A konzervatív-liberális koalíción belül formálódó ellenállásra reagálva Peter Ramsauer közlekedési miniszter rámutatott: a jegyárak drágulását maga után vonó adó nem lenne határozatlan idejű, pusztán 2012-ig, vagyis addig lenne érvényben, míg a légi közlekedési ágazat csatlakozik az uniós szén-dioxid-kibocsátási kvótakereskedelmi rendszerhez.
A kisebbik koalíciós partner, a liberális FDP frakcióvezető-helyettese ugyanakkor változtatásokat sürgetett az adótervezetben, és szorgalmazta, hogy a fuvarozókat is vegyék figyelembe. "Nem látom be, miért egyedül az utasoknak kellene állniuk a költségeket" - mondta Patrick Döring. A politikus szerint azt is vizsgálni kell, hogy a közlekedés nem tolódik-e el a szomszédos országok felé. Az adó a politikus szerint így több kiadással járhat, mint amennyi bevételt hozna.
A német kormány az államháztartás helyzetének javulását várja a légi közlekedési adótól, amely a rövid távú járatokra 13, míg a hosszabbakra szóló jegyek esetében 26 euró lenne. A tranzitközlekedésre, a szállítmányozásra és a katonai repülésekre nem vonatkozna az adó. A kormány évente 1 milliárd euró bevételt vár az új adónemtől.
A légitársaságok azonban máris harcot hirdettek a tervek ellen, attól tartva, hogy az utasok külföldi repterekről kezdenék meg útjukat, vagy lemondanának a repülésről, ami állások megszűnéséhez vezetne a szektorban.
Wolfgang Schäuble pénzügyminiszter szóvivője útján egyelőre annyit közölt, hogy a tervezet még nem végleges, nyitottak a javaslatokra. Mindazonáltal nem osztják a légitársaságok félelmeit. (MTI)