Új fogyasztóvédelmi kiadvány az uniós szálláshelyek besorolásáról

Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata a nyilvántartásba vett ügyek alapján maga is úgy tapasztalta, az európai fogyasztóknak gondot jelent az Európai Unión belüli egységes szálláshelyi besorolási rendszer hiánya.

A szálláshelyeknek ugyanis nemcsak a kategóriái, hanem a komfortszint szerinti besorolása is jelentősen eltér egymástól az egyes tagállamokban – írja honlapján az EFK. Mi több, számos tagállamban, például Skandináviában nem is létezik kötelező szálláshelyi besorolási rendszer. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az európai kontinensen legelterjedtebb csillagos szálláshelyi besorolási rendszer kritériumai országonként eltérőek.

Az Európai Unió összes tagállamára, valamint Izlandra és Norvégiára kiterjedő átfogó felmérés lefolytatását követően ezért 2009 végén az Európai Fogyasztói Központok Hálózata közzétette „A Szálláshelyek Besorolási Rendszere az Európai Unióban” című kiadványát. A kiadvány országonként, illetve Belgium, Olaszország, Spanyolország és Olaszország esetében régiónként ismerteti nemcsak a szálláshelyek besorolási módját, hanem az azokhoz tartozó kritériumrendszert is. Feltűnteti továbbá azon illetékes turisztikai hatóságokat, amelyekhez a fogyasztók kérdéseikkel és panaszaikkal fordulhatnak. A kiadvány tájékoztatást nyújt arról is, hogy az adott állam szálláshelyei árába a reggeli ára főszabályként beletartozik-e, illetve, hogy a szállásköltség magában foglalja-e az összes adót és illetéket, valamint hogy a fogyatékkal élők számára kötelező-e szolgáltatásokat és különleges létesítményeket biztosítani.

„A Szálláshelyek Besorolási Rendszere az Európai Unióban” című kiadvány magyar nyelvű változata ingyenesen elérhető a fogyasztók számára, valamint megtalálható az Európai Fogyasztói Központ Magyarország honlapján (www.efk.hu) is. A kiadvány eredeti angol verziója elektronikus formában érhető el a honlapon.

Az uniós tagállamok szállodásai szerint azonban nem elég a vendégek tájékoztatása: tavaly decemberben létrejött az az európai szövetség, amely kidolgozza azt a kritériumrendszert, amely egy egységes európai szállodabesorolási rendszert biztosít – számos tagállamban már az idei évtől. Magyarország is alapítótagja a Hotelstars Union-nak.


Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének

MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének 

Szeptember 16-án a Mercure-Ibis Budapest Castle Hillben tartotta őszi, tisztújító régióülését az MSZÉSZ fővárosi tagozata.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.