Mint írják, a bevételek világszerte 896 milliárd dollárra nőttek tavaly,
a légitársaságok azonban rendkívül csekély árréssel kénytelenek dolgozni. Átlagosan mindössze 5,44 dollár nettó nyereséget értek el utasonként 2023-ban.
Ma az iparágat a magas kamatlábak, az ellátási lánc gondjai és a meredeken növekvő infrastrukturális költségek nehezítik.
A belföldi járatok vezetik a rangsort, a 10 legnagyobb bevételt termelő járat között hatot találunk,
a Sydney-Melbourne járatpár áll az első helyen, 1,21 milliárd dollárral.
Ez több mint kétszerese a világjárvány előtti szintnek, még akkor is, ha az utasok száma csökkent. A repülési útvonalat nagyrészt a Qantas és a Virgin Australia uralja. A Qantas rekordmagasságú, 18 százalékos belföldi haszonkulcsot ért el a 2023 júniusában végződő pénzügyi évben. Az alacsonyabb üzemanyagköltségek és a megugró jegyárak kulcsfontosságúak a bevételek növekedésében. A Qantas és a Virgin Australia jelentős fuvarozók a Melbourne és Perth között, amely egy másik jól jövedelmező desztináció, derül ki a Piac&Profit elemzéséből.
A New York-London közötti irány, a világ egyik legforgalmasabb és legjövedelmezőbb útvonala, 1,15 milliárd dollár bevételt generált, ami 37 százalékos növekedést jelent 2019 azonos időszakához képest.
A legnagyobb bevételnövekedést a Dubajból Rijádba tartó járatok érték el, a bevételek éves szinten 416 százalékkal emelkedtek.
Ez a kétórás repülőút rendkívül jövedelmező a nagy pénzügyi központok között, az egyik legforgalmasabb a Közel-Keleten.