A poggyász a legsúlyosabb gond ma a légiközlekedésben

A légi közlekedésben az utasok szerint a csomagkezelési folyamatokat kell a leginkább fejleszteni, de az országba beléptetés és az utasbiztonsági ellenőrzés minősége is kifogásolható - derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) friss utaselégedettségi felméréséből.

Pierre Charbonneau, az IATA utasélményért felelős vezetője a szervezet varsói, Global Airport and Passenger Symposium elnevezésű, háromnapos szakmai konferenciáján számolt be a 2019-es kutatás eredményeiről. A mintegy 11 ezer utas körében végzett felmérés adatai szerint a megkérdezettek 75 százaléka inkább elégedett volt a szolgáltatás színvonalával, és a repülőjegy foglalásának folyamatát leszámítva minden területen javult a repülőterek, légitársaságok teljesítménye az utasok szerint.

A szakember hangsúlyozta, hogy a legfőbb probléma továbbra is az utasbiztonsági ellenőrzéssel, a határellenőrzéssel és beléptetéssel, valamint a csomagkezeléssel van, az utasok ezeket az elemeket értékelték a legrosszabbra. A felmérésből kiderült, hogy az utasok között egyre népszerűbbek az okos eszközök, 51 százalék már online végzi el az utasfelvételt (tavaly arányuk 47 százalék volt), és 50 százalék SMS helyett a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül szeretne információhoz jutni. Kis mértékben, 1 százalékponttal nőtt tavalyhoz képest a biometrikus adatok támogatottsága, a megkérdezettek 46 százaléka szeretné, ha személyi igazolványát, útlevelét és beszállókártyáját biometrikus adattal helyettesíthetné.

Pierre Charbonneau szerint elsősorban biztonsági és a magánélet védelmével kapcsolatos fenntartások miatt alacsony a technológia támogatottsága. Az IATA felmérte azt is, hogy az utasok mennyi időt szánnának bizonyos ügyek intézésére. E szerint 80 százalék 3 percnél kevesebbet akar foglalkozni a csomag feladásával, és 10-10 percet szánna az utasbiztonsági ellenőrzésre, valamint a csomagok felvételére. A valóság ettől messze van, ezért is kell ezekre a területekre fókuszálniuk a társaságoknak - tette hozzá Pierre Charbonneau. Ezzel kapcsolatban az IATA azt is kiderítette, hogy az utasok 52 százaléka nem adná fel csomagját, elsősorban azért, mert nem akar várni rá az érkező repülőtéren, illetve fél a megrongálódástól, lopástól. Az utasok 47 százaléka viszont mindenképpen feladná a csomagját, ha tudja, hogy útját folyamatosan nyomon követheti.

Forrás: MTI


Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.