A Fehér megyei Koncát (Cunta) a Szeben megyei Szelistyével (Saliste) összekötő új pálya két korábban megépített szakasz között teremt összeköttetést, így Dévától Nagyszebenig immár autópályán lehet megtenni a 126 kilométeres távolságot.
Az átadási ceremónia után Victor Ponta kijelentette, „a következő kormány” azon dolgozik majd, hogy Erdélyt Moldvával is Havasalfölddel is autópályák kössék össze. Ennek érekében fontosnak tartotta, hogy már tavasszal elkezdődjék a Brassó–Comarnic és a Brassó–Bákó autópálya, valamint a Nagyszeben–Pitesti gyorsforgalmi út építése.
A miniszterelnök a következő kormányra való utalással arra célzott, hogy a vasárnap tartandó elnökválasztás után immár az elnöki tisztségben látja a saját helyét.
„Azzal, hogy befejeződik a Nagylak–Arad szakasz, hogy jövőre a Lugos–Déva szakasz is kész lesz, és hogy a miniszter úr (Ioan Rus szállításügyi miniszter) ma aláírta a Szászsebes–Torda autópálya utolsó szakaszának a kivitelezési szerződését, gyakorlatilag Kolozsvárig fog érni az autópálya, ez pedig azt jelenti, hogy Erdélyben nemcsak papíron, hanem a valóságban is meglesz az autópályahálózat” - idézte az Agerpres hírügynökség a miniszterelnököt.
Az átadás előtt Ioan Rus szállításügyi miniszter megszemlélte a most átadott szakasznak azt a részét, amelyen földcsuszamlások késleltették az építést. Ezen a részen további – a talajt rögzítő – műveletek szükségesek, amelyek elvégzése azonban a szakemberek szerint nem akadályozza a forgalmat.
A most átadott pályaszakasz Ioan Rus miniszter szerint 600 millió lejbe (42 milliárd forint) került. A költségek 85 százalékát az Európai Unió, 15 százalékát a román állam biztosította. A tárcavezető újságírói kérdésre elmondta, Románia egyelőre nem tervezi autópályahasználati díj bevezetését. Hozzátette, csak azok az autópályák lesznek fizetésesek, amelyek megépítését magántőke bevonásával tervezi a román állam.
Forrás: MTI