Az utazomajom.hu portál cikkében olvasható, hogy olvasójuk meg sem lepődött a háromórás késésen, lévén, hogy esti járatról van szó, amelyek gyakran nem tudnak időben felszállni. A kezdetben háromórás késéssel számoló utasok egy 5€ értékű voucher-t kaptak.
Mint írják, a néhány nappal ezelőtti Sunexpress késéshez hasonlóan ahogy közeledett az új indulás időpontja, úgy írták át egyre későbbi időpontra a járatindulást, de amikor 23:30-kor már mindenki a kapunál várakozott, azonban a légitársaságtól senki sem jelent meg. Néhány perccel később üzenetben értesítették a várakozókat, hogy a járatot törölték, majd egy személyes megerősítést követően a kétszáz utas a feladott poggyászikért indult, miközben azt az információt kapták, hogy másnap, azaz június 23-án délután 4-kor küldenek mentesítő járatot.
“Mindenki kétségbe esett, tele volt a váró kisgyermekesekkel, idősekkel, várandósokkal.”
– írta az utazomajom.hu egyik olvasója, aki elmondta azt is, hogy ugyan ellátást nem kaptak, de azzal hitegették a kétségbeesett utasokat, hogy szállást biztosítanak részükre, de végül azt mondták nekik, hogy keressenek maguknak.
A portál olvasójának beszámolója szerint "a reptéri dolgozók nem érték el a légitársaságot, és mivel nem volt ekkora kapacitású szállás a közelben, transzfert pedig nem tudták megoldani, széttárták a kezüket."
Reggelre végül közel húsz utast sikerült elszállásolni, köztük időseket, kisgyerekeseket, várandósokat, míg a többi utas lassan 24 órája ébren várja, hátha elindul a gép.
Mindeközben a légitársaság fél liter vizet biztosított számukra egy olyan reptéren, ahol egy automatát kivéve minden zárva volt, és ennivalót sem tudtak vásárolni.
"Reggel 6 óra előtt 3 perccel egy reggeli vouchert kaptak az utasok 16€ értékben, majd ezek után elküldték őket a check-in részről, mert útban voltak. Sürgették, hogy újra végezzék el az utasfelvételt és menjenek át a biztonsági ellenőrzésen, hiszen bent több hely van és le tudnak ülni." - írják.
A probléma hátterében az utazómajom.hu információi szerint az áll, hogy át kellett nézni a Wizz Air flottájának Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveivel felszerelt gépeit. Mint írják, egy gép javítási ideje átlagosan 300 napig tart, ezért rengeteg gépet kell parkoltatni. A kiesett gépek helyett innen-onnan lízingel a Wizz Air repülőgépeket, de a nyári dömpingben ez nem egyszerű feladat. Az ilyen gépket úgy lehet felismerni, hogy nincs rajta a Wizz klasszikus felfestése. A helyzetet tovább nehezíti, hogy három gépet Ukrajnában parkoltatnak, mert a háború miatt veszélyes lenne hazahozni őket.
A telex információi szerint ugyanakkor azért törölték a járatot, mert a pilóta lebetegedett.
A Wizz Air közben elnézést kért a kellemetlenségekért és az utazomajom.hu kérdésére elmondta, hogy „A Wizz Air június 22-i, Budapest-Róma, valamint a Róma-Budapest között közlekedő járatait, a légiirányítás kapacitáshiánya miatt kénytelen volt átütemezni június 23-ra. A járatok átütemezésére azért volt szükség, mert a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből.
A Rómában tartózkodó utasokat nem hagyta magára a légitársaság: a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az arra igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Ez a szokásosnál hosszabb időt vett igénybe, ugyanis telítettek voltak a közeli szállodák. Voltak olyan utasok is, akik a reptéren tartózkodást választották. A járatra várakozók a jogszabályokban előírtaknak megfelelően a repülőtéren levásárolható kupont is kaptak. Ezenfelül a légitársaság értesítette az érintett utasokat arról is, hogy térítésmentesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, illetve, ha az számukra megfelelőbb, a légitársaság visszatéríti számukra a jegyár 100 százalékát vagy a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget WIZZ kreditet.
Bár a nemzetközi légi irányítás döntései felett nem rendelkezik a Wizz Air, a légitársaság ezúton is szeretne minden érintettől elnézést kérni a kellemetlenségekért, és megköszönni türelmüket.”