A MUISZ üdvözli és támogatja a légiirányítók sztrájkjai miatt kezdeményezett európai petíciót

A legnagyobb Európai Uniós turisztikai szövetségek támogatják az A4E (Légitársaságok Európáért - európai légitársaságok szövetsége) erőfeszítéseit, annak érdekében, hogy minimalizálni lehessen az ATC (légiforgalmi irányítói) sztrájkok okozta károkat - közölte hétfőn a MUISZ.

Pontokba szedve a MUISZ a következőkre hívta fel közleményében a figyelmet:

* 2018 első hat hónapjában 29 sztrájk okozott késéseket és járattörléseket, mely utasok millióit érintette

* az Európai Turisztikai Magánszektor Hálózata (NET) aggodalmának adott hangot

* 2004 óta a légitársaságok és az utasok 423 napon át viselték a sztrájkok következményeit, a sztrájkok 70%-ban Franciaországban szerveződtek

2018 első felében az Európai Uniós utazók 29 alkalommal szenvedték el a sztrájkok következményeit – ebből 22 alkalommal Franciaországban – mely az utazók milliói számára késéseket és járattörléseket eredményezett. A NET bejelentette: csatlakozik az A4E törekvéséhez, hogy a sztrájkok káros hatását mérsékelni lehessen az utazások alkalmával szerte Európában.

Pawel Niewiadomski, az ECTAA elnöke (európai utazási irodák szövetségeinek szervezete, a NET tagja) , nyilatkozatában elmondta: „ Aggodalmunkat fejezzük ki az ATC sztrájkok számának növekedése miatt, mely komoly kellemetlenséget okoz az utasoknak. A legforgalmasabb turista szezon kellős közepén a sztrájkok a nyaralók millióinak okoznak jelentős késéseket, nagyon sok kisgyermekes családot is idesorolva.”

A HOTREC elnöke Susanne Kraus-Winkler, hozzáfűzte: Az ATC sztrájkok okozta utazási bosszúságok minden más utazással összefüggő turisztikai szolgáltatásra is hatással vannak! Késések vagy járattörlések a szálláshelyek, az egyéb csatlakozó járatok, vagy például az egyes látnivalók megnézésében is kiesést jelentenek. Kijelentjük, hogy az utasok a nyaralásuk kárára szenvedik el a sztrájkok közvetett hatását.”

ATC sztrájkok komoly költséget jelentenek a turizmusnak, az európai gazdaságnak és a környezetnek is:

1. Az utazók utazási és egyéb szolgáltatási csatornája jelentősen sérül

2. magasabb CO2 kibocsájtást eredményez a sztrájk miatti hosszabb repülő utakból eredő üzemanyag fogyasztás

3. a legnépszerűbb nyaralási úticéloknál a járattörlések nagyon érzékenyen érintik a kis- és középvállalkozásokat

4. a légitársaságok az utasoknak kártérítést fizetnek a késésekért és új járat foglalására kényszerülnek, ami az utasok útitervét és a légitársaságok menetrendjeit is felborítja. A légitáraságok pedig költségeiket nem tudják érvényesíteni az üzemeltetést végzőknél, akik e károk okozói.

5. Az utazásszervezőknek alternatív utazási szolgáltatásokat és esetleg kompenzációt kell felajánlani az utasoknak, mivel a szerződésben rögzítetteket nem tudták teljesíteni, ami a főszezonban komoly nehézségeket okoz.

6. Egy friss tanulmány szerint a légi sztrájkok az EU gazdaságának 13,4 milliárd Euro kárt okoztak 2010 óta.

„A 2018-as esztendő - ATC sztrájkokat illetően - a legrosszabb évnek néz ki Európában. A NET-tel és tagjaival valamint az európai turisztikai iparággal együtt közösen hívjuk fel a hatóságok figyelmét egy azonnali beavatkozás szükségességére annak érdekében, hogy a folyamat visszafordítható legyen.” – mondta Thomas Reynaert, az A4E ügyvezetője.

Az A4E javaslatai között szerepel, hogy a sztrájkba lépő alkalmazottak 72 órával a sztrájk előtt kötelezően bejelentsék a sztrájkot, a sztrájk ne érintse a légtéren való áthaladást, és Európa fordítson többet a folyamatosan növekvő légiforgalom irányátásának és biztonságának technológiai hátterére.

Hiszen technológiai, humán erőforrás és szervezési fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy Európa légiközlekedésének menedzselése a soha nem tapasztalt légi forgalom növekedése mellett fenntartható maradjon.

Az utasok is csatlakozhatnak az A4E „Free Movement Call for Action” kampányhoz az online petíció aláírásával. ( www.keepeuropesskiesopen.com ) A petíciót 2018 végén nyújtják be az illetékes brüsszeli hatóságokhoz és az európai fővárosokhoz.

A NET-ről

NET (Network for the European Private Sector in Tourism) európai turisztikai magánszektor hálózat, az európai turisztikai szövetségek csoportja. Tagjai között több szövetség is megtalálható, pld. a cruisereket képviselők, az utazás szervezőket és közvetítőket képviselők (ECTAA), a kempingeket, resortokat és apartmanokat képviselők (EFCO&HPA), az európai beutaztatókat képviselők (ETOA), falusi turizmust képviselők (EUROGITES), szállodákat, éttermeket képviselők (HOTREC), élményparkokat és attrakciókat képviselők (IAAPA), buszosokat és taxisokat képviselők (IRU) A NET célja, hogy a turisztikai ágazatban közös célokat érjen el és együtt működjön politikusokkal és más partnerekkel ezek eléréséhez.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.