237 millió dollár nyereséggel zárta a pénzügyi évet az Emirates

Az Emirates Csoport sorozatban a 31. üzleti évét zárta nyereségesen, stabil üzleti növekedést produkálva. A ma közzétett 2018-2019-es pénzügyi jelentésben az Emirates Csoport 631 millió dollár profitot jelentett a 2019. március 31-én zárult pénzügyi évre, amely a tavalyi évhez képest 44 százalékos csökkenést mutat. 

A Csoport árbevétele 7 százalékos javulással elérte a 29,8 milliárd dollárt, így 136 millió dollár osztalékot fizet tulajdonosának, az Investment Corporation of Dubai-nak - szemben a tavalyi 545 millió dolláros osztalékfizetéssel. Az Emirates légitársaság 237 millió dollár nyereséget ért el, amely 69 százalékkal alacsonyabb, mint a megelőző pénzügyi év eredménye.

Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója így értékelte az évet: „A 2018-19-es év kemény volt, nem teljesítettünk olyan jól, mint szerettünk volna. A magasabb olajárak, az erősödő dollár és a kemény piaci verseny is negatívan hatott a profitunkra. Úgy tűnik, hogy az előző évi globális légi teherszállítási keresletnövekedés lelassult, és az utazókereslet is csökkent, különösen a mi régiónkban, ez pedig hatással van mind a dnata-ra, mind az Emirates-re."

Az emirates árbevétel 6 százalékkal 26,7 milliárd dollárra emelkedett, mely köszönhető a stabil utas- és teherszállítási teljesítménynek. A szállítási kapacitás átlépte az 63 milliárd tonnakapacitást és összességében két repülőgéppel bővült a légitársaság teljes flottája 

2018-2019-ben a Csoport együttesen 3,9 milliárd dollárt fordított új repülőgépek és felszerelések beszerzésére, cégek felvásárlására, létesítmények modernizálására, technológiai fejlesztésekre, valamint személyzeti kezdeményezésekre, ami jelentős növekedés a múlt évi 2,5 milliárd dolláros beruházási kiadásokhoz képest.

Az év folyamán az Emirates három új desztinációt jelentett be: London Stansted, Edinburgh és a chilei Santiagó. Továbbá újraindította járatát a törökországi Sabiha Gökcenbe. A légitársaság ezen felül 14 további desztináció irányába növelte kapacitását, így az utasok még több repülési időpont és átszállási lehetőség közül választhatnak.

A légitársaság hat működési régiójából származó árbevétele továbbra is egyensúlyban van: egyetlen régió bevétele sem haladja meg az összbevétel 30 százalékát. A legerősebb az európai piac, amely a 2017-18-es évhez képest 6 százalékkal magasabb, 7,7 milliárd dolláros bevételt hozott. Szorosan követi a kelet-ázsiai és ausztrálázsiai régió, amely 7,2 milliárd dolláros bevételt generált, 5 százalékkal többet, mint tavaly. Az amerikai térség 8 százalékos növekedést mutatott, és 3,9 milliárd dolláron zárt. Az Öbölmenti-térség és a Közel-Kelet bevétele 3 százalékkal 2,3 milliárd dollárra csökkent, míg az afrikai térség bevétele 9 százalékkal 2,8 milliárd dollárra nőtt. Nyugat-Ázsia és az Indiai-óceán térsége szintén 6 százalékkal magasabb, 2,2 milliárd dolláros bevétellel zárta az évet.

Az Emirates szállodáinak árbevétele 182 millió dollár lett, amely a megelőző pénzügyi év eredményeihez képest 10 százalékos csökkenést mutat az Egyesült Arab Emírségek piacán.

Az Emirates csoport teljes 2018-2019-es éves jelentése – mely tartalmazza az Emirates, dnata és leányvállalataik adatait - a következő linken érhető el:

www.theemiratesgroup.com/annualreport

A bővebb magyar nyelvűjelentés a cikk alatt pdf fájlként elérhető.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.