Az elmúlt két évben nem kevesebb, mint 39 %-kal nőtt a légi teheráru szállítás Ferihegyen és tavaly már elérte a 127 145 tonnát, idén pedig megközelítheti a 150 000 tonnás határt. Újabb, kifejezetten cargo-légitársaságok is érkeztek az idei évben a már rendszeresen közlekedők mellé (Cargolux, Turkish Cargo és Qatar Airways Cargo) a Silkway és az AirBridgeCargo személyében. A növekvő cargo-forgalom igényeinek a Budapest Airport úgy tud a legjobban megfelelni, hogy a repülőtér vecsési oldalán hozzákezd a Cargo City megépítéséhez.
A 10 milliárd forintos beruházás részeként 20 000 négyzetméteres új raktárcsarnok épül irodaházakkal valamint 32 000 négyzetméteres beton állóhely, amelyen egyszerre két, egyenként 400 tonnás Boeing B-747-8F típusú gépet tudnak kiszolgálni, amelyek 100 tonna árut vehetnek a fedélzetre. Ennek a beruházásnak az átadása 2019 második felében várható. Ugyanitt külön létesítmény épül a cargo területtel foglalkozó ún. speditőr cégek számára, amelyek az áruk továbbítását intézik. A Budapest Airport által finanszírozott beruházás része az ötéves, BUD 2020 névre keresztelt repülőtér fejlesztési programnak, amelyben mintegy 160-180 millió eurót, azaz 55-60 milliárd forintot költ a Budapest Airport saját forrásból a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér infrastruktúrájának a fejlesztésére.
A Cargo City beruházásnak a mostani létesítmény csak az első fázisa, hiszen a repülőtér vecsési oldalán még mintegy másfél kilométeres sáv áll rendelkezésre a további fejlesztésekhez. A beruházás előnyeit így foglalta össze René Droese, a Budapest Airport ingatlan- és cargo üzletágának igazgatója: „Meggyőződésem, hogy fontos mérföldkőhöz érkeztünk az egész magyar cargo iparág esetében, akik számára ideális munkafeltételeket biztosít majd az átadás után a Cargo City. Csak az idén két új cargo-légitársaság csatlakozott hozzánk a Silk Way West és az AirBridgeCargo személyében. A Cargolux, a Turkish Cargo és a Qatar Airways Cargo óriásgépei már évek óta rendszeresen közlekednek Budapestre. A magyar export-cégek lehetőségeit pedig tovább bővítik a járatonként 10-12 tonna, ún. belly cargo-t szállító interkontinentális utasszállítók, a LOT, az American Airlines és az Air Canada Rouge észak-amerikai járatai, valamint az Air China, az Emirates és a Qatar Airways utasszállító gépei is.”
A Budapest Airport a hamburgi és a düsseldorfi repülőtérrel összefogva együtt hirdeti legújabb cargo-kapacitásait az október közepén a kanadai Torontóban megrendezésre kerülő Air Cargo Fórumon.