2015-ben indul a Boeing űrutas-szállítója

Készül a Boeing CST-100 névre hallgató, egyszerre hét űrutast szállítani képes modellje.

Mi több, a cég egy űrturizmust szervező irodával együtt megkezdi a jegyárusítást a nemzetközi űrállomásra látogató járataira. Az együttműködésről szóló szerződést szerdán jelentették be - most már csak az űrrepülésre alkalmas gépeket kell megépíteni.     

A Space Adventures Ltd. tapasztalt űrutazás-szervező: az orosz Szojuz űrhajóval kínál kirándulásokat. Legutóbbi utasa a Cirque du Soleil alapítója, Guy Laliberté volt, aki 35 millió dollárt fizetett a tíznapos túráért.

 
    

A Boeing készülő CST-100 modelljével akar űrutasokat szállítani. A külsőre az Apolló űrkapszulájára hasonlító járművön hét hely lesz az utasok számára. A Boeing cég - amely kezdetnek két gépet épít -jelenleg a tervezés és tesztelés fázisánál jár a munkálatokban, és 2015-ben akarja elindítani az első járatot.
    

A jegyek áráról az illetékesek nem adtak pontos felvilágosítást, de közleményükből kiderült, hogy egyelőre milliomosoknak szánják a kiruccanást, ugyanakkor "versenyképes" tarifában gondolkodnak.
    

Mint Eric Anderson, a Space Adventures társalapítója és elnöke hangsúlyozta: nem lehet tudni, hogy mondjuk 40 ezer, 4 ezer vagy 40 millió dollárba kerül majd a jegy. "De ha nem 40 millióval kezdődik az ár, sohasem lesz belőle 40 ezer vagy 4 ezer" - magyarázta a technikai fejlesztés költségeire hivatkozva. 
    

A NASA el akarja érni, hogy magáncégek által kifejlesztett űrhajókkal lehessen ellátni a Földtől 352 kilométerre keringő, 1998 óta épülő űrállomást, és szállítani az űrhajósokat. Amíg a korábbi NASA-gépeket kiváltó járművek elkészülnek, a Szojuz űrhajót veszik igénybe erre a feladatra, ám az oroszok 51 millió dollárt kérnek egy jegyért, és az ár 2013-ra 56 millió dollárra szökik fel.
    

A Boeing és a Space Adventures számára komoly konkurenciát jelent a kaliforniai SpaceX vállalat, amely szintén jó lehetőséget lát a NASA-megbízásokban. (MTI)


A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.