Mi lesz veled, Sólyom?

A potenciális befektetővel folytatott tárgyalások elakadtak, az ománi invesztorral továbbra sem jött létre szerződés, 73 dolgozójának szeptemberi munkabérét nem tudja kifizetni a Sólyom Airways, jelentette be a légitársaságot tulajdonló Sólyom Holding tulajdonos-ügyvezetője, Lucsik János csütörtökön.

A légitársaság weboldalán mindeddig nem jelent meg hivatalos információ a bejelentéssel kapcsolatban. A társaság Facebook oldalán azonban néhány perccel ezelőtt a tegnapi események ismeretében közleményt jelentetett meg Lucsik János, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. ügyvezetője.

"2013 februárja óta tulajdonostársaimmal együtt folyamatosan azon dolgozunk, hogy újra elindulhasson egy magyar, nemzeti légitársaság. Az elmúlt 6 hónapban a személyes tulajdonomban lévő más vállalkozásaim eredményét, s az elmúlt 10 évben végzett munkámból származó megtakarításaimat, lehetőségeimhez képest és sokszor erőn felül is arra a célra fordítottam, hogy a Sólyom Hungarian Airways Kft. mielőbb megkezdhesse működését. Sajnálattal vettem tudomásul, hogy minden erőfeszítésem ellenére a Sólyom Hungarian Airways Kft., a bérfizetési kötelezettségének a tegnapi napon nem tudott eleget" - írja az ügyvezető.

"A mai napig, s a jövőben is őszintén hiszek abban, hogy egy új, Magyar Nemzeti Légitársaság létrehozható, s az mielőbb sikerrel megkezdheti működését" - teszi hozzá Lucsik, aki hangsúlyozza, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. illetve a más, a tulajdonában lévő gazdasági társaságok működése zavartalan, pénzügyi helyzetük stabil.

"Biztosítani szeretnék mindenkit arról is, hogy minden erőnkkel a felmerült problémák megoldásán fáradozunk" - zárja sorait.

A légitársaság várható indulásáról az elmúlt időszakban ellentmondásos információk láttak napvilágot. Vágó József, a Sólyom Airways vezérigazgatója október elején még arra számított, hogy társasága mostanára megkapja az engedélyeket a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól és még az idén elindulhatnak a járatok. "Jelen pillanatban nem látok olyan körülményt, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság visszatarthatná az engedélyek kiadását", hangsúlyozta október elején a dolgok akkori állását Vágó József az MTI-nek. Október eleji terveik szerint a Sólyom légitársaság november vagy december 1-jétől közlekedtetett volna járatokat, az átvett repülőgépek számától és a repülési engedélyektől függően. Végül a pesszimista jóslatok váltak valóra, melyek kevés esélyét látták annak, hogy a Sólyom Airways idén felszálljon.

A Népszabadságnak Lucsik János tegnap úgy nyilatkozott, a Sólyom-projekt nem állt le. Vannak megoldandó pénzügyi problémáik, ám a légitársaság indítását tovább folytatják. "Ha nem ománi befektetőkkel, akkor magyarokkal, ha nem hat géppel, akkor kettővel, de folytatjuk" - mondta a lapnak Lucsik János. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.