Hozzáteszik, az időjárás megnehezítette a légiforgalmi irányító hatóságok és az Eurocontrol számára a légiforgalom kezelését az egész iparágban, és
ez jelentős késésekhez és járattörlésekhez vezetett Európa-szerte.Csak június 26-án több mint 450 ezer percnyi késés adódott össze az európai légtérben, ebből 360 ezer közvetlenül a viharos időjárás miatt következett be.
Járataik, fejtették ki, az elmúlt négy hétben több mint 30 ezer percnyi résidő-késéssel többet szenvedtek el, mint a tavalyi azonos időszakában. Ez a probléma átfogó, amely messze túlmutat a légitársaság hatáskörein.
Szerintük a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek a csúcsszezonban.
Úgy vélik, iparági szereplőként kötelességük felemelni a hangukat a kialakult helyzettel kapcsolatban, és határozottan kérni a hatóságoktól, hogy haladéktalanul megnyugtatóan rendezzék a légiirányítás problémáit.
Utasaikkal pedig megnyugtatólag közlik, hogy biztosak lehetnek abban, hogy
a Wizz Air megtéríti szállásköltségeiket, amelynek visszatérítését a vállalat hivatalos weboldalán és ügyfélszolgálatán, a számlák másolatának bemutatásával igényelhetik az érintettek.