A hazai konferenciaturizmus lehet a Malév-csőd egyik nagy vesztese, mivel az üzleti utaztatás vonakodik a fapadosoktól. A piaci szereplők eltérően ítélik meg a kialakult helyzetet.
A Malév csődje nyomán radikálisan rosszabb lett Budapest elérhetősége más nagyvárosokból. Ha rákeresünk mondjuk egy Budapest-Brüsszel járatra, amely az eurokraták körében elég népszerű, napi három közvetlen gépet találunk körülbelül 30 ezer forintért oda-vissza. Valamennyi fapados. Ugyanez a helyzet Londonnal is: a Gatwickre elvisz a Wizzair és a Ryanair, ám a központibb Heathrow reptérre jelenleg csak átszállással, körülbelül 60 ezer forintért lehet eljutni (oda-vissza). Ez lényegében azt jelenti, hogy hagyományos légitársasággal, első osztályon sok európai nagyvárosból nem is lehet Budapestre eljutni átszállás nélkül.
Ez hatalmas csapás lehet az üzleti utaztatásban és a konferenciaturizmusban. Budapestet ugyanis eddig – épp jó földrajzi fekvése miatt – számos nemzetközi konferencia helyszínéül választották.(...)
A cikk folytatása az eredeti oldalon.