A támadás után egyezkednek az Air France-vezetők és a pilóta-szakszervezet

Négy nappal azután, hogy az Air France dolgozóinak egy része inzultálta a francia légitársaság vezetőit az üzemi tanács ülésén, újraindult a párbeszéd pénteken a pilóták többségi szakszervezete, az SNPL és az igazgatóság között.

"Jól sikerült" - mondta Philippe Evain, az SNPL elnöke a találkozó után. A vezetőség is azt közölte, hogy nyugodt légkörben folyt a megbeszélés. Véronique Damon, az SNPL egy másik vezetője szerint a jövőbeni tárgyalások kereteinek meghatározásában együtt fognak működni a vezetőséggel, amely a jövő héttől kezdve kategóriánként külön-külön kíván tárgyalóasztalhoz ülni a dolgozók képviselőivel.

A pénteki megbeszélésen jelen volt Alexandre de Juniac, az Air France-KLM vezetője, Frédéric Gagey, az Air France elnöke és Xavier Broseta humánpolitikai igazgató. Ez utóbbi egyike volt annak a hét embernek, akik megsérültek a hétfői incidensben, amelynek képei bejárták a világsajtót. Ahogy arról mi is beszámoltunk, humánpolitikai igazgató félmeztelenül távozott, miután letépték az ingét és szemtanúk elmondása szerint "majdnem meglincselték". Két másik vezető is szakadt ingben hagyta el akkor az Air France székházát.

A képek hatásának tompítására az Air France pénteken kommunikációs kampányt indított a közösségi oldalakon, 15 millió törzsutasának pedig e-mailben küldött szét egy egyperces videót és egy levelet, amelyek a cég honlapján is megtekinthetők.

"Amit hétfőn láttak, az nem az Air France igazi arca" - hangsúlyozza a humánpolitikai igazgató a felvételen. "Ez az Air France. Az Air France mi vagyunk, az Air France önökért van" - mondják ezt követően mosolyogva a dolgozók franciául, angolul, kínaiul és spanyolul, jelezve, hogy büszkék a munkahelyükre.

{youtube|id=36MusuI6Gfc}

A hangulat ugyanakkor feszült a francia légitársaságnál, miután a hétfői incidenst megelőzően szeptember 30-án a tárgyalások a szakszervezetekkel teljesen megszakadtak. Az érdekképviseletek ugyanis nem fogadták el azt, hogy a légitársaság fizetésemelés nélkül növelje a pilóták munkaidejét. A vezetőség azt kérte tőlük, hogy évente 100 órával repüljenek többet fizetésemelés nélkül, és mondjanak le pihenőnapjaik egy részéről.

A légitársaság ezt követően bejelentette, hogy a következő két évben 2900 állás felszámolására készül: 300 pilóta, 900 légikísérő, a földi személyzetnél pedig 1700 ember állása szűnhet meg. Most először tényleges elbocsátások is lehetnek, korábban csak az önkéntesen távozók és a nyugdíjba vonulók munkahelyeit szüntették meg. Az elbocsátásokkal párhuzamosan járatok is megszűnhetnek, miután a tengerentúli útvonalak fele deficitesen működik, a 107 repülőgépből álló flottából pedig 14 eladására készül az Air France.

Szakszervezeti források szerint az Air France három hónapot ad a pilótáknak arra, hogy javaslatokat tegyenek egy megállapodásra, cserébe nem szűnnének meg járatok, és nem adnának el gépeket.

A szakszervezetek a kormány közvetítését kérték a vezetőség és a pilóták között. Az állam ugyanis 17,6 százalékos tulajdonosa a légitársaságnak. Ségolene Royal közlekedési és környezetvédelmi miniszter jelezte: elképzelhető, hogy kinevez egy mediátort, ha a párbeszéd nem indul meg.

Az Air France öt dolgozóját őrizetbe vették a múlt heti incidens miatt

Őrizetbe vették hétfőn az Air France öt dolgozóját, a francia légitársaság vezetőinek egy héttel ezelőtti inzultálása miatt - közölték rendőrségi források.

Az öt férfi az Air France Cargo részlegénél dolgozik raktárosként. Négyet közülük hajnalban tartóztattak le a Párizs közeli lakóhelyeiken, az ötödik dolgozót pedig délelőtt. Nem tanúsítottak ellenállást.

A szakszervezeti aktivistákat az incidensről készült felvételek alapján azonosították.

Október 5-én félbeszakadt az Air France üzemi tanácsának ülése, amelyen a következő két évre tervezett, 2900 állás megszűnését előirányzó akciótervet tárgyalták volna, mivel több száz dolgozó betört a terembe és inzultálta a cég jelenlévő vezetőit. Az incidensben heten megsérültek, köztük egy ember súlyosan.

A világsajtót bejárták azok a képek, amelyeken Xavier Broseta humánpolitikai igazgató félmeztelenül látható, miután letépték az ingét és szemtanúk elmondása szerint "majdnem meglincselték", és két másik vezető is szakadt ingben hagyta el az Air France székházát. Az incidenst politikusok, élükön Francois Hollande államfővel, valamint az Air France vezetősége és a szakszervezetek is elítélték.

A rendőrségre tíz feljelentés érkezett hat biztonsági őr és a három megtámadott vezető részéről, valamint az Air France is panaszt tett az üzemi tanács megzavarása és rongálások miatt, amely öt évig tartó szabadságvesztéssel büntethető.

Az ügyészségi nyomozással párhuzamosan az Air France belső vizsgálatot is indított, amelynek során tíz olyan dolgozót azonosítottak, akik érintettek lehetnek a vezetők molesztálásban. Őket hétfőn levélben értesíti a vállalat a szankciókról, többségüket elbocsátották.

Forrás: MTI


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.