Állatok a fedélzeten: a Reclinus Maximus és társai

Az AirlineRatings.com oldal összegyűjtötte az idegesítő utastípusok közül a 10 legrosszabbat, akiket el is nevezett olyan vicces, latinra hajazó nevekkel, mint a Smellus Incredibilus, vagy a Armrest Grabbis. 

Listájuk szerint a legidegesítőbbek osztott helyen a háttámlát a teljes út idejére az ölünkbe döntők illetve azok a figyelmetlen szülők, akiknek a gyerekei ámokfutást rendeznek a fedélzeten.

A lista élére mégis inkább a "Parentus Slapdashii" került. Persze együtt lehet érezni azzal az anyával, akinek sírdogál a gyereke, és a zaj is csökkenthető, ha fülhallgatónkon maxira tekerjük a hangerőt, de a háttámlát rugdosó gyereknél kevés idegesítőbb dolog van. Ezt igazolja a Telegraph közelmúltbeli kutatása is, amely szerint az utasok 70 százaléka akár felárat is fizetne a gyerekmentes kabinért.

A másik nagy probléma a fedélzeten a "Reclinus Maximus", aki a felszállás és landolás időszakát kivéve egész úton az ölünkbe döntve hever ülésén. 

Egy "Smellus Incredibilus" nem csak a szaga miatt nagy gond az útitársak között, de a vécét is áldatlan állapotban hagyja maga után. 

A lista következő helyezettjét sem kell bemutatni, az "Armrest Grabbis"-t, aki a teljes karfánkat elfoglalja, ráadásul az oldal megfigyelése szerint az útitárstípus egyre nagyobb méretekben kezd megjelenni a repülőkön.

A top 5-ben található még a "Chatticus Majorus", aki egész úton a beszédével untat, ha kifogod szomszédodnak.

A "Bladder Incredibilus" állandóan pisilni jár, és valami felfoghatatlan okból mindig az ablak melletti ülést kapja ki. Az örökös kijárásával nem csak a vele egy sorban ülőket idegesíti, mivel az előtte lévő ülések támláját rendszerint fogódzkodónak használja. 

A hetedik helyezett "Carry-on Greedicus"-ról nehéz eldönteni, hogy ostoba, arrogáns, vagy egyszerűen csak tapintatlan, esetleg mindhárom egyszerre. Ő az, aki a 30-40. sorban ül, de a kézipoggyászát, ami rendszerint túl nagy és/vagy túl nehéz, már a második sorban beteszi a tárolóba, hogy ne kelljen az üléséig magával cipelnie. Emiatt az utána felszállók csomagjai már nem férnek el normálisan. 

A "High-and-Mighticus" egyszerűen el van ájulva saját nagyszerűségétől. A feje feletti olvasólámpáról azt gondolja, hogy színpadi reflektor az egyszemélyes show-jához. A Mighticus hangja a fedélzet bármely pontjáról jól hallható, és harsánysága cseppet sem csökken az utazás ideje alatt. 

A kilencedik helyre került "DVT – Avoidus" még vicces is lehetne, ha nem lenne annyira irritáló, mint amilyen. Már felszállás előtt kifigyelhetjük ezt, a mélyvénás trombózistól rettegő fajtát, hiszen a váróban már jóga és tai chi gyakorlatait végzi, a fedélzeten pedig egész úton a karjait, lábait nyújtja, mindezt úgy, hogy az előtte lévő háttámlát döngeti, vagy a szomszédját vágja fejbe. 

Az idegesítő utastípusok 10. fajtája a “Window Hoggus”, aki ahogy felszállt a gép, azonnal lehúzza a rolót az ablakon és álomba merül, megfosztva a többieket a kilátástól. 

Az AirlineRatings.com szerint, habár pontos adatok nincsenek, csak az USA-ban évente 10 ezer alkalommal kapnak össze a légi utasok valamin, világszinten a fedélzeti viták a 40 ezret is meghaladhatják.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.