Az indulási évben megtett távolság közel 11-szeresét vezették le az elmúlt 12 hónapban a wigo autómegosztó felhasználói, akik 2019 óta közel 23 millió kilométert gurultak a kocsikkal. Ebből több mint 6 millió kilométer az elmúlt 12 hónapban jött össze. Erre a periódusra esett a tavaly októberi márkaváltás, amikor a szolgáltatás gyakorlatilag 24 óra leforgása alatt újult meg.
„A sikeres átállásban meghatározó volt, hogy ugyanaz a csapat felel az üzemeltetésért, mint 2023 októbere előtt, miközben az AutoWallis Csoport saját márkájaként a wigo még közvetlenebben és adaptívabban képes alkalmazkodni a hazai fogyasztói igényekhez”
– hangsúlyozta Koralewsky Márk, a wigo carsharing vezérigazgatója. Szerinte az, hogy a márkaváltást követő ünnepi időszakban több mint 10 százalékkal nőtt a többnapos vezetések volumene, nem csupán azt mutatja, hogy a felhasználók nagyon hamar megkedvelték az új márkát, hanem azt is, hogy még többen választják előszeretettel a wigo-t a hosszabb utazásokhoz is.
Az erőteljes növekedés az újításoknak is köszönhető
A kategóriákat tekintve a Peugeot 3008, valamint a Mercedes A-osztály számított a legnagyobb kedvencnek a hosszabb utakra, amelyek között a 2023-as rekorder egy 966 kilométeres túra volt. A rövidebb távokra az elektromos Peugeot e208-at választják a legtöbben, köztük a tavalyi év legaktívabb wigo felhasználója is, aki 12 hónap leforgása alatt 747 alkalommal ült be az 500 autóból álló flotta valamelyik járművébe. Az elmúlt egy évben 30 ezer új felhasználó csatlakozott, így a wigo ügyfélszáma 115 ezerre nőtt: a regisztrált korosztályokon belül a 35-49 éves regisztrált ügyfélből is 20 százalékkal több lett, mint tavaly áprilisban.
A látványos dinamikában Koralewsky Márk szerint közrejátszik, hogy a megújulást követően a wigo számos olyan újdonságot vezetett be, amelyek elnyerték az ügyfelek tetszését.
Így – a korábbi gyakorlattal ellentétben – már nem kell előre választani a perc-, óra- vagy napalapú díjcsomagok között: az ügyfél csak beül az autóba, a rendszer pedig automatikusan a legkedvezőbb csomagot választja ki számára időalapon, amikor lezárja az utat.
Emellett a cég bevezette a wigo extra tagságot, amivel egy havidíj ellenében nemcsak a perces, hanem az órás és a napos csomagok esetén is 25 százalék kedvezményben részesülnek a felhasználók, amely az extra kilométerekre is kiterjed.
Annak érdekében, hogy a szolgáltatást még inkább a valós igényekre szabják, eltörölték, hogy csak a napos csomagokhoz lehet előre autót rendelni: ha valaki a hajnali repülőgép vagy egy fontos találkozó esetében akar egészen biztosra menni, akkor bármilyen hosszú útra kérhet egyet a kiemelkedően fiatal, átlagosan 18 hónapos autók közül, „házhoz szállítva”, az általa megadott helyre és időpontra a szolgáltatási zónán belül.
Szintén a felhasználók kényelmét szolgálja, hogy egyre több a wigo carsharing autóinak kijelölt parkoló a fővárosban: immár 11 helyen vannak dedikált helyek; idén áprilistól a Camponában, illetve tavaly második félév óta a Pólus Centernél is találni ilyeneket. És ezekkel a fejlesztésekkel még nincs vége az idei újdonságoknak, amikkel az autómegosztó készül.
Ügyintézéshez, szabadidős programokra és bevásárlásra is használjuk
Egy wigo által elvégzett felméréséből az is kiderül, hogy a legtöbben esti szabadidős programokra eljutáshoz, személyes ügyintézéshez, bevásárláshoz vagy más közlekedési eszközök eléréséhez veszik igénybe a szolgáltatást. Az autómegosztás továbbra is a 25-34 éves korosztályban a legnépszerűbb, azonban jelentős a használat a 35-49 évesek körében is, miközben a legidősebb felhasználó, aki egy wigo volánja mögé ült 2023-ban, 82 éves volt.
A kutatás arra is rávilágított, hogy alacsony azok aránya, akik ismerik az autómegosztó szolgáltatásának összes költségcsökkentő hatását a saját autó fenntartásához képest. Miközben a válaszadók azzal többnyire tisztában vannak, hogy az üzemanyag- és a budapesti parkolási költségek részei az árnak, sokan megfeledkeznek a szezonális gumicseréről, a biztosításról, a szervízdíjakról vagy az autópálya matrica áráról – de a leggyakrabban arról, hogy magának a saját használatú autó megvásárlásának is tetemes a költsége.
Az autómegosztó felhasználói olyan nagyon megszerették az autókat, hogy néha szinte úgy viselkedtek, mintha azok már a saját tulajdonukban lennének! És hát ki ne hagyott volna már véletlenül egy laptopot, gyerekülést vagy egy teljes bevásárlást az autóban? Természetesen az üléseken új otthont talált tárgyak hamar visszakerültek a gazdájukhoz.