Az európai légiközlekedés kihívásairól szóló összejövetelen a vezérigazgató a Svédországból indult "flightshame" mozgalomra reagált, amelynek lényege, hogy ne a repülést, hanem a vasúti közlekedést válasszák az utasok és szégyelljék magukat azok, akik repülnek.
Alexandre de Juniac szerint csak Európában idén 1 milliárdnál is többen fognak repülni és biztosak abban, hogy a legjobb úton haladnak az iparág emissziójának csökkentésében is, mivel több mint tíz éve foglalkoznak a kérdéssel. Mint mondta, 1989, a berlini fal leomlása óta felére csökkent a repülőgépek szén-dioxid-kibocsátása és vállalásuk szerint 2050-re a 2005-ös szint felére csökkentik majd a károsanyag-kibocsátást.
A vezérigazgató a francia és német kormányok repülőjegy után beszedett környezetvédelmi adójának emelésével kapcsolatban aggodalmának adott hangot, mondván ezeket az adókat soha nem arra fordítják, amire kellene. Az IATA azt várja a kormányoktól, hogy az alternatív, fenntartható forrásból származó üzemanyagok gyártását és elérhetőségét támogassák, mert ez a fajta üzemanyag akár 80 százalékkal képes csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója ehhez kapcsolódva hangsúlyozta: nem azt bánja, hogy a korábbi szint sokszorosára nő egyes államokban a környezetvédelmi adó, hanem azt, hogy ebből semennyit nem forgatnak vissza az iparágba.
Forrás: MTI