Állatok a fedélzeten: a Reclinus Maximus és társai

Az AirlineRatings.com oldal összegyűjtötte az idegesítő utastípusok közül a 10 legrosszabbat, akiket el is nevezett olyan vicces, latinra hajazó nevekkel, mint a Smellus Incredibilus, vagy a Armrest Grabbis. 

Listájuk szerint a legidegesítőbbek osztott helyen a háttámlát a teljes út idejére az ölünkbe döntők illetve azok a figyelmetlen szülők, akiknek a gyerekei ámokfutást rendeznek a fedélzeten.

A lista élére mégis inkább a "Parentus Slapdashii" került. Persze együtt lehet érezni azzal az anyával, akinek sírdogál a gyereke, és a zaj is csökkenthető, ha fülhallgatónkon maxira tekerjük a hangerőt, de a háttámlát rugdosó gyereknél kevés idegesítőbb dolog van. Ezt igazolja a Telegraph közelmúltbeli kutatása is, amely szerint az utasok 70 százaléka akár felárat is fizetne a gyerekmentes kabinért.

A másik nagy probléma a fedélzeten a "Reclinus Maximus", aki a felszállás és landolás időszakát kivéve egész úton az ölünkbe döntve hever ülésén. 

Egy "Smellus Incredibilus" nem csak a szaga miatt nagy gond az útitársak között, de a vécét is áldatlan állapotban hagyja maga után. 

A lista következő helyezettjét sem kell bemutatni, az "Armrest Grabbis"-t, aki a teljes karfánkat elfoglalja, ráadásul az oldal megfigyelése szerint az útitárstípus egyre nagyobb méretekben kezd megjelenni a repülőkön.

A top 5-ben található még a "Chatticus Majorus", aki egész úton a beszédével untat, ha kifogod szomszédodnak.

A "Bladder Incredibilus" állandóan pisilni jár, és valami felfoghatatlan okból mindig az ablak melletti ülést kapja ki. Az örökös kijárásával nem csak a vele egy sorban ülőket idegesíti, mivel az előtte lévő ülések támláját rendszerint fogódzkodónak használja. 

A hetedik helyezett "Carry-on Greedicus"-ról nehéz eldönteni, hogy ostoba, arrogáns, vagy egyszerűen csak tapintatlan, esetleg mindhárom egyszerre. Ő az, aki a 30-40. sorban ül, de a kézipoggyászát, ami rendszerint túl nagy és/vagy túl nehéz, már a második sorban beteszi a tárolóba, hogy ne kelljen az üléséig magával cipelnie. Emiatt az utána felszállók csomagjai már nem férnek el normálisan. 

A "High-and-Mighticus" egyszerűen el van ájulva saját nagyszerűségétől. A feje feletti olvasólámpáról azt gondolja, hogy színpadi reflektor az egyszemélyes show-jához. A Mighticus hangja a fedélzet bármely pontjáról jól hallható, és harsánysága cseppet sem csökken az utazás ideje alatt. 

A kilencedik helyre került "DVT – Avoidus" még vicces is lehetne, ha nem lenne annyira irritáló, mint amilyen. Már felszállás előtt kifigyelhetjük ezt, a mélyvénás trombózistól rettegő fajtát, hiszen a váróban már jóga és tai chi gyakorlatait végzi, a fedélzeten pedig egész úton a karjait, lábait nyújtja, mindezt úgy, hogy az előtte lévő háttámlát döngeti, vagy a szomszédját vágja fejbe. 

Az idegesítő utastípusok 10. fajtája a “Window Hoggus”, aki ahogy felszállt a gép, azonnal lehúzza a rolót az ablakon és álomba merül, megfosztva a többieket a kilátástól. 

Az AirlineRatings.com szerint, habár pontos adatok nincsenek, csak az USA-ban évente 10 ezer alkalommal kapnak össze a légi utasok valamin, világszinten a fedélzeti viták a 40 ezret is meghaladhatják.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.