10 útvonal bezárásával fenyegeti a Budapest Airportot a Ryanair

A Ryanair november 22-én bejelentette, hogy 40%-os leépítést hajt végre budapesti bázisán, közölte lapunkkal a légitársaság. De a kását nem eszik olyan forrón.

A Ryanair szerint a Budapest Airport megemelte díjait, nem volt hajlandó „jól működő létesítményeket biztosítani és képtelenek voltak versenyképes költségalapot ajánlani a Ryanair által kínált jövőbeni növekedéshez”. Hardy Mihály a BUD kommunikációs igazgatója cáfolva a fenti állításokat a Turizmus Online érdeklődésére elmondta a Ryan sem kivétel a BUD tarifarendszere alól, a kedvezmények egyformán vonatkoznak minden légitársaságra. Hozzátette: a sokat bírált sátras beszállítást pont az ő kérésükre vezették be, de átmeneti jelleggel, amíg egy könnyűszerkezetes utasforgalmi épület nem épül.

Enyhe túlzás

Értesüléseink szerint a számok enyhén túlzóak. A budapesti bázis működtetéséért összesen 3 fő felelős, a többi Ryanair alkalmazott hajózó személyzet, zömében légi utaskísérők. A Malév több mint 200 főnyi pilótaállományából, illetve az utaskísérők közül eddig ráadásul mindössze 20 főt vett át az ír fapados, akik nem mind budapesti bázissal dolgoznak.

Légiközlekedési forrásaink szerint a Ryanair személyzet egy része télen amúgy is 6 hetes kényszerszabadságát tölti a földön fizetés nélkül, mivel sok járaton annyira alacsony - 60% körüli - a kihasználtság (load factor, LF), hogy inkább a földön tartják a gépeket és mennek például javításokra. Így tudott a Malév februári halálát követően földön álló 80 gépéből O'Leary néhányat átcsoportosítani Budapestre.

Úgy tudjuk, hogy a felfüggeszteni tervezett 10 járat - Baden-Baden, Birmingham, Bologna, Düsseldorf, Krakkó, Lübeck, Malaga, Memmingen (München), Oslo, Szaloniki - nem hozta a Ryanair által minimálisan elvárt 80%-os foglaltságot. Forrásaink szerint ebben jelentős szerepet játszik, hogy a társaság járatnyitásait minden előzetes piackutatás nélkül indítja, miközben a légitársaságok többsége 1-2 évnyi vizsgálat nélkül nem kezd el repülni két pont között. Forrásunk szerint mindezekért a port a reptéren verik el, kivonulva némi csatazajjal. Ugyanakkor, amennyiben megéri, a felfüggesztett járatok útvonalait három napon belül veszik át a vetélytársak - tudtuk meg.

Legutóbb 2010 áprilisában függesztette fel a Ryanair járatait, akkor az összeset, szintén a BUD magas költségeire hivatkozva, még ugyanabban azonos okokból hónapban Prágát is befenyítette a táraság.

A szokásos O'Leary-s fordulatok

mint „a Budapest Airport-nak nem érdeke a magyar turizmus fejlesztése, a forgalom és a munkahelyek számának növelése (...), ismételten emeli árait” sem maradhattak el a csütörtöki közleményből.  Ugyanakkor a Ryanair továbbra is a Budapest Airport fontos partnere - hívta fel a figyelmet Hardy Mihály, hozzátéve, hogy a BUD bízik a Ryanair 10 felfüggesztett járatánai újraindításában.

Azért O'Leary is nyitva hagyta kertkaput: „A Ryanair sajnálatát fejezi ki a leépítések miatt, ugyanakkor megerősíti, hogy ezek visszafordíthatóak, amennyiben a Budapest Airport versenyképes költségeket ajánl, illetve hatékony létesítményeket biztosít.”

A közlemény szerint még 1,2 millió utassal is a BUD második legnagyobb légitársasága a fapados. De hivatkozik Patrick Bohl-ra, a a Budapest Airport légitársasági üzletfejlesztési vezetőjére, aki O'Leary-ék szerint elismerte, hogy a fapados utasok több pénzt hagynak a reptéren, mint a Malév átszálló utasai.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.