Az ír diszkont légitársaság hivatalosan bejelentette, hogy a 2025. évi spanyol nyári szezonban két útvonalat szüntet meg, 12 útvonalon csökkenti a kapacitást, és 800 ezer ülőhelyen nem számít utasokra, derül ki a Mirror tudósításából.
A diszkont légitársaság úgy döntött, hogy
bezárja Jerez és Valladolid járatait, eltávolít egy Santiagóban állomásozó, 100 millió dolláros (82,1 millió font) beruházásnak megfelelő repülőgépet, és öt másik regionális repülőtér – ezek: Vigo, Santiago, Zaragoza, Asturias és Santander – forgalmát csökkenti a 2025-ös nyári időszakra.
Mint írják, a döntés hátterében a Ryanair és a Spanyolországban 48 repülőteret üzemeltető Aena közötti vita áll. A Ryanair azt állítja, hogy – annak ellenére, hogy a spanyol kormány 2021-ben úgy döntött, hogy a díjakat 2026-ig be kell fagyasztani az Aena repülőterein – az Aena évről évre megpróbálta emelni a légitársaságoknak fizetendő díjakat, a legjelentősebben a spanyol regionális repülőtereken, ahol a forgalom egyébként még mindig a Covid előtti szint alatt van.
A Ryanair vezérigazgatója, Eddie Wilson ezzel kapcsolatban kijelentette:
Az Aena túlzott repülőtéri díjai és a működőképes növekedési ösztönzők hiánya továbbra is aláássa a spanyol regionális repülőterek működését, korlátozza növekedésüket, és a repülőterek kapacitásának hatalmas területeit kihasználatlanul hagyja. Mindez oda vezetett, hogy a repülőgépeinket és kapacitásainkat átcsoportosítsuk versenyképesebb európai piacokra, például Olaszországba, Svédországba, Horvátországba, Magyarországra és Marokkóba, ahol a kormányok aktívan ösztönzik a növekedést.
A Ryanair most azt sürgeti, derül ki a tudósításból, hogy a Nemzeti Piac- és Versenybíróság (CNMC) vonja vissza az Aena 2024-es díjemelését, és az igazodjon a kormány ötéves díjbefagyasztásához. A légitársaság azt is kéri, hogy ösztönző csomagokat vezessenek be a légitársaságok vonzása, valamint a regionális repülőterek összeköttetéseinek, turizmusának és munkahelyeinek növelése érdekében.
Sürgős intézkedés nélkül Spanyolország azt kockáztatja, hogy további kapacitásokat és beruházásokat veszít a versenyképesebb piacokkal szemben, és regionális repülőterei félig üresen maradnak, miközben Spanyolország versenytársai egyre jobb eredményeket érnek el
- fejtette ki a Ryanair-vezér.