Az iparági kihívások ellenére a lettek működési modellje és folyamatos hálózatbővítése
a korrigált EBITDAR éves 16 százalékos növekedését eredményezte, elérte a 184 millió eurót,
ezzel is bizonyítva modern Airbus A220-300-as flottájának hatékonyságát és fegyelmezett költséggazdálkodását. A légitársaság azonban 118 millió eurós nettó veszteséget könyvelhetett el, elsősorban külső tényezők miatt, beleértve
a Pratt & Whitney hajtóművek gyorsított értékcsökkenését, amely 73 millió eurót tett ki, valamint a árfolyamokhoz kapcsolódó nem készpénzes kiigazításokat, az euró dollárral szembeni 2024-es leértékelődését, továbbá a Csoport 2024. májusi bond2 programjának kiszolgálását.
Fotó: airBaltic
Martin Gauss elnök-vezérigazgató mindezzel kapcsolatban elmondta:
2024 a növekedés és a külső kihívások éve volt. Új rekordokat döntöttünk az utasszámban és a bevételben, a kereslet új magasságokat ért el, új mércéket állított fel a történelmünkben. Az iparági hajtóműkarbantartási problémák és az árfolyam-ingadozások azonban hatással voltak a pénzügyi teljesítményünkre. Ezek azonban átmenetiek, hosszú távú stratégiánkban nem jelentenek változást.
A tavalyi évben a lettek 3 új Airbus A220-300 gépet vehettek át, azóta megérkezett az 50. repülőgép és még 4 várható 2025-ben. A munkavállalók létszáma 2700-ra emelkedett, ami 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. Pilóta Akadémiájukon átadták a 100. diplomát és a Vezetői Akadémián is lezárult sikerrel az 5. szezon.