3 millió poggyász útja

Kevesen tudják, hogy pontosan mi is történik a repülőtéren feladott poggyászokkal; milyen ellenőrzési pontokon haladnak át, kik és milyen technológiával kezelik őket, miként kerülnek a gép rakterébe, és mi okozhatja, ha a csomagok késve érkeznek meg.

Az Emirates a poggyászkezelés terén az elmúlt 3 év legforgalmasabb telét zárta, a 2023 szeptemberétől 2024 januárjáig tartó időszak statisztikái pedig kiváló eredményekről tanúskodnak. Miközben havonta átlagosan 2,7 millió csomagot kezelt, a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságával Dubajból érkező vagy átszálló utasok poggyászának 99,9 százaléka érkezett meg időben, a megfelelő célállomásra.

Poggyászfeladás / Fotó: Emirates
Poggyászfeladás / Fotó: Emirates

A poggyászok útja

Egy átlagos utazás során az utasok poggyászai saját útjukat járják, miközben a légitársaság csapatának számos tagjával találkoznak. Elsőként a hordár kocsijától eljutnak a check-in ügyintézőig, majd felkerülnek a poggyászszalagra, amely elviszi őket az úgynevezett "Boss Room"-ig, ahol átvizsgálják őket a csúcstechnológiás biztonsági rendszerrel. Ezt követően a dnata munkatársai poggyászkonténerekbe teszik őket, majd a repülőgép felé tartó kocsikra, onnan pedig a gép rakterébe kerülnek, hogy együtt utazzanak a tulajdonosaikkal, végül pedig a célállomáson találkoznak a poggyászkezelőkkel.

Késve érkező csomagok

Ritkán, de előfordulhat, hogy a poggyász késve érkezik meg, ennek pedig különböző okai lehetnek. Előfordulhat, hogy a lényeges információkat tartalmazó poggyászcímkék véletlenül leszakadnak a csomagról, vagy egy-egy poggyász leesik a zárt rendszerű poggyászszalagról, például amikor gyors tempóban kanyarodik - ezt a helyzetet a kamera rögzíti, és az esetek többségében azonnal orvosolható. Megtörténhet, hogy egy átszálló járat az időjárás vagy egy beteg utas miatt késik, ami lehetetlenné teszi, hogy a csomagot időben levegyék, majd áttegyék az utas átszálló járatára. Ebben az esetben az ügyfél csomagját azonnal felrakják a következő járatra. Ezt a komplex, összehangolt munkát automatizált rendszerek végzik: a Dubai Airport poggyászkezelő rendszere, a dnata poggyász-egyeztető rendszere és az Emirates Bag Connect, amely nyomon követi valós időben a poggyász útját. Ez utóbbi felület az utasok számára is elérhető a légtársaság alkalmazásában vagy a weboldalán.

A cég poggyászkiszolgálási hibaaránya rendkívül alacsony; a dubaji csomóponton áthaladó, és késve érkező, elveszett vagy eltévedt poggyászok száma minimális, 1000-ből 1,3-at érint, amely majdnem 30-szor alacsonyabb, mint több más szolgáltatónál. Az elkerülhetetlenül késő poggyászok 91 százaléka 72 órán belül visszakerül a tulajdonosához. Ez az arány azért is jelentős, mert a 140 célállomásra repülő társaság elsősorban nemzetközi poggyászokat és nemzetközi transzferpoggyászokat kezel, így a csomagok gyakran hosszú és kacskaringós utakat tesznek meg, amelyek nagyobb figyelmet igényelnek, mint a belföldi utazások.


SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.