A teljes buszflotta várhatóan júliusig áll forgalomba, a járművek korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált, az európai sztenderdeknek megfelelő, Mercedes Citaro típusú járművek lesznek, a flotta fele csuklós, fele kéttengelyes, szóló kivitelű. A budapesti buszok adják a főváros tömegközlekedési kapacitásainak mintegy 40%-át, ennek ellenére az elmúlt években elképesztő mértékben hagyták leromlani Budapest buszparkját. Az átlagéletkor egyedülállóan magas, 18 év, míg 2006 óta új, teljesen alacsonypadlós busz nem állt forgalomba Budapesten. A Főváros új vezetésének hivatalba lépése és a BKK létrejötte óta mintegy 100 darab használt, alacsonypadlós jármű forgalomba állításával igyekezett enyhíteni a krízishelyzeten és javítani az utasok kiszolgálását, a 150 új autóbusz beállításával azonban érezhetően javul majd a budapesti buszközlekedés elmúlt években leromlott színvonala.
A szerződés 8 évre szól, 2 év opcióval. A szolgáltatót bármilyen minőségi probléma esetén vagy járatkimaradás esetén a BKK kötbérezi, sőt, ha 3% fölé megy a járatkimaradások száma (ma a BKV buszparkja 5% fölötti értékeket produkál!), a kötbérezésen túl a szerződés felmondására is lehetősége nyílik a BKK-nak. Mindez magyarázza, hogy miért egy igen bevált, Európa-szerte elterjedt busztípussal indult a közbeszerzésben a szolgáltató. A BKK-nak a közbeszerzési eljárásban a kiválasztott busztípusra nincs ráhatása, ugyanakkor a műszaki elvárásrendszer meghatározásánál arra törekedtek, hogy egyrészt garantálják a magas minőséget (alacsonypadló, klíma, stb.), de ugyanakkor minél szélesebb versenyt nyissanak. Az elvégzett szakértői vizsgálatok szerint a műszaki elvárásrendszernek legalább 12 busztípus felelt meg, közte magyar típus is. A magyar gyártókat közvetlenül nem lehet a tenderben előnyben részesíteni, de indulásukat azzal is kívánták segíteni, hogy nem követeltek meg a szokásokkal ellentétben referenciát, így olyan buszokkal is lehetett indulni, melyek soha egyetlen városban sem közlekedtek. Ennek ellenére – vélhetően a finanszírozási kockázatok vagy a műszaki kockázatok miatt – magyar típusú buszokkal történő szolgáltatásra nem kaptak ajánlatot.
A 2013 májusától ütemezetten, három hónap alatt forgalomba álló 150 új autóbusszal Budapest tömegközlekedésének évtizedes lemaradását csökkenti a Főváros és a BKK, ugyanis a 2000-es évek közepe óta – a csuklós Volvo autóbuszok forgalomba állítása óta – nem bővült új, teljesen alacsonypadlós autóbuszokkal a fővárosi autóbuszpark. Az autóbuszok főbb jellemzői a következők:
- végig alacsonypadlósak a kényelmes használat és az esélyegyenlőség megteremtésére,
- légkondicionálóval rendelkeznek az utazás komfortjának növelésére, télen megfelelő fűtéssel rendelkeznek,
- EEV (az EURO5-nél jobb) károsanyag-kibocsátási kategóriába tartoznak Budapest légszennyezettségének csökkentése érdekében, igen kedvező részecske-kibocsátási szinttel.
- az utasok, a járművezető és a jármű biztonságát kamerarendszer biztosítja
- korszerű utastájékoztató berendezésekkel szereljük fel a járművet
Az új autóbuszok elsősorban Budapest északi és keleti részén, a III., IV., XIII., XIV., XV., és a XVI. kerületekben, illetve az onnan kiinduló vonalakon fognak közlekedni. Az érintett járatok teljes körű véglegesítése az üzembe állásig fog megtörténni, de már most kijelenthető, hogy számos, fontos útvonalon meg fognak jelenni az új autóbusz. A csuklós autóbuszokkal fejlődni fog többek között a 7-es és 173-as vonalcsoport szolgáltatása és további vonalakon is meg fognak jelenni az új buszok.
A 75 szóló és 75 csuklós új autóbusz forgalomba állítása lehetővé teszi, hogy a BKV rendkívül elöregedett, rossz állapotú autóbuszparkjából a legöregebb, leggyakrabban elromló autóbuszok selejtezésre kerülhessenek, bár egy részük az 1-es és 3-as villamosok jövőre kezdődő felújításának pótlási igénye miatt forgalomban marad még néhány évig. Ez azt jelenti, hogy az utazóközönség nemcsak azokon a területeken tapasztalhatja az autóbuszok állapotának javulását, ahol az új buszok forgalomba állnak, hanem Budapest-szerte tapasztalható lesz a buszközlekedés színvonalának a javulása, a füstokádó, lerobbanó régi autóbuszok eltűnése, hisz az alacsonypadlós és korszerű flottát egyenletesebben oszthatják majd el a vonalak között.