A repülőtér tájékoztatása szerint a hidrogénüzemű GPU-t (földi tápegység) használják majd a KLM Cityhopper repülőgépek pilótafülkéjének megvilágítására és áramellátására a repülőtér előterében.
A Schiphol „világelsőként” jellemezte a fejlesztést, és hozzátette, hogy az Európai Bizottság a TULIPS partnerségen keresztül társfinanszírozó volt, és a fenntartható repülési üzemanyag (SAF) „nagyszabású” szállításán és a fenntartható energiatároláson is dolgoznak - olvasható a Business Travel News oldalán.
Mint írják, Sybren Hahn, a Schiphol infrastruktúráért felelős ügyvezető igazgatója úgy nyilatkozott, hogy rendkívül büszkék arra, hogy a világon elsőként tesztelték az innovációt.
"A hidrogénüzemű GPU megfelel azon törekvéseinknek, hogy saját földi tevékenységeink károsanyag-kibocsátásmentesek legyenek. Folyamatos innovációval és fejlesztéssel hozzájárulhatunk alkalmazottaink és a helyi környezet jobb levegőminőségéhez.”
Maarten Koopmans, a KLM Cityhopper ügyvezető igazgatója hozzátette, fontos a hidrogénüzemű berendezések kifejlesztése a károsanyag-kibocsátásmentes földi működés érdekében, és hozzátette, a mai akkumulátoros megoldások nem mindig felelnek meg az üzemeltetési követelményeknek.