237 millió dollár nyereséggel zárta a pénzügyi évet az Emirates

Az Emirates Csoport sorozatban a 31. üzleti évét zárta nyereségesen, stabil üzleti növekedést produkálva. A ma közzétett 2018-2019-es pénzügyi jelentésben az Emirates Csoport 631 millió dollár profitot jelentett a 2019. március 31-én zárult pénzügyi évre, amely a tavalyi évhez képest 44 százalékos csökkenést mutat. 

A Csoport árbevétele 7 százalékos javulással elérte a 29,8 milliárd dollárt, így 136 millió dollár osztalékot fizet tulajdonosának, az Investment Corporation of Dubai-nak - szemben a tavalyi 545 millió dolláros osztalékfizetéssel. Az Emirates légitársaság 237 millió dollár nyereséget ért el, amely 69 százalékkal alacsonyabb, mint a megelőző pénzügyi év eredménye.

Őfelsége Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk, az Emirates Csoport elnök-vezérigazgatója így értékelte az évet: „A 2018-19-es év kemény volt, nem teljesítettünk olyan jól, mint szerettünk volna. A magasabb olajárak, az erősödő dollár és a kemény piaci verseny is negatívan hatott a profitunkra. Úgy tűnik, hogy az előző évi globális légi teherszállítási keresletnövekedés lelassult, és az utazókereslet is csökkent, különösen a mi régiónkban, ez pedig hatással van mind a dnata-ra, mind az Emirates-re."

Az emirates árbevétel 6 százalékkal 26,7 milliárd dollárra emelkedett, mely köszönhető a stabil utas- és teherszállítási teljesítménynek. A szállítási kapacitás átlépte az 63 milliárd tonnakapacitást és összességében két repülőgéppel bővült a légitársaság teljes flottája 

2018-2019-ben a Csoport együttesen 3,9 milliárd dollárt fordított új repülőgépek és felszerelések beszerzésére, cégek felvásárlására, létesítmények modernizálására, technológiai fejlesztésekre, valamint személyzeti kezdeményezésekre, ami jelentős növekedés a múlt évi 2,5 milliárd dolláros beruházási kiadásokhoz képest.

Az év folyamán az Emirates három új desztinációt jelentett be: London Stansted, Edinburgh és a chilei Santiagó. Továbbá újraindította járatát a törökországi Sabiha Gökcenbe. A légitársaság ezen felül 14 további desztináció irányába növelte kapacitását, így az utasok még több repülési időpont és átszállási lehetőség közül választhatnak.

A légitársaság hat működési régiójából származó árbevétele továbbra is egyensúlyban van: egyetlen régió bevétele sem haladja meg az összbevétel 30 százalékát. A legerősebb az európai piac, amely a 2017-18-es évhez képest 6 százalékkal magasabb, 7,7 milliárd dolláros bevételt hozott. Szorosan követi a kelet-ázsiai és ausztrálázsiai régió, amely 7,2 milliárd dolláros bevételt generált, 5 százalékkal többet, mint tavaly. Az amerikai térség 8 százalékos növekedést mutatott, és 3,9 milliárd dolláron zárt. Az Öbölmenti-térség és a Közel-Kelet bevétele 3 százalékkal 2,3 milliárd dollárra csökkent, míg az afrikai térség bevétele 9 százalékkal 2,8 milliárd dollárra nőtt. Nyugat-Ázsia és az Indiai-óceán térsége szintén 6 százalékkal magasabb, 2,2 milliárd dolláros bevétellel zárta az évet.

Az Emirates szállodáinak árbevétele 182 millió dollár lett, amely a megelőző pénzügyi év eredményeihez képest 10 százalékos csökkenést mutat az Egyesült Arab Emírségek piacán.

Az Emirates csoport teljes 2018-2019-es éves jelentése – mely tartalmazza az Emirates, dnata és leányvállalataik adatait - a következő linken érhető el:

www.theemiratesgroup.com/annualreport

A bővebb magyar nyelvűjelentés a cikk alatt pdf fájlként elérhető.


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.