Vágó József, a Sólyom Hungarian Airways Kft. ügyvezetője a Napi Gazdaságnak megerősítette a cég nem ment csődbe, köszönik, jól vannak. Mindössze az üzemeléshez szükséges hatósági engedélyekre várnak.
A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál (NKH), azt mondták a Napi Gazdaságnak, hogy a légitársaságnak számos engedélyezési eljárása volt párhuzamosan folyamatban. Van, ami lezárult, mint például a lajstromozási, légialkalmassági eljárás, és van, ami még folyamatban van. A hatóság ezekről annyit mondott, hogy általános szabályok szerint ezek az eljárások azért nem zárhatók le, mert az ügyfél nem teljesítette teljeskörűen az engedély megszerzéséhez szükséges feltételeket.
Vágó szintén elmondta, hogy lehetőségük van az engedélyezési eljárások megszüntetésére, vagy felfüggesztésére, nem kértek ilyet a hatóságtól, s amint a cég megkapja az NKH engedélyét, már másnap felszállhat a légitársaság gépe.
A Sólyom a Malév parlagon hagyott útvonalait tervezte üzemeltetni. Ezek közül a nem bilaterális államközi szerződéssel szabályozott útvonalakat a légiközlekedést liberalizáló Nyitott Égbolt jegyében gyorsan betöltötték a korábbi vetélytársak. A kétoldalúak közül pedig a Wizz Air került kijelölésre a moszkvai, tel avivi és isztambuli útvonalon. (Izrael időközben csatlakozott a Nyitott Égbolt egyezményhez.)
Ezt követően gyakorlatilag már nem volt igény a még pályázható jogokra, ezek továbbra is kihasználatlanok. Tucatnyi szabad útvonalról rendelkezik kétoldalú szerződés; lehetne repülni például Kubába, Vietnamba, Irakba, Iránba vagy Jemenbe. Nem véletlen nem repülte a Malév sem ezeket az útvonalakat még élete során.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: Napi Gazdaság Online