A világon számos fenntartható turisztikai minősítés létezik, azonban sok esetben a fogyasztók számára nem egyértelműek a mögöttük lévő fenntarthatósági intézkedések és minőségbiztosítás. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy
a fenntartható turizmus szabályrendszere nemzetközileg egységes szabványok szerint történjék és átmenjen egy olyan szűrőn, amely kiszűri a greenwashing lehetőségét.
Ezt a célt tűzte ki a 2019-ben alapított Travalyst, amelynek célja, hogy az emberek tájékozottabb utazási döntéseket hozhassanak.
Mint írják, a GTS bekerült a Travalyst által elfogadott, a szálláshelyek számára javasolt fenntarthatósági tanúsítványok listájára – egy olyan kezdeményezés részeként, amelynek célja, hogy
egységesítést biztosítson a foglalási platformokon. A Travalyst partnerei az utazási és technológiai szektorok vezető szereplői, beleértve az Amadeust, a Booking.comot, az Expedia Groupot, a Tripadvisort, a Google-t és másokat.
A tanúsítványok elnyerése az egyik módja annak, hogy egy szálláshely szolgáltató megfelelően alátámassza fenntarthatósági erőfeszítéseit. A Booking.com által közzétett kutatás szerint a utazók 45 százaléka vonzóbbnak találja a fenntarthatóbbnak címkézett szálláshelyeket.
Ahogy azonban a fenntarthatóság egyre inkább tudatossá válik a világ utazói körében, a szálláshelyek szektora is megfigyelhetően növekvő számú fenntarthatóságra összpontosító tanúsítvánnyal bővült. Globálisan százával léteznek fenntartható szálláshelyekre vonatkozó tanúsítványok, ami zavart okozhat. Ezért alakította ki a Travalyst a minősítések minősítését, amely a megbízhatóságot jelenti a vendégek felé.