"A megjelentekkel ellentétben a MÁV professzionális üzemirányításának és az alkalmazott biztonsági előírásoknak köszönhetően Európa egyik legbiztonságosabb vasúttársasága. A MÁV a hálózatán működő biztosítóberendezéseket folyamatosan üzemkész, működőképes állapotban tartja. A biztosítóberendezések kiegészítik, támogatják a vonatforgalom lebonyolítását, szavatolják a biztonságos vonatközlekedést, és normál üzemi körülmények között általuk előzhető meg az összeütközés, a kisiklás, vagy a gázolás. A forgalmi szabályok maradéktalan betartása mellett a biztosítóberendezések meghibásodása esetén sem következhet be vasúti baleset. A biztosítóberendezések meghibásodásának eseteire a MÁV a dolgozókat rendszeresen képzi és vizsgáztatja ezekből az ismeretekből" - áll a közleményben.
Továbbá, amennyiben akár műszaki meghibásodás, akár emberi mulasztás miatt üzembiztonságot érintő esemény következik be, haladéktalanul belső vizsgálat indul, amelyet indokolt esetben más hatóságok és szervezetek vizsgálatai egészíthetnek ki. A rendőrség értesítése és bevonása alapesetben csak a személyi sérülésekkel járó esetekben kötelező.
Mindemellett, a korábbi gyakorlaton túlmutatóan, a MÁV vezetése azt tervezi, hogy minden esetben bevonja a rendőrséget is a vizsgálatba, annak érdekében, hogy minél átláthatóbb legyen a vasút működése.