A kerékpáros túrajegyekből közel 16 százalékkal, e kategórián belül a Tisza-tóhoz 22, a Balatonhoz 15, a Fertő tóhoz 4 százalékkal vásároltak többet idén az első félévben a múlt év azonos időszakához képest. A vasúttársaság által értékesített kerékpárjegyek száma az év első hat hónapjában 10 százalékkal, több mint 210 ezerre nőtt, a nettó árbevétel pedig közel 7 százalékkal emelkedett.
Van egyszer a túrajegy. A kerékpáros túrajeggyel nemcsak a tavakhoz lehet elvinni biciklit, hanem a tó körüli állomások, megállóhelyek között utazva sem kell aznap újabb kerékpárjegyet váltani. A túrajegy ugyanis az érvénytartamon belül korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít. Az utasnak természetesen rendelkeznie kell megfelelő menetjeggyel, és – a vonat típusától függően – adott esetben kerékpárhelyjeggyel is. A túrajeggyel ellentétben a „klasszikus” kerékpárjegyet egy adott viszonylatra lehet megvásárolni, és a jegy ára a tervezett út hosszától függ.
Alapszabály, hogy kerékpár szinte minden vonaton szállítható, azaz a személy- és gyorsvonatokon, illetve egyre több InterCity vonaton is, de csak a jármű névleges befogadóképességének mértékéig. Ha egy vonaton nincs külön kerékpárszállító kocsi vagy arra kialakított tér, akkor – amennyiben a vonaton nem tiltott a kerékpárok szállítása – a vonat első és utolsó 2. osztályú kocsijának a vonat végei felé eső előtereiben helyezhető el a kerékpár, úgy, hogy az utasok közlekedését ne akadályozza. A vasúttársaság arra kéri utasait, hogy – amennyire lehetséges – próbálják időben megtervezni utazásukat. Előzetes kerékpáros helyfoglalással ugyanis a kellemetlenségek megelőzhetők.