2017-es szinten lehet idén az európai repülőterek forgalma

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa európai szervezetének (ACI Europe) előrejelzése szerint idén 9 százalékkal maradhat el az utasforgalom a járvány előtti, 2019-es év szintjétől, a forgalom teljes visszatérése pedig 2025-ben várható - írja az AIRportal.hu.

Az utasforgalom 2022 tavaszától erőteljes növekedést mutatott a növekvő geopolitikai és gazdasági szembeszél ellenére, az idei évben a fellendülés mérséklődésére számít az ACI Europe. A szervezet legfrissebb előrejelzése szerint az európai repterek utasforgalma a 2017-es szintet éri el idén.

Eszerint a 2019-es évhez képest 220 millió utassal kevesebb fordul meg 2023-ban Európa repülőterein, az elmaradt légiutasok száma pedig a világjárvány kezdetétől 2023 végéig tartó időszakban eléri az összesen 3,9 milliárdot.



A szervezet a tavaly májusi előrejelzéséhez képest 10 százalékkal csökkentette az utasforgalom idei felfutására vonatkozó előrejelzését, valamint 2024 helyett egy évvel későbbre várja a járvány előtti szint elérését kontinensünkön. A szervezet figyelmeztet arra is, hogy 2025 és 2027 között a korábban előre jelzetthez viszonyítva mérsékeltebb lesz a felfutás, elsősorban a gazdasági recesszió miatt.

A piaci szereplők, így a repterek gazdálkodására további terhet jelentenek a növekvő szabályzói költségek, például az EU környezetvédelmi célkitűzéseivel kapcsolatban.


Forrás: Airportal.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.