A keleti parton terjeszkedik a Flixbus

A FlixBus, Európa vezető mobilitási startupja elindítja járatait az USA keleti partján, több mint napi 10 összeköttetést kínálva New York City, Washington D.C., Baltimore és Richmond között.

"A New York City és Washington D.C. közötti közlekedési folyosón való megjelenés komoly mérföldkő a FlixBus globális terjeszkedésében. Ez az Egyesült Államok legfrekventáltabb útvonala, egyúttal a világ egyik legforgalmasabbja is.” – mondta el André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Az egy évvel ezelőtti sikeres nyugati parti szolgáltatásbevezetés, majd a délen és délnyugaton történő növekedés során világossá vált, hogy az amerikaiak vágynak az utazási alternatívákra és nyitottak arra, hogy távolsági busszal utazzanak – sokan közülük most először.”

A FlixBus-t Németországban alapították 2013-ban. Miután 28 európai országba terjesztette ki szolgáltatását, a vállalat az USA-ban is megjelent 2018 májusában, összekötve a délnyugati régió legfontosabb térségeit. Idén márciusban Texas, Louisiana és Mississippi, áprilisban pedig Utah is a FlixBus hálózatának részévé vált. A keleti parti bővítés pont egy évvel azután valósul meg, hogy az első FlixBus-ok elindultak az USA-ban. Ebből az alkalomból minden jegy 4,99 dolláros áron érhető el az új összeköttetésekre.

A technológia találkozik a tradicionális buszpiaccal

A FlixBus célja, hogy modernizálja a tradicionális buszpiacot. A vállalat egyedülálló üzleti modelljének lényege, hogy míg a buszok napi működtetéséről nagy tapasztalattal rendelkező helyi buszpartnerek gondoskodnak, a FlixBus csapata felügyeli az üzemeltetést, gondoskodik a technológiai fejlesztésről, hálózattervezésről, illetve marketing és sales tevékenységet végez. A FlixBus a kezdetektől úttörője a buszos iparág technológiai fejlesztéseinek. A mobilalkalmazás, az Apple Pay és Google Pay integráció, a virtuális valóság megoldások alkalmazása egyes amerikai járatokon és a világ első menetrend szerinti elektromos távolsági buszának elindítása mind ebbe az irányba mutatnak.

Közösségi mobilitás és a buszos közlekedés újjáéledése az USA-ban

A JD Power adatai alapján évről évre csökken azoknak a fiataloknak a száma, akik autót vásárolnak, eközben egyre többen fordulnak a közösségi mobilitás felé. Így a FlixBus épp akkor terjeszkedik az USA piacán, amikor növekszik azoknak amerikaiaknak a száma, akik valós utazási alternatívaként tekintenek a távolsági buszra. A FlixBus saját kutatása szerint új utasaik között közel 65 százalék azoknak az aránya, akik korábban soha nem utaztak távolsági busszal, így a vállalat vélhetően új piacot teremt az iparágon belül. „Ha csak a Greyhound piaci részesedéséből szeretnénk egy darabot kiszakítani magunknak, nem lennénk sikeresek az USA-ban. Meg akarjuk mutatni, hogy személyautót használni távolsági utazáshoz egyre kevésbé hatékony. A távolsági busz kényelmes utazási alternatíva, ami lehetővé teszi, hogy az emberek dolgozzanak vagy pihenjenek utazás közben, és pénzt spóroljanak arra, hogy a lehető legjobban kiélvezzék az úti céljuk által nyújtott lehetőségeket.” – tette hozzá Pierre Gourdain, a FlixBus USA ügyvezető igazgatója. A távolsági busz az egyik legklímabarátabb közösségi közlekedési mód, a FlixBus utasai pedig karbonlábnyomukat is kompenzálni tudják a jegyek foglalásakor egy kisebb összeggel.

Forrás: Turizmus Online


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.