A légitársaság rendkívül gyorsan növekedett az utóbbi években. 2012-ben a transzatlanti piac meghatározó szereplőjévé szerettek volna válni, ennek érdekében 222 repülőgépet rendeltek egyszerre, amire korábban nem volt még példa az európai repüléstörténetben. Az agresszív terjeszkedéssel viszont óriási adósságokat halmoztak fel, és tisztában voltak vele, hogy egy rossz fordulattal a szakadék szélére is kerülhetnek.
A CNN megjegyzi, Európában az utóbbi két évben több légitársaság, így a brit Monarch és a Flybmi, valamint a német Air Berlin is csődöt jelentett. Mindhárom esetben a növekvő kiadások voltak okolhatók a történtekért.
A Norwegian Air számára fordulatot végül a Boeing 737 MAX típusú gépek letiltása hozta meg. Ebben az évben a légitársaság részvényei 65 százalékot estek, ráadásul júliusban Bjoern Kjos, a vállalat alapító-vezérigazgatója és legnagyobb részvényese lemondott, utódját azóta sem találták meg. A cég részvényesei szeptember 16-án ülnek majd össze megvitatni a kialakult helyzetet. Várhatóan a nyugalmasabb téli időszakban próbálják majd két évvel kitolni kölcsöneik határidejét.
Ha nem sikerül megállapodásra jutni, akkor a céget eladhatják egy nagyobb piaci szereplőnek, az egyik befutó pedig a Lufthansa lehet.
Forrás: 24.hu