Michael O’Leary vezérigazgató közleményében azt írta, a Ryanair továbbra is elkötelezett a Boeing 737 MAX-ok iránt, és jelenlegi várakozásaik szerint a típus 2019 vége előtt ismét forgalomba állhat, de hozzátette, hogy a pontos dátum ismeretlen.
Reményeik szerint szeptemberre elkészülhet a hatóságokhoz beadandó módosítási csomag, amelyet nem sokkal később jóváhagyhatnak. Számolnak ugyanakkor azzal is, hogy néhány hónapot csúszik a projekt és decemberre kaphatja meg a típus újra a légialkalmassági engedélyt. A Ryanair gondját tovább súlyosbítja, hogy az általuk rendelt MAX200 egy alváltozat, amelyet külön kell engedélyeztetni, O’Leary szerint erre két hónappal a MAX vizsgája után kerülhet sor.
A kiszámíthatóság jegyében a Ryanair most úgy állítja össze jövő nyári menetrendjét, hogy abban 30 új repülőgéppel számol, így a növekedés üteme 7-ről 3 százalékra csökken, a 12 havi gördülő utasforgalom 2021 március végén 162 millió helyett 157 millió lehet. A kevesebb gép miatt a Ryanair ideiglenesen több alulteljesítő és veszteséges bázisát bezárja, vagy csökkenti a méretét már az idei téli menetrendben is. A cég erről már megkezdte a tárgyalást a repülőterekkel, szakszervezetekkel.