Költséghatékonyabb és halkabb lesz a WizzAir a Ryanairnél

A Wizz Air költségszintje alacsonyabb, mit a  vetélytárs RyanAir-é. Ez a korábbinál sokkal gazdaságosabban üzemeltethető új generációs típusnak az A321neonak köszönhető.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Hamburgban tartott ünnepélyes eseményen felidézte: eddig hatszor adtak le megrendelést az Airbusnak, a legelső szerződésről egy budapesti kocsmában állapodtak meg még 2004-ben. Akkor 12 gépet rendeltek, aztán 20-at, két alkalommal 50-et, majd 100-at és tavaly Dubajban már 146 gépet.

Váradi József hangsúlyozta, az A321neo igazi forradalmat hoz a légiközlekedésben, mivel a típus a régebbi ceo változathoz képes 20 százalékos költségcsökkenést hoz. A vezérigazgató szerint a neo takarékossága ugyanennyi, 20 százalékos jegyárcsökkenést is hozhat magával, így továbbra is versenyképesek tudnak maradni.

A Wizz Air Airbus A321 neo-ját bemutató videó ide kattintva érhető el.

Komoly eredmény lemenni egy három és félszer akkora versenytárs költségszintje alá- írja a forbes.hu. Az A 321neoval a magyar alapítású cég rendelkezésére áll a világ leghatékonyabb keskenytörzsű géptípusa, a Ryanair viszont Boeing 737-es flottával repül és az amerikai gyártónak még nincs hasonló paraméterekkel üzemeltethető modellje, bár már tárgyal róla: legfeljebb százgépes megrendelésről tárgyal az Airbusszal a nemrég teljesen felvásárolt Laudamotion számára a Ryanair, az ír fapados saját részére pedig a Boeing 737 MAX 10-es iránt is érdeklődik.

Az A321-nél megszokott 230 ülés helyett a neoban 239 ülés van, de a lábtér állítólag nem szűkült tovább. Az első neo pontosan a századik magyar lajstromú Wizz-gép lett. A következő néhány hónapban még újabb hat társa követi - a teljes budapesti A321-flotta tehát neósodik. Ez jó hír a nagy repülőzajra panaszkodó budapestieknek, hiszen nem csak a fogyasztásban jobbak ezek az új gépek az elődeiknél, de lényegében fele olyan hangosak.

A ferihegyi repülőtéren tartott rendezvényen Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója azt hangsúlyozta, hogy 2006-ban egy Boeing 767-es 180 székkel repült, ma az A321neo 239 férőhelyet kínál. Ezzel együtt a 8 milliós utasforgalom 2006-ban évi 140 ezres gépmozgás mellett jelentkezett, míg 2018-ban 15 milliós forgalomra 110 ezer gépmozgás és ezzel alacsonyabb zajterhelés jutott.

Forrás: AIRportal.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.