2014-ben már a repülőtérig járhatna a 3-as metró

A fővárosi LMP közlekedési munkacsoportja szerint három-négy év múlva a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérig járhatna a 3-as metró. A frissen elkészült tanulmányt hétfőn ismertették újságírók előtt, a terveket rövidesen szakmai vitára bocsátják.

Hanzély Ákos LMP-képviseló elmondta, a tanulmány lényege, hogy az Újpest központtól induló szerelvények végállomása nem Kőbánya-Kispest lenne, hanem a vasúti síneken tovább vezetnék Pestszentlőrincen, Vecsésen át a repülőtér 1-es és 2-es termináljához, így a városrészt bekapcsolhatnák a kötöttpályás közösségi közlekedés vérkeringésébe.

A terv akkor válhat valóra, ha olyan metrószerelvények járnának a vonalon, amelyek alsó és felső vezetékkel is működni tudnak. Ez a feltétele annak, hogy az alsó vezetékes metrószerelvények a felső vezetékes vasúti pályán is futni tudjanak.

A metróvonalakon közlekedő 40 év körüli szerelvényeket nem érdemes átépíteni, de az Alstom-kocsikat - ha sikerül megegyezni a francia céggel - viszonylag kis többletköltséggel technikailag alkalmassá lehet tenni a vasúti pályán való közlekedésre.

Jelezte azt is: ha mégsem sikerül megállapodni a francia céggel, akkor meg kellene fontolni a szerelvények hazai gyártását.

Pongrácz Gergely, az LMP közlekedési munkacsoportjának a vezetője elmondta, a vasút-metró átjárással megoldott program előnyei közé tartozik, hogy nemcsak a repülőtéri forgalmat szolgálná ki, hanem az agglomerációt és az érintett kerületeket, kereskedelmi központokat is.

A "legkifizetődőbb metróberuházásra" keresztelt projekt teljes összege 43,4 milliárd forint lenne, ebből azonban 12 milliárdot egyébként is ki kellene fizetni, például az elavult metrószerelvényekre. A számítások szerint a program pénzügyi haszna 30 milliárd forint, míg a projekt NPV-je (nettó jelen értéke) 173 milliárd forint lenne.

A programhoz szükséges beruházások közé tartozik egyebek mellett a vasútvonalak különszintű keresztezése Kőbánya-Kispesten, két vágány lefektetése Pestszentlőrincig, valamint az új, felszíni végszakasz és végállomás kiépítése a terminálok között. Ez a megoldás lényegében egy repülőtérré egyesítené a két terminált - fűzte hozzá.

Az LMP közlekedési munkacsoportja hasonló tanulmányt készít a 4-es metró déli, Budaörs felé történő meghosszabbítására is.

Forrás: MTI


Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata

Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben a Scoot első közvetlen szingapúri járatát.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is

IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.