A MUISZ üdvözli és támogatja a légiirányítók sztrájkjai miatt kezdeményezett európai petíciót

A legnagyobb Európai Uniós turisztikai szövetségek támogatják az A4E (Légitársaságok Európáért - európai légitársaságok szövetsége) erőfeszítéseit, annak érdekében, hogy minimalizálni lehessen az ATC (légiforgalmi irányítói) sztrájkok okozta károkat - közölte hétfőn a MUISZ.

Pontokba szedve a MUISZ a következőkre hívta fel közleményében a figyelmet:

* 2018 első hat hónapjában 29 sztrájk okozott késéseket és járattörléseket, mely utasok millióit érintette

* az Európai Turisztikai Magánszektor Hálózata (NET) aggodalmának adott hangot

* 2004 óta a légitársaságok és az utasok 423 napon át viselték a sztrájkok következményeit, a sztrájkok 70%-ban Franciaországban szerveződtek

2018 első felében az Európai Uniós utazók 29 alkalommal szenvedték el a sztrájkok következményeit – ebből 22 alkalommal Franciaországban – mely az utazók milliói számára késéseket és járattörléseket eredményezett. A NET bejelentette: csatlakozik az A4E törekvéséhez, hogy a sztrájkok káros hatását mérsékelni lehessen az utazások alkalmával szerte Európában.

Pawel Niewiadomski, az ECTAA elnöke (európai utazási irodák szövetségeinek szervezete, a NET tagja) , nyilatkozatában elmondta: „ Aggodalmunkat fejezzük ki az ATC sztrájkok számának növekedése miatt, mely komoly kellemetlenséget okoz az utasoknak. A legforgalmasabb turista szezon kellős közepén a sztrájkok a nyaralók millióinak okoznak jelentős késéseket, nagyon sok kisgyermekes családot is idesorolva.”

A HOTREC elnöke Susanne Kraus-Winkler, hozzáfűzte: Az ATC sztrájkok okozta utazási bosszúságok minden más utazással összefüggő turisztikai szolgáltatásra is hatással vannak! Késések vagy járattörlések a szálláshelyek, az egyéb csatlakozó járatok, vagy például az egyes látnivalók megnézésében is kiesést jelentenek. Kijelentjük, hogy az utasok a nyaralásuk kárára szenvedik el a sztrájkok közvetett hatását.”

ATC sztrájkok komoly költséget jelentenek a turizmusnak, az európai gazdaságnak és a környezetnek is:

1. Az utazók utazási és egyéb szolgáltatási csatornája jelentősen sérül

2. magasabb CO2 kibocsájtást eredményez a sztrájk miatti hosszabb repülő utakból eredő üzemanyag fogyasztás

3. a legnépszerűbb nyaralási úticéloknál a járattörlések nagyon érzékenyen érintik a kis- és középvállalkozásokat

4. a légitársaságok az utasoknak kártérítést fizetnek a késésekért és új járat foglalására kényszerülnek, ami az utasok útitervét és a légitársaságok menetrendjeit is felborítja. A légitáraságok pedig költségeiket nem tudják érvényesíteni az üzemeltetést végzőknél, akik e károk okozói.

5. Az utazásszervezőknek alternatív utazási szolgáltatásokat és esetleg kompenzációt kell felajánlani az utasoknak, mivel a szerződésben rögzítetteket nem tudták teljesíteni, ami a főszezonban komoly nehézségeket okoz.

6. Egy friss tanulmány szerint a légi sztrájkok az EU gazdaságának 13,4 milliárd Euro kárt okoztak 2010 óta.

„A 2018-as esztendő - ATC sztrájkokat illetően - a legrosszabb évnek néz ki Európában. A NET-tel és tagjaival valamint az európai turisztikai iparággal együtt közösen hívjuk fel a hatóságok figyelmét egy azonnali beavatkozás szükségességére annak érdekében, hogy a folyamat visszafordítható legyen.” – mondta Thomas Reynaert, az A4E ügyvezetője.

Az A4E javaslatai között szerepel, hogy a sztrájkba lépő alkalmazottak 72 órával a sztrájk előtt kötelezően bejelentsék a sztrájkot, a sztrájk ne érintse a légtéren való áthaladást, és Európa fordítson többet a folyamatosan növekvő légiforgalom irányátásának és biztonságának technológiai hátterére.

Hiszen technológiai, humán erőforrás és szervezési fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy Európa légiközlekedésének menedzselése a soha nem tapasztalt légi forgalom növekedése mellett fenntartható maradjon.

Az utasok is csatlakozhatnak az A4E „Free Movement Call for Action” kampányhoz az online petíció aláírásával. ( www.keepeuropesskiesopen.com ) A petíciót 2018 végén nyújtják be az illetékes brüsszeli hatóságokhoz és az európai fővárosokhoz.

A NET-ről

NET (Network for the European Private Sector in Tourism) európai turisztikai magánszektor hálózat, az európai turisztikai szövetségek csoportja. Tagjai között több szövetség is megtalálható, pld. a cruisereket képviselők, az utazás szervezőket és közvetítőket képviselők (ECTAA), a kempingeket, resortokat és apartmanokat képviselők (EFCO&HPA), az európai beutaztatókat képviselők (ETOA), falusi turizmust képviselők (EUROGITES), szállodákat, éttermeket képviselők (HOTREC), élményparkokat és attrakciókat képviselők (IAAPA), buszosokat és taxisokat képviselők (IRU) A NET célja, hogy a turisztikai ágazatban közös célokat érjen el és együtt működjön politikusokkal és más partnerekkel ezek eléréséhez.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.