Állatok a fedélzeten: a Reclinus Maximus és társai

Az AirlineRatings.com oldal összegyűjtötte az idegesítő utastípusok közül a 10 legrosszabbat, akiket el is nevezett olyan vicces, latinra hajazó nevekkel, mint a Smellus Incredibilus, vagy a Armrest Grabbis. 

Listájuk szerint a legidegesítőbbek osztott helyen a háttámlát a teljes út idejére az ölünkbe döntők illetve azok a figyelmetlen szülők, akiknek a gyerekei ámokfutást rendeznek a fedélzeten.

A lista élére mégis inkább a "Parentus Slapdashii" került. Persze együtt lehet érezni azzal az anyával, akinek sírdogál a gyereke, és a zaj is csökkenthető, ha fülhallgatónkon maxira tekerjük a hangerőt, de a háttámlát rugdosó gyereknél kevés idegesítőbb dolog van. Ezt igazolja a Telegraph közelmúltbeli kutatása is, amely szerint az utasok 70 százaléka akár felárat is fizetne a gyerekmentes kabinért.

A másik nagy probléma a fedélzeten a "Reclinus Maximus", aki a felszállás és landolás időszakát kivéve egész úton az ölünkbe döntve hever ülésén. 

Egy "Smellus Incredibilus" nem csak a szaga miatt nagy gond az útitársak között, de a vécét is áldatlan állapotban hagyja maga után. 

A lista következő helyezettjét sem kell bemutatni, az "Armrest Grabbis"-t, aki a teljes karfánkat elfoglalja, ráadásul az oldal megfigyelése szerint az útitárstípus egyre nagyobb méretekben kezd megjelenni a repülőkön.

A top 5-ben található még a "Chatticus Majorus", aki egész úton a beszédével untat, ha kifogod szomszédodnak.

A "Bladder Incredibilus" állandóan pisilni jár, és valami felfoghatatlan okból mindig az ablak melletti ülést kapja ki. Az örökös kijárásával nem csak a vele egy sorban ülőket idegesíti, mivel az előtte lévő ülések támláját rendszerint fogódzkodónak használja. 

A hetedik helyezett "Carry-on Greedicus"-ról nehéz eldönteni, hogy ostoba, arrogáns, vagy egyszerűen csak tapintatlan, esetleg mindhárom egyszerre. Ő az, aki a 30-40. sorban ül, de a kézipoggyászát, ami rendszerint túl nagy és/vagy túl nehéz, már a második sorban beteszi a tárolóba, hogy ne kelljen az üléséig magával cipelnie. Emiatt az utána felszállók csomagjai már nem férnek el normálisan. 

A "High-and-Mighticus" egyszerűen el van ájulva saját nagyszerűségétől. A feje feletti olvasólámpáról azt gondolja, hogy színpadi reflektor az egyszemélyes show-jához. A Mighticus hangja a fedélzet bármely pontjáról jól hallható, és harsánysága cseppet sem csökken az utazás ideje alatt. 

A kilencedik helyre került "DVT – Avoidus" még vicces is lehetne, ha nem lenne annyira irritáló, mint amilyen. Már felszállás előtt kifigyelhetjük ezt, a mélyvénás trombózistól rettegő fajtát, hiszen a váróban már jóga és tai chi gyakorlatait végzi, a fedélzeten pedig egész úton a karjait, lábait nyújtja, mindezt úgy, hogy az előtte lévő háttámlát döngeti, vagy a szomszédját vágja fejbe. 

Az idegesítő utastípusok 10. fajtája a “Window Hoggus”, aki ahogy felszállt a gép, azonnal lehúzza a rolót az ablakon és álomba merül, megfosztva a többieket a kilátástól. 

Az AirlineRatings.com szerint, habár pontos adatok nincsenek, csak az USA-ban évente 10 ezer alkalommal kapnak össze a légi utasok valamin, világszinten a fedélzeti viták a 40 ezret is meghaladhatják.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.