A European Health & Spa Award az egyik legrangosabb Spa kitüntetés, amely nem pusztán a minőség fokmérője, a díjazott követendő példaként szolgál a gyógyászati és wellness turizmus valamennyi résztvevője számára.
A bécsi Agentur für Gesundheit & Wellness - a Spaworld nemzetközi szakmagazin kiadója által rendezett versenyre 10 kategóriában lehet nevezni Európa valamennyi országából. Az öt független szakértőből álló zsűri pontozza a jelentkezőket, és ez alapján ítéli oda a díjakat. Értékelik a kreativitást, az innovációt, a design-t, a szolgáltatásokat, az alkalmazott technikai és építészeti megoldásokat, a vendégek igényeinek kiszolgálását, és a gazdasági hatékonyságot.
A hévízi szálloda már több alkalommal nyert hazai és nemzetközi díjakat. 2011-ben Torhosi Tünde a Carbona spa & wellness managere Párizsban vehette át Európa legjobb spa managerének járó „Blue Diamond” kitüntető címet.
A NaturMed Hotel Carbona****superior díja ismét ráirányítja egész Európa figyelmét a magyar egészségturizmusra, megerősítve, hogy hazánk már nem csak a gyógyvizek terén számít nagyhatalomnak, hanem a gyógyászati- és wellness szolgáltatásokban is felveszi a versenyt a legrangosabb európai szállodákkal.
„A nemzeti turisztikai marketingszervezet vezérigazgatójaként rendkívül nagy örömmel gratulálok a hévízi NaturMed Hotel Carbona szálloda vezetésének a Best Medical Spa díjhoz, amely bizonyítja azt, hogy a magyarországi egészségturisztikai kínálat Európa, sőt a világ élvonalában is megállja a helyét. Büszkén hirdetjük a nagyvilágban, hogy a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa után – amely 2010-ben az Európa legjobb Spa-ja díjat nyerte el – egy hévízi szálloda is bekerült abba az előkelő rangsorba, amelyben Európa legnívósabb gyógy- és wellness szolgáltatói kapnak helyet a European Health & Spa Award rangos nemzetközi megmérettetésben. A turisztikai kereslet egyre inkább a magas minőség irányába tolódik el, így Magyarország versenyképességének megőrzéséhez és erősítéséhez igen nagy szükség van a prémium minőségű turisztikai szolgáltatásokra, amelyekkel büszkén jelenhetünk meg a fizetőképes nemzetközi piacokon. Magyarország, föld alatti vizekben nagyhatalom és az egészségturizmus olyan, kiváló adottságokkal rendelkező és további jelentős fejlődés előtt álló vezető turisztikai termékünk, amely megfelel a főbb nemzetközi keresleti trendeknek, és amely iránt legfontosabb küldőpiacainkon és belföldön egyaránt jelentős érdeklődés tapasztalható. Ennek megfelelően, marketingkommunikációnkban is kiemelten kezeljük ezt a területet.” – hangsúlyozta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.