Júliusban 20-ról 25 százalékra nőtt az áfakulcs, ezt az autópálya-díjakban az Állami Autópálya-kezelő Zrt. nem érvényesítette év közben (vagyis a nettó ár csökkent, az áfa nőtt, a végső fogyasztói ár változatlan maradt), ezt most meglépné, sőt, ezen felül további közel 9 százalékos emelést forszíroz a gazdasági tárca – tudta meg a Népszabadság. Az egyes kategóriákban más és más mértékű lenne a drágulás, de átlagosan összesen így 13,6 százalékkal szeretné növelni a matricák árait a közlekedési tárca. Emlékeztetőül: a jövő évi infláció várhatóan – a kormány szerint – 3,9 százalékos lesz. A lap úgy tudja, a szaktárca terve szerint lesznek autósok, akik akár 15-17 százalékkal is többet fizetnek 2010-ben, mások pedig csak 2-3 százalék drágulást érzékelnek majd. A legnagyobb díjemeléssel feltehetőleg a négynapos e-matricát vásárló, az autópályákat csak ritkán használó autósoknak kellene megbarátkozniuk. A szakértők szerint azért nekik, mert ebben a kategóriában a legtöbb a külföldi úthasználó. Ellenben valószínű, hogy a kamionosok, a D4-es matricát használók megússzák komoly áremelés nélkül. Ez azonban még mindig csak terv, ugyanis a közlekedési minisztérium javaslat elakadt az államigazgatási egyeztetéseken, írja a lap. Ez biztossá tette, hogy januárban nem változnak a díjak. De ha felgyorsulnak az események, és Bajnai Gordon közbelép Hónig Péter akaratát támogatva, akkor februárban már drágábban utazhatunk a sztrádákon. Aki éves vignettát szeretne venni, érdemesebb januárban még beszereznie, mert akkor még az idei áron teheti ezt meg nagy eséllyel. A sztrádadíjak emeléséből a Népszabadság információi szerint 3 milliárd forintos bevételt remél a közlekedési tárca, így a matricákból az idei 42 helyett jövőre 45 milliárd forintos bevétele keletkezhet a büdzsének. (Index)
14 százalékkal drágulhat a sztrádamatrica
A várható infláció több mint háromszorosával, átlagosan 13,6 százalékkal emelné a közlekedési tárca a sztrádamatricákat. Az egyeztetéseken elakadt a terv, Hónig Péter miniszter Bajnai Gordon kormányfőben bízik.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera
2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában
A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál
Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében
Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről
Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta
A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.