A Wizz Air utasai közel egy napja várják, hogy hazatérhessenek Rómából

Szombat este 21:35-kor Rómából Budapestre induló Wizz Air járat kapunál várakozó utasait úgy informálták, hogy gépük háromórás késéssel indul. Néhány órával később törölték a járatot, így kénytelenek voltak a repülőtéren vesztegelni ellátás nélkül...

Az utazomajom.hu portál cikkében olvasható, hogy olvasójuk meg sem lepődött a háromórás késésen, lévén, hogy esti járatról van szó, amelyek gyakran nem tudnak időben felszállni. A kezdetben háromórás késéssel számoló utasok egy 5€ értékű voucher-t kaptak.

Mint írják, a néhány nappal ezelőtti Sunexpress késéshez hasonlóan ahogy közeledett az új indulás időpontja, úgy írták át egyre későbbi időpontra a járatindulást, de amikor 23:30-kor már mindenki a kapunál várakozott, azonban a légitársaságtól senki sem jelent meg. Néhány perccel később üzenetben értesítették a várakozókat, hogy a járatot törölték, majd egy személyes megerősítést követően a kétszáz utas a feladott poggyászikért indult, miközben azt az információt kapták, hogy másnap, azaz június 23-án délután 4-kor küldenek mentesítő járatot. 

“Mindenki kétségbe esett, tele volt a váró kisgyermekesekkel, idősekkel, várandósokkal.

– írta az utazomajom.hu egyik olvasója, aki elmondta azt is, hogy ugyan ellátást nem kaptak, de azzal hitegették a kétségbeesett utasokat, hogy szállást biztosítanak részükre, de végül azt mondták nekik, hogy keressenek maguknak.

A portál olvasójának beszámolója szerint "a reptéri dolgozók nem érték el a légitársaságot, és mivel nem volt ekkora kapacitású szállás a közelben, transzfert pedig nem tudták megoldani, széttárták a kezüket."

Reggelre végül közel húsz utast sikerült elszállásolni, köztük időseket, kisgyerekeseket, várandósokat, míg a többi utas lassan 24 órája ébren várja, hátha elindul a gép.

Róma késés
Róma késés
Fotó: depostiphotos.com

Mindeközben a légitársaság fél liter vizet biztosított számukra egy olyan reptéren, ahol egy automatát kivéve minden zárva volt, és ennivalót sem tudtak vásárolni. 

"Reggel 6 óra előtt 3 perccel egy reggeli vouchert kaptak az utasok 16€ értékben, majd ezek után elküldték őket a check-in részről, mert útban voltak. Sürgették, hogy újra végezzék el az utasfelvételt és menjenek át a biztonsági ellenőrzésen, hiszen bent több hely van és le tudnak ülni." - írják.

A probléma hátterében az utazómajom.hu információi szerint az áll, hogy át kellett nézni a  Wizz Air flottájának Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveivel felszerelt gépeit. Mint írják, egy gép javítási ideje átlagosan 300 napig tart, ezért rengeteg gépet kell parkoltatni. A kiesett gépek helyett innen-onnan lízingel a Wizz Air repülőgépeket, de a nyári dömpingben ez nem egyszerű feladat. Az ilyen gépket úgy lehet felismerni, hogy nincs rajta a Wizz klasszikus felfestése. A helyzetet tovább nehezíti, hogy három gépet Ukrajnában parkoltatnak, mert a háború miatt veszélyes lenne hazahozni őket.

A telex információi szerint ugyanakkor azért törölték a járatot, mert a pilóta lebetegedett. 

A Wizz Air közben elnézést kért a kellemetlenségekért és az utazomajom.hu kérdésére elmondta, hogy „A Wizz Air június 22-i, Budapest-Róma, valamint a Róma-Budapest között közlekedő járatait, a légiirányítás kapacitáshiánya miatt kénytelen volt átütemezni június 23-ra. A járatok átütemezésére azért volt szükség, mert a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből. 

A Rómában tartózkodó utasokat nem hagyta magára a légitársaság: a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az arra igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Ez a szokásosnál hosszabb időt vett igénybe, ugyanis telítettek voltak a közeli szállodák. Voltak olyan utasok is, akik a reptéren tartózkodást választották. A járatra várakozók a jogszabályokban előírtaknak megfelelően a repülőtéren levásárolható kupont is kaptak. Ezenfelül a légitársaság értesítette az érintett utasokat arról is, hogy térítésmentesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, illetve, ha az számukra megfelelőbb, a légitársaság visszatéríti számukra a jegyár 100 százalékát vagy a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget WIZZ kreditet.

Bár a nemzetközi légi irányítás döntései felett nem rendelkezik a Wizz Air, a légitársaság ezúton is szeretne minden érintettől elnézést kérni a kellemetlenségekért, és megköszönni türelmüket.”


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.