A gyorsvonat Párizsból, az Austerlitz pályaudvarról indult és közép-franciaországi Limoges városa felé tartott 370 utasával, amikor kisiklott Brétigny-sur-Orge-nél. A vonat délután 5 órakor nagy sebességgel érkezett a Párizstól 27 kilométerre található település pályaudvarára, ahol ismeretlen okokból szétszakadt. A vonat egyik része tovább haladt, a másik fele pedig a sínekre borult. A szemtanúk által mobiltelefonokkal készített és a közösségi oldalakon közzétett felvételeken az látszik, hogy a kisiklott vonat egyik kocsija felcsúszott a pályaudvar peronjára és lesodorta annak a tetejét. Egy másik vagon felborulva látható a képen, és füst tör fel belőle. Az SNCF vasúttársaság szerint összesen hat vagon siklott ki. A katasztrófa oka egyelőre ismeretlen.
A belügyminisztérium 17.23-kor elrendelte az úgynevezett vörös színű riasztást, amely arra utalt, hogy sok az áldozat. A súlyos sérülteket helikoptereken szállították a párizsi kórházakba. Az Austerlitz pályaudvarról induló és oda érkező teljes vasúti forgalmat leállították, amely óriási fennakadásokat okozott az egész országban. A franciák jelentős része ugyanis a július 14-i nemzeti ünnepkor kezdi meg nyári szabadságát, s így nagyon sok család pénteken délután és este indult nyaralni.
Pénteken este befejeződött a sérültek mentése. A belügyminisztérium nem végleges adatai szerint hatan vesztették életüket, kilencen súlyosan, 22-en pedig könnyebben megsérültek. A Külügyminisztériumnak egyelőre nincs tudomása arról, hogy a balesetnek lenne magyar áldozata. Az áldozatok keresése egész éjjel folytatódott, miután elképzelhető, hogy a felborult vagonok alatt, illetve a vonat és a peron közé holttestek szorultak.
Frédéric Cuvillier közlekedési miniszter tájékoztatása szerint a vonatnak a menetrend szerint nem kellett megállnia a pályaudvaron, és a szabályoknak megfelelő óránként 150 kilométeres sebességnél valamivel lassabban, óránként 137 kilométeres sebességgel haladt, amikor a harmadik és negyedik vagonja kisiklott. Rendőrségi források szerint a vonat egyik része tovább haladt, a másik fele, négy vagon pedig felborult.
Guillaume Pépy, az SNCF elnöke szerint a kisiklást általában a kerekek vagy a sín problémája okozza. A kisiklás egy váltó magasságában történt, 200 méterre a pályaudvartól. Az SNCF szerint június végén a szerencsétlenség helyszínének közelében javították a váltókat, de nem azon a vágányon, ahol a baleset történt.
Franciaországban 1988 óta nem volt ilyen súlyos vasúti szerencsétlenség, akkor 56-an vesztették életüket a párizsi Gare de Lyon pályaudvaron.
Forrás: MTI