Akkus bérautó-hálózat épül Budapesten

A Greengo 45 elektromos autóval indul, de 500-at szeretnének, amellyel 10 ezer fővárosit szolgálnának ki a jövőben, írja a Forbes online kiadása.

A közösségi autózás új magyar gyakorlatának alapjait lerakni készülő Michaletzky Bálint "autós Bubinak" hívja a Forbes online cikkében a Greengót, hogy érthetőbb legyen a lényege és a célja. A bérelhető városi bicikli mintájára kiépülő hálózatban elektromos autókat lehet bérelni, a szolgáltatás most indul, egyelőre 45 autóval.

Mihaletzky nyugat-európai példákat követ, bár ezek a rendszerek ott is általában benzines autóval valósultak meg, teszi hozzá, úgyhogy a Greengo ilyen szempontból is másnak számít.

A szolgáltatás a Volkswagen átalakított elektromos autójával, az e-Uppal valósult meg. A projekt befektetője és többségi tulajdonosa a Ce Rent Zrt., amely a jövőben 300-500 elérhető autót szeretne biztosítani legalább 10 ezer felhasználó részére.

A Greengóhoz egy applikáció is tartozik, amely mutatja a rendelkezésre álló autók helyét és töltöttségét, a hivatkozott Forbes-cikk szerzője le is tesztelte a rendszert és az autót, a működés a szolgáltatás honlapján ismerhető meg részletesen.

Az egyszer regisztráció díja 5900 forint, ebből a bankkártya regisztráció 1000 forint és a regisztrációs díj 4900. A havi díj 990 forint, az autó bérlése percenként 65 forint. A parkolás percenként 15 forint.

Az autókat a Greengo munkatársai töltik, egyelőre töltőhálózat még nem épült ki. “A legnagyobb akadály a tyúk-tojás problémára hasonlít: addig nem terjednek az elektromos autók, amíg nincs kiépített töltőhálózat, de addig nem építenek töltőhálózatot, amíg nincs elég elektromos autó. Mi most ezen szeretnénk billenteni egyet!” – mondja a Forbesnak Michaletzky. Szerinte egy töltő telepítése 2-3 millió forintba kerül, és legalább 100-150 töltő kéne az ideális üzemhez. Az autó 2 nap alatt merül le.


Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.