleg törődnek vele, akkor, ha a többi fent említett érték is megvan, elégedett és hűséges lesz, aki többször is visszatér.

Mik a leggyakoribb hibák, amiket a hoteltulajdonosok elkövetnek?

A tulajdonosok gyakran összezavarodnak a saját szerepüket illetően. Vagy túlságosan belefolynak az ügymenetbe, vagy túlságosan eleresztik a gyeplőt. Az egyik véglet, amikor minden fillért kipréselnek a szállodából, lecsökkentik a szolgáltatásokat, nem ösztönzik a személyzetet, kispórolják a létesítmény fenntartási költségeit. A másik véglet az, amikor a tulajdonosok másokra hagyják az üzemeltetést, és hó végén a pénzügyi kimutatások átnézésekor csodálkoznak azon, hogy nem termeltek nyereséget. Az eredmény: növekvő költségek, romló szolgáltatási színvonal. A sikerességhez egyensúlyban kell tartani a vállalkozás vezetését, és az együttműködést egy olyan csapattal, amelyben az ember megbízik, és akikkel folyamatosan kommunikál.

Hogy tudnak a középkategóriás és olcsó szállodák emlékezetes élményt biztosítani vendégeiknek anélkül, hogy bankot kéne rabolniuk?

Egy szállodának arra kell összpontosítania, hogy a tőle telhető legjobb legyen. Ha egy háromcsillagos hotelről van szó, legyen a legjobb háromcsillagos, ha kétcsillagos, akkor legyen a legjobb abban a kategóriában. Bármi, ami személyes jelleget kölcsönöz, az emlékezetessé válik. Jó példa erre egy kézzel írt köszönőlevél a legfontosabb, rendszeres szállóvendégeknek. Vagy ha havonta húszezer forintértékben veszünk friss virágot, és az évszaknak megfelelő dekorációt helyezünk az előtérbe. A közép- és alsó árkategóriás szállodák közül kevesen teszik meg ezeket az apróságokat, ugyanakkor mély benyomást tesz egy vendégre, amikor belép a szállodába. Ha a létesítmény vendégei elsősorban üzleti ügyfélkört tesznek ki, fektessünk be a lehető leggyorsabb le- és feltöltési sebességű internet-hozzáférésbe. Egy jó, jól felszerelt, és szépen felkínált ingyenes reggeli sokat nyom a latba. Legyen néhány egyszerű apróság, amit odaadhatunk a gyerekkel érkező családoknak, amikor bejelentkeznek egy hosszú utazás után. Legyen kéznél néhány esernyő, amit kioszthatunk vihar esetén. Olyan egyszerű dolgokra gondolok, amik azt a benyomást keltik, hogy a vendég szükségleteit előre kitalálják. Mindenekfelett ne feledjük, hogy egy tiszta és kényelmes szálloda figyelmes személyzettel sikeres lesz.

Mik a legszörnyűbb dolgok, amikkel szállodákban találkozott?

Minden szállodának megvannak a maga kihívásai. De vannak, akik hagyják, hogy a problémák hosszabb ideig tartsanak, mint kéne. Például ha a szálloda tűzjelzője éveken át ki van kapcsolva, vagy nem foglalkoznak egy plafonon tátongó lyukkal, amelyen át folyamatosan szivárog a víz, vagy ha mondjuk tudomást szereznek arról, hogy elszaporodtak a poloskák a hotel szobáinak nagy részében, vagy megtűrik a nemtörődöm és durva személyzetet.

Ha élete végéig egy szállodában kéne laknia, melyik lenne az és miért?

A választásom a La Residencia, avagy ‘La Res’ szállodára esne Mallorcán, Spanyolországban. Az egykoron négy különálló kúriát egybenyitották, és a Virgin Companies élén álló Sir Richard Branson irányítása alatt egy luxusszállodát hoztak létre. Amikor megszáll itt az ember, az az érzése, hogy az egész birtok a saját személyes villája. Még saját képzőművésze is van a szállodának, és az ember maga is művésszé akar válni ottléte során. Gyönyörű hegyek övezik a hotelt, a kiszolgálás egyszerű, ugyanakkor elegáns, és az ételek a világ legfinomabb fogásai közé tartoznak.

A lehetetlen szálloda szombatonként 21:00-kor látható a Travel Channelen.

Anthony Melchiorri
A most 50 éves, olasz származású szakember New Yorkban született, és bár érettségi után az Egyesült Államok Légierejéhez csatlakozott, esti tagozaton elvégezte a Park University (Missouri) üzleti szakát, és hétvégenként éjszakai portásként dolgozott. Ezután a gondnoktól kezdve a menedzseri pozíción át építette karrierjét, majd több híres hotelnek volt a vezetője.  2005-ben New York történelmi hotelje, az Algonquin Hotel igazgatója lett, ahol egy hónap alatt egy 15 millió dolláros teljes restaurációt végeztetett el, ezzel megszerezte a hotel számára a Michelin elismerést. Végül megalapította saját vendéglátóipari tanácsadó cégét.

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
Boeingből luxushotel

Boeingből luxushotel 

Felix Demin 2023 végén nyitotta meg a világ egyik legkülönlegesebb szálláshelyét: a Private Jet Villát.
Pihenés és konferenciaélet újratöltve:  nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája 

A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.
Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén

Új igazgató a Hunguest hévízi házainak élén 

2025. április 1-től Martos Andrást nevezték ki a Hunguest Helios és a Hunguest Panoráma szállodák igazgatójának.
Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás 

Új név, új arculat, új lehetőségek.
Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók 

A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások

MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások 

Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.
Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc 

A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.
Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt  

Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.
Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában 

Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.