A Wizz Air bevezette az Airbus innovatív megoldásait

A Wizz Air elsőként alkalmazza pilótaképzésében az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience (MATe) Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer (VPT) technológiát. A MATe Suite egy felhőtechnológiára épülő szolgáltatási platform, amely e-tréninget és vizsgákat foglal magában különféle pilóta kategóriákra szabva.

 

A VPT innovatív szoftvere pedig egy virtuális pilótafülke segítségével oktatja a növendékeket, ezzel lehetőséget biztosít arra, hogy alaposan megismerkedjenek az Airbus repülőgépekkel és készségszinten begyakorolhassák a legfontosabb műveleteket. A két új képzési megoldás – amelynek bevezetésére a Légügyi Felügyeleti Hatósági Főosztály is megadta jóváhagyását – még átfogóbb tudás megszerzésére nyújt lehetőséget a Wizz Air képzési központjában, és támogatja a típusképzési tanfolyamon részt vevő pilótákat.

Wizz Air x Airbus - VR eszköz
Wizz Air x Airbus - VR eszköz

Örömünkre szolgál, hogy az Airbusszal együttműködve sikerült létrehoznunk új, VR-eszközökkel bővített képzési programunkat, és megszereznünk hozzá a Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélyét. Ez a technológia nemcsak a személyzetünk képzését fogja forradalmasítani, de a komplett légi közlekedést is. Hiszünk abban, hogy a legjobb technológiába kell befektetünk annak érdekében, hogy a piacon a legmagasabb és legbiztonságosabb képzési színvonalat nyújthassuk munkatársaink számára. Hisszük, hogy kollégáink ennek köszönhetően még magasabb színvonalon tudják ellátni feladataikat, és ezáltal még jobban képviselik a Wizz Air törekvéseit”

mondta Tóvári Attila, a Wizz Air pilótaképző iskolájának oktatásért felelős vezetője.

Wizz Air x Airbus - VR eszköz
Wizz Air x Airbus - VR eszköz

„Nagy öröm számunkra, hogy a Wizz Air az első olyan megrendelő, aki az Airbus digitális VR-alapú repülésoktatási megoldásait, a MATe csomagot és a VPT-t használja. Ezek a megoldások aktívan hozzájárulnak a Wizz Air digitális fejlődéséhez a pilótaképzés területén. A MATe és a VPT képzési megoldások magával ragadó élményt, rugalmasabb és hatékonyabb képzést biztosítanak a pilóták számára. Ez a kialakítás lehetővé teszi a teljes típusképzés optimalizálását is, miközben megtartja az Airbus magas képzési színvonalat”

mondta Charbel Youzkatli, az Airbus Európai Kereskedelmi Szolgáltatásokért felelős vezetője.

A virtuális valóság által vezérelt technológiát március 20-án mutatták be az iparágnak a Wizz Air budapesti oktatóközpontjában.

A Wizz Air 2013-ban nyitotta meg első képzési központját Budapesten, egy A320-as teljes repülés-szimulátorral és tantermekkel, majd 2018-ban egy második intézményt is létrehozott a fővárosban. Az oktatóközpontokban három A320 teljes repülőgép-szimulátor, rögzített A320 szimulátorok, fedélzeti evakuációs, valamint tűzvédelmi tréningek állnak a pilótanövendékek rendelkezésére. Idén Rómában alapít újabb képzési központot a légitársaság.

A Wizz Air ambiciózus növekedési terve nyomán 2030-ig összesen további 4000 pilótát és elsőtisztet képez ki, valamint 300 új Airbus A321neo és egy nagy hatótávolságú A321XLR repülőgéppel bővíti flottáját.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?