Az Oliver Wyman legfrissebb kutatása szerint a légiközlekedési ágazatban 2025-re legalább 34 ezer pilótával lesz kevesebb a szükségesnél, ami a szabadságolások és nyugdíjazások hatására akár 50 ezer ölé is nőhet. A légi közlekedés iránti kereslet várható erőteljes növekedése miatt a közel-keleti régióban 2023-ra 3 ezer, 2032-re pedig 18 ezer pilóta hiányával számolhatunk. A Boeing becslése szerint 2041-re ez a hiány 602 ezer pilótára nő világszerte és 53 ezerre a Közel-Keleten.
A legújabb oktatási módszerekkel próbálják visszaszorítani a hiányt
Az Emirates évekkel ezelőtt felismerte, hogy óriási szükség van megfelelően képzett pilótákra a kereskedelmi repülésben, ezért globális légitársaságként és az iparág vezetőjeként létrehozta az Emirates Flight Training Akadémiát (EFTA), amely nemcsak helyi, hanem globális szinten is fogadja és neveli a fiatal tehetségeket. A programnak köszönhetően a légitársaság magasan kvalifikált és jól képzett kadétok következő generációjával járul hozzá a légiközlekedési ágazathoz. 2022-ben már 53 új, kiképzett pilótát köszöntöttek az iparágban.
Az akadémia a legújabb oktatási technológiákat és egy 27 oktató repülőgépből álló modern flottát kombinál előzetes repülési ismerettel nem rendelkező jelölteknek. A korszerű létesítménye - amely méretében 200 focipályának felel meg - 36 modern földi tantermet, 6 repülésszimulátort, külön légiforgalmi irányító tornyot és egy saját, 1800 méteres kifutópályát foglal magába.
A földi kiképzés 53 héten át tart, amely alatt a leendő pilóták 900 órányi földi oktatásban részesülnek, továbbá 250 órát szimulátorokon és egymotoros Cirrus és Phenom repülőgépeken tanulva töltenek, hogy bármilyen helyzetre felkészülten reagálhassanak.
Forrás: Flow pr