150 ezer tonnához dukál egy cargo city

Jövő év második felétől egy új korszerű, kibővített légi árukezelő központ várja a légikikötő logisztikai partnereit, miután átadják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vecsési oldalán a Cargo City első ütemét. Az összesen 32,6 millió euróba, azaz mintegy 10 milliárd forintba kerülő építkezést teljes egészében a Budapest Airport finanszírozza - tájékoztatott pénteken a Budapest Airport.

Az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 39 %-kal nőtt a légi teheráru szállítás Ferihegyen és tavaly már elérte a 127 145 tonnát, idén pedig megközelítheti a 150 000 tonnás határt. Újabb, kifejezetten cargo-légitársaságok is érkeztek az idei évben a már rendszeresen közlekedők mellé (Cargolux, Turkish Cargo és Qatar Airways Cargo) a Silkway és az AirBridgeCargo személyében. A növekvő cargo-forgalom igényeinek a Budapest Airport úgy tud a legjobban megfelelni, hogy a repülőtér vecsési oldalán hozzákezd a Cargo City megépítéséhez.

A 10 milliárd forintos beruházás részeként 20 000 négyzetméteres új raktárcsarnok épül irodaházakkal valamint 32 000 négyzetméteres beton állóhely, amelyen egyszerre két, egyenként 400 tonnás Boeing B-747-8F típusú gépet tudnak kiszolgálni, amelyek 100 tonna árut vehetnek a fedélzetre. Ennek a beruházásnak az átadása 2019 második felében várható. Ugyanitt külön létesítmény épül a cargo területtel foglalkozó ún. speditőr cégek számára, amelyek az áruk továbbítását intézik. A Budapest Airport által finanszírozott beruházás része az ötéves, BUD 2020 névre keresztelt repülőtér fejlesztési programnak, amelyben mintegy 160-180 millió eurót, azaz 55-60 milliárd forintot költ a Budapest Airport saját forrásból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának a fejlesztésére.

A Cargo City beruházásnak a mostani létesítmény csak az első fázisa, hiszen a repülőtér vecsési oldalán még mintegy másfél kilométeres sáv áll rendelkezésre a további fejlesztésekhez. A beruházás előnyeit így foglalta össze René Droese, a Budapest Airport ingatlan- és cargo üzletágának igazgatója: „Meggyőződésem, hogy fontos mérföldkőhöz érkeztünk az egész magyar cargo iparág esetében, akik számára ideális munkafeltételeket biztosít majd az átadás után a Cargo City. Csak az idén két új cargo-légitársaság csatlakozott hozzánk a Silk Way West és az AirBridgeCargo személyében. A Cargolux, a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo óriásgépei már évek óta rendszeresen közlekednek Budapestre. A magyar export-cégek lehetőségeit pedig tovább bővítik a járatonként 10-12 tonna, ún. belly cargo-t szállító interkontinentális utasszállítók, a LOT, az American Airlines és az Air Canada Rouge észak-amerikai járatai, valamint az Air China, az Emirates és a Qatar Airways utasszállító gépei is.”

A Budapest Airport a hamburgi és a düsseldorfi repülőtérrel összefogva együtt hirdeti legújabb cargo-kapacitásait az október közepén a kanadai Torontóban megrendezésre kerülő Air Cargo Fórumon.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.