3 millió poggyász útja

Kevesen tudják, hogy pontosan mi is történik a repülőtéren feladott poggyászokkal; milyen ellenőrzési pontokon haladnak át, kik és milyen technológiával kezelik őket, miként kerülnek a gép rakterébe, és mi okozhatja, ha a csomagok késve érkeznek meg.

Az Emirates a poggyászkezelés terén az elmúlt 3 év legforgalmasabb telét zárta, a 2023 szeptemberétől 2024 januárjáig tartó időszak statisztikái pedig kiváló eredményekről tanúskodnak. Miközben havonta átlagosan 2,7 millió csomagot kezelt, a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságával Dubajból érkező vagy átszálló utasok poggyászának 99,9 százaléka érkezett meg időben, a megfelelő célállomásra.

Poggyászfeladás / Fotó: Emirates
Poggyászfeladás / Fotó: Emirates

A poggyászok útja

Egy átlagos utazás során az utasok poggyászai saját útjukat járják, miközben a légitársaság csapatának számos tagjával találkoznak. Elsőként a hordár kocsijától eljutnak a check-in ügyintézőig, majd felkerülnek a poggyászszalagra, amely elviszi őket az úgynevezett "Boss Room"-ig, ahol átvizsgálják őket a csúcstechnológiás biztonsági rendszerrel. Ezt követően a dnata munkatársai poggyászkonténerekbe teszik őket, majd a repülőgép felé tartó kocsikra, onnan pedig a gép rakterébe kerülnek, hogy együtt utazzanak a tulajdonosaikkal, végül pedig a célállomáson találkoznak a poggyászkezelőkkel.

Késve érkező csomagok

Ritkán, de előfordulhat, hogy a poggyász késve érkezik meg, ennek pedig különböző okai lehetnek. Előfordulhat, hogy a lényeges információkat tartalmazó poggyászcímkék véletlenül leszakadnak a csomagról, vagy egy-egy poggyász leesik a zárt rendszerű poggyászszalagról, például amikor gyors tempóban kanyarodik - ezt a helyzetet a kamera rögzíti, és az esetek többségében azonnal orvosolható. Megtörténhet, hogy egy átszálló járat az időjárás vagy egy beteg utas miatt késik, ami lehetetlenné teszi, hogy a csomagot időben levegyék, majd áttegyék az utas átszálló járatára. Ebben az esetben az ügyfél csomagját azonnal felrakják a következő járatra. Ezt a komplex, összehangolt munkát automatizált rendszerek végzik: a Dubai Airport poggyászkezelő rendszere, a dnata poggyász-egyeztető rendszere és az Emirates Bag Connect, amely nyomon követi valós időben a poggyász útját. Ez utóbbi felület az utasok számára is elérhető a légtársaság alkalmazásában vagy a weboldalán.

A cég poggyászkiszolgálási hibaaránya rendkívül alacsony; a dubaji csomóponton áthaladó, és késve érkező, elveszett vagy eltévedt poggyászok száma minimális, 1000-ből 1,3-at érint, amely majdnem 30-szor alacsonyabb, mint több más szolgáltatónál. Az elkerülhetetlenül késő poggyászok 91 százaléka 72 órán belül visszakerül a tulajdonosához. Ez az arány azért is jelentős, mert a 140 célállomásra repülő társaság elsősorban nemzetközi poggyászokat és nemzetközi transzferpoggyászokat kezel, így a csomagok gyakran hosszú és kacskaringós utakat tesznek meg, amelyek nagyobb figyelmet igényelnek, mint a belföldi utazások.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.