Mi több, a cég egy űrturizmust szervező irodával együtt megkezdi a jegyárusítást a nemzetközi űrállomásra látogató járataira. Az együttműködésről szóló szerződést szerdán jelentették be - most már csak az űrrepülésre alkalmas gépeket kell megépíteni.
A Space Adventures Ltd. tapasztalt űrutazás-szervező: az orosz Szojuz űrhajóval kínál kirándulásokat. Legutóbbi utasa a Cirque du Soleil alapítója, Guy Laliberté volt, aki 35 millió dollárt fizetett a tíznapos túráért.
A Boeing készülő CST-100 modelljével akar űrutasokat szállítani. A külsőre az Apolló űrkapszulájára hasonlító járművön hét hely lesz az utasok számára. A Boeing cég - amely kezdetnek két gépet épít -jelenleg a tervezés és tesztelés fázisánál jár a munkálatokban, és 2015-ben akarja elindítani az első járatot.
A jegyek áráról az illetékesek nem adtak pontos felvilágosítást, de közleményükből kiderült, hogy egyelőre milliomosoknak szánják a kiruccanást, ugyanakkor "versenyképes" tarifában gondolkodnak.
Mint Eric Anderson, a Space Adventures társalapítója és elnöke hangsúlyozta: nem lehet tudni, hogy mondjuk 40 ezer, 4 ezer vagy 40 millió dollárba kerül majd a jegy. "De ha nem 40 millióval kezdődik az ár, sohasem lesz belőle 40 ezer vagy 4 ezer" - magyarázta a technikai fejlesztés költségeire hivatkozva.
A NASA el akarja érni, hogy magáncégek által kifejlesztett űrhajókkal lehessen ellátni a Földtől 352 kilométerre keringő, 1998 óta épülő űrállomást, és szállítani az űrhajósokat. Amíg a korábbi NASA-gépeket kiváltó járművek elkészülnek, a Szojuz űrhajót veszik igénybe erre a feladatra, ám az oroszok 51 millió dollárt kérnek egy jegyért, és az ár 2013-ra 56 millió dollárra szökik fel.
A Boeing és a Space Adventures számára komoly konkurenciát jelent a kaliforniai SpaceX vállalat, amely szintén jó lehetőséget lát a NASA-megbízásokban. (MTI)