2015-ben indul a Boeing űrutas-szállítója

Készül a Boeing CST-100 névre hallgató, egyszerre hét űrutast szállítani képes modellje.

Mi több, a cég egy űrturizmust szervező irodával együtt megkezdi a jegyárusítást a nemzetközi űrállomásra látogató járataira. Az együttműködésről szóló szerződést szerdán jelentették be - most már csak az űrrepülésre alkalmas gépeket kell megépíteni.     

A Space Adventures Ltd. tapasztalt űrutazás-szervező: az orosz Szojuz űrhajóval kínál kirándulásokat. Legutóbbi utasa a Cirque du Soleil alapítója, Guy Laliberté volt, aki 35 millió dollárt fizetett a tíznapos túráért.

 
    

A Boeing készülő CST-100 modelljével akar űrutasokat szállítani. A külsőre az Apolló űrkapszulájára hasonlító járművön hét hely lesz az utasok számára. A Boeing cég - amely kezdetnek két gépet épít -jelenleg a tervezés és tesztelés fázisánál jár a munkálatokban, és 2015-ben akarja elindítani az első járatot.
    

A jegyek áráról az illetékesek nem adtak pontos felvilágosítást, de közleményükből kiderült, hogy egyelőre milliomosoknak szánják a kiruccanást, ugyanakkor "versenyképes" tarifában gondolkodnak.
    

Mint Eric Anderson, a Space Adventures társalapítója és elnöke hangsúlyozta: nem lehet tudni, hogy mondjuk 40 ezer, 4 ezer vagy 40 millió dollárba kerül majd a jegy. "De ha nem 40 millióval kezdődik az ár, sohasem lesz belőle 40 ezer vagy 4 ezer" - magyarázta a technikai fejlesztés költségeire hivatkozva. 
    

A NASA el akarja érni, hogy magáncégek által kifejlesztett űrhajókkal lehessen ellátni a Földtől 352 kilométerre keringő, 1998 óta épülő űrállomást, és szállítani az űrhajósokat. Amíg a korábbi NASA-gépeket kiváltó járművek elkészülnek, a Szojuz űrhajót veszik igénybe erre a feladatra, ám az oroszok 51 millió dollárt kérnek egy jegyért, és az ár 2013-ra 56 millió dollárra szökik fel.
    

A Boeing és a Space Adventures számára komoly konkurenciát jelent a kaliforniai SpaceX vállalat, amely szintén jó lehetőséget lát a NASA-megbízásokban. (MTI)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.