300 millió euróból újul meg a Szeged-Szabadka vasútvonal

A Szeged-Szabadka vasútvonal felújítása az optimista forgatókönyv szerint 2015 végén, 2016 elején elkezdődhet  – jelentette ki Pásztor István, a vajdasági képviselőház elnöke kedden a csongrádi megyeszékhelyen.

A Szeged-Szabadka vasútvonal felújítása és a Szabadka-Baja vonal újjáépítése a térség legfontosabb beruházásainak egyike, meghatározó jelentőségű a régió modernizációja szempontjából – emelte ki a politikus a projekt terveit bemutató konferencián. Hozzátette: a vasútvonal teljesen új lehetőségeket teremthet a Homokhátságon élők és az itt működő vállalkozások számára.

A teljes fejlesztés – amely megvalósítása iránt elkötelezett a szerb és a magyar kormány is - költsége mintegy 300 millió euró – közölte az elnök, aki bízik benne, a projekt fel tudja kelteni az uniós döntéshozók érdeklődését.

Perjés Tamás, a Trenecon Cowi Kft. műszaki igazgatója arról számolt be, hogy az EU 1,7 millió eurós támogatásával elkészültek a Szeged-Szabadka vasútvonal felújításának engedélyezési tervei, illetve a Szabadka-Baja vonal újjáépítésével kapcsolatos környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok.

A tervek szerint a Szeged és Szabadka közötti mintegy 40 kilométeres vasúti pálya az átépítés után 160 kilométer/ órás közlekedésre lenne alkalmas, a szerelvények engedélyezett sebessége pedig óránkénti 120 kilométer lenne. A pályát az uniós előírásoknak megfelelően 22,5 tonnás tengelyterhelésnek megfelelően alakítanák ki – közölte a szakember.

A gyorsvonat a Szeged és Szabadka közötti utat 31 perc alatt tenné meg, az útlevél- és a vámvizsgálat a szerelvényeken történne meg. Az elővárosi közlekedésben is fontos szerepet játszó személyvonat pedig mintegy 70 perc alatt érne az egyik városból a másikba – tudatta az igazgató.

A vasúti pálya rekonstrukciója mellett a tervekben szerepel a kapcsolódó infrastruktúra megújítása is: az állomásépületek, megállóhelyek korszerűsítése, a szükséges helyeken a közút-vasút kereszteződések biztonságosabbá tétele, Horgoson és Palicson gyalogos-aluljáró építése – ismertette Perjés Tamás.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.