2025-re 50 ezer pilóta hiányozhat az ágazatból

A legfrissebb nemzetközi kutatások szerint a légiközlekedésben 2025-re 34 ezer pilóta fog hiányozni, ami a szabadságolások és nyugdíjazások hatására akár 50 ezerre is nőhet.

 Az Oliver Wyman legfrissebb kutatása szerint a légiközlekedési ágazatban 2025-re legalább 34 ezer pilótával lesz kevesebb a szükségesnél, ami a szabadságolások és nyugdíjazások hatására akár 50 ezer ölé is nőhet. A légi közlekedés iránti kereslet várható erőteljes növekedése miatt a közel-keleti régióban 2023-ra 3 ezer, 2032-re pedig 18 ezer pilóta hiányával számolhatunk. A Boeing becslése szerint 2041-re ez a hiány 602 ezer pilótára nő világszerte és 53 ezerre a Közel-Keleten.

 

A legújabb oktatási módszerekkel próbálják visszaszorítani a hiányt

Az Emirates évekkel ezelőtt felismerte, hogy óriási szükség van megfelelően képzett pilótákra a kereskedelmi repülésben, ezért globális légitársaságként és az iparág vezetőjeként létrehozta az Emirates Flight Training Akadémiát (EFTA), amely nemcsak helyi, hanem globális szinten is fogadja és neveli a fiatal tehetségeket. A programnak köszönhetően a légitársaság magasan kvalifikált és jól képzett kadétok következő generációjával járul hozzá a légiközlekedési ágazathoz. 2022-ben már 53 új, kiképzett pilótát köszöntöttek az iparágban.

Az akadémia a legújabb oktatási technológiákat és egy 27 oktató repülőgépből álló modern flottát kombinál előzetes repülési ismerettel nem rendelkező jelölteknek. A korszerű létesítménye - amely méretében 200 focipályának felel meg - 36 modern földi tantermet, 6 repülésszimulátort, külön légiforgalmi irányító tornyot és egy saját, 1800 méteres kifutópályát foglal magába.

A földi kiképzés 53 héten át tart, amely alatt a leendő pilóták 900 órányi földi oktatásban részesülnek, továbbá 250 órát szimulátorokon és egymotoros Cirrus és Phenom repülőgépeken tanulva töltenek, hogy bármilyen helyzetre felkészülten reagálhassanak.

Forrás: Flow pr


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.