Állatok a fedélzeten: a Reclinus Maximus és társai

Az AirlineRatings.com oldal összegyűjtötte az idegesítő utastípusok közül a 10 legrosszabbat, akiket el is nevezett olyan vicces, latinra hajazó nevekkel, mint a Smellus Incredibilus, vagy a Armrest Grabbis. 

Listájuk szerint a legidegesítőbbek osztott helyen a háttámlát a teljes út idejére az ölünkbe döntők illetve azok a figyelmetlen szülők, akiknek a gyerekei ámokfutást rendeznek a fedélzeten.

A lista élére mégis inkább a "Parentus Slapdashii" került. Persze együtt lehet érezni azzal az anyával, akinek sírdogál a gyereke, és a zaj is csökkenthető, ha fülhallgatónkon maxira tekerjük a hangerőt, de a háttámlát rugdosó gyereknél kevés idegesítőbb dolog van. Ezt igazolja a Telegraph közelmúltbeli kutatása is, amely szerint az utasok 70 százaléka akár felárat is fizetne a gyerekmentes kabinért.

A másik nagy probléma a fedélzeten a "Reclinus Maximus", aki a felszállás és landolás időszakát kivéve egész úton az ölünkbe döntve hever ülésén. 

Egy "Smellus Incredibilus" nem csak a szaga miatt nagy gond az útitársak között, de a vécét is áldatlan állapotban hagyja maga után. 

A lista következő helyezettjét sem kell bemutatni, az "Armrest Grabbis"-t, aki a teljes karfánkat elfoglalja, ráadásul az oldal megfigyelése szerint az útitárstípus egyre nagyobb méretekben kezd megjelenni a repülőkön.

A top 5-ben található még a "Chatticus Majorus", aki egész úton a beszédével untat, ha kifogod szomszédodnak.

A "Bladder Incredibilus" állandóan pisilni jár, és valami felfoghatatlan okból mindig az ablak melletti ülést kapja ki. Az örökös kijárásával nem csak a vele egy sorban ülőket idegesíti, mivel az előtte lévő ülések támláját rendszerint fogódzkodónak használja. 

A hetedik helyezett "Carry-on Greedicus"-ról nehéz eldönteni, hogy ostoba, arrogáns, vagy egyszerűen csak tapintatlan, esetleg mindhárom egyszerre. Ő az, aki a 30-40. sorban ül, de a kézipoggyászát, ami rendszerint túl nagy és/vagy túl nehéz, már a második sorban beteszi a tárolóba, hogy ne kelljen az üléséig magával cipelnie. Emiatt az utána felszállók csomagjai már nem férnek el normálisan. 

A "High-and-Mighticus" egyszerűen el van ájulva saját nagyszerűségétől. A feje feletti olvasólámpáról azt gondolja, hogy színpadi reflektor az egyszemélyes show-jához. A Mighticus hangja a fedélzet bármely pontjáról jól hallható, és harsánysága cseppet sem csökken az utazás ideje alatt. 

A kilencedik helyre került "DVT – Avoidus" még vicces is lehetne, ha nem lenne annyira irritáló, mint amilyen. Már felszállás előtt kifigyelhetjük ezt, a mélyvénás trombózistól rettegő fajtát, hiszen a váróban már jóga és tai chi gyakorlatait végzi, a fedélzeten pedig egész úton a karjait, lábait nyújtja, mindezt úgy, hogy az előtte lévő háttámlát döngeti, vagy a szomszédját vágja fejbe. 

Az idegesítő utastípusok 10. fajtája a “Window Hoggus”, aki ahogy felszállt a gép, azonnal lehúzza a rolót az ablakon és álomba merül, megfosztva a többieket a kilátástól. 

Az AirlineRatings.com szerint, habár pontos adatok nincsenek, csak az USA-ban évente 10 ezer alkalommal kapnak össze a légi utasok valamin, világszinten a fedélzeti viták a 40 ezret is meghaladhatják.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.