A Gresham-palota tulajdonosa állhat a Sólyom mögött?

Meglehetősen lassan közeledik engedélyei megszerzéséhez a Sólyom Airways Kft., írja a NOL.hu. A lap írásában sorra veszi, milyen engedélyek megléte szükséges ahhoz, hogy a légitársaság gépei felszállhassanak.

Konkrétumokat nem tudni arról, hogy állnak a Sólyom Airways Kft. hatósági engedélyei, mivel a folyamatban lévő eljárásról az engedélyt kiadó hatóság és a kérelmező sem nyilatkozhat. A tények ismerete nélkül pedig nehéz megítélni, hogyan áll a Sólyom indulása, írja a lap.

Annyi bizonyos, alapvetően három engedélyre van szüksége a légitársaságnak: az egyik a légi járművek üzemeltetésére jogosít (AOC), a másik a kereskedelmi utas- és áruszállításra jogosító működési engedély (OL), a harmadik pedig a folyamatos légialkalmasság-fenntartó szervezet engedélye (CAMO). Ezek birtokában kaphat járatkódot a légitársaságokat tömörítő szervezettől a Sólyom és folyamodhat leszállási résidőkért az egyes reptereken.

A NOL szerint a HA-SHA lajstromjelű lízingelt Boeing–737-es közelebb kerülhet a légi alkalmassághoz, már kitűzték az időpontot, amikor az NKH emberei kiutaznak a bournemouth-i reptérre. A hatóság meghallgatta már a felelős műszaki területen dolgozó vezetőket, akik megfeleltek a követelményeknek, ez tehát nem lehet akadály. Zajlik az előírt légitársasági kézikönyvek ellenőrzése is, ez hosszabb időt vesz igénybe. Nem áll ilyen jól azonban az AOC és az OL engedélyek megszerzése.

Utóbbihoz több szubjektív elemet is vizsgál a hatóság, ami érezhetően komoly konfliktusokat okoz, például azért, mert a Sólyom az üzleti tervének nem minden részletét kívánja megosztani, írja a lap. A légitársaság úgy véli, hogy a hatóság túllépi hatáskörét, amikor olyan adatokat kér, mint például a menetrend, hogy mikor és hová kívánnak repülni, hogy ki a finanszírozója a cégnek, milyen forrásokból teljesítik a lízingszerződést.

Az Európai Bizottság már a Sólyom bemutatkozó sajtótájékoztatójának másnapján információkat kért a hatóságtól, hogy ki finanszírozza a céget, írja a lap. Vágó József akkor ománi és dubai szakmai befektetőkről, hitelezőkről beszélt, miközben a cég három magánszemély tulajdonában van. A NOL úgy tudja, a légitársaság finanszírozásában segítő kezet nyújt Al-Waleed bin Talal szaúdi befektető is, aki Magyarországon például a Four Seasons Hotelnek otthont adó Greshampalota tulajdonosa.

Forrás: NOL


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.