3 millió poggyász útja

Kevesen tudják, hogy pontosan mi is történik a repülőtéren feladott poggyászokkal; milyen ellenőrzési pontokon haladnak át, kik és milyen technológiával kezelik őket, miként kerülnek a gép rakterébe, és mi okozhatja, ha a csomagok késve érkeznek meg.

Az Emirates a poggyászkezelés terén az elmúlt 3 év legforgalmasabb telét zárta, a 2023 szeptemberétől 2024 januárjáig tartó időszak statisztikái pedig kiváló eredményekről tanúskodnak. Miközben havonta átlagosan 2,7 millió csomagot kezelt, a világ legnagyobb nemzetközi légitársaságával Dubajból érkező vagy átszálló utasok poggyászának 99,9 százaléka érkezett meg időben, a megfelelő célállomásra.

Poggyászfeladás / Fotó: Emirates
Poggyászfeladás / Fotó: Emirates

A poggyászok útja

Egy átlagos utazás során az utasok poggyászai saját útjukat járják, miközben a légitársaság csapatának számos tagjával találkoznak. Elsőként a hordár kocsijától eljutnak a check-in ügyintézőig, majd felkerülnek a poggyászszalagra, amely elviszi őket az úgynevezett "Boss Room"-ig, ahol átvizsgálják őket a csúcstechnológiás biztonsági rendszerrel. Ezt követően a dnata munkatársai poggyászkonténerekbe teszik őket, majd a repülőgép felé tartó kocsikra, onnan pedig a gép rakterébe kerülnek, hogy együtt utazzanak a tulajdonosaikkal, végül pedig a célállomáson találkoznak a poggyászkezelőkkel.

Késve érkező csomagok

Ritkán, de előfordulhat, hogy a poggyász késve érkezik meg, ennek pedig különböző okai lehetnek. Előfordulhat, hogy a lényeges információkat tartalmazó poggyászcímkék véletlenül leszakadnak a csomagról, vagy egy-egy poggyász leesik a zárt rendszerű poggyászszalagról, például amikor gyors tempóban kanyarodik - ezt a helyzetet a kamera rögzíti, és az esetek többségében azonnal orvosolható. Megtörténhet, hogy egy átszálló járat az időjárás vagy egy beteg utas miatt késik, ami lehetetlenné teszi, hogy a csomagot időben levegyék, majd áttegyék az utas átszálló járatára. Ebben az esetben az ügyfél csomagját azonnal felrakják a következő járatra. Ezt a komplex, összehangolt munkát automatizált rendszerek végzik: a Dubai Airport poggyászkezelő rendszere, a dnata poggyász-egyeztető rendszere és az Emirates Bag Connect, amely nyomon követi valós időben a poggyász útját. Ez utóbbi felület az utasok számára is elérhető a légtársaság alkalmazásában vagy a weboldalán.

A cég poggyászkiszolgálási hibaaránya rendkívül alacsony; a dubaji csomóponton áthaladó, és késve érkező, elveszett vagy eltévedt poggyászok száma minimális, 1000-ből 1,3-at érint, amely majdnem 30-szor alacsonyabb, mint több más szolgáltatónál. Az elkerülhetetlenül késő poggyászok 91 százaléka 72 órán belül visszakerül a tulajdonosához. Ez az arány azért is jelentős, mert a 140 célállomásra repülő társaság elsősorban nemzetközi poggyászokat és nemzetközi transzferpoggyászokat kezel, így a csomagok gyakran hosszú és kacskaringós utakat tesznek meg, amelyek nagyobb figyelmet igényelnek, mint a belföldi utazások.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.