A közösségi autózás új magyar gyakorlatának alapjait lerakni készülő Michaletzky Bálint "autós Bubinak" hívja a Forbes online cikkében a Greengót, hogy érthetőbb legyen a lényege és a célja. A bérelhető városi bicikli mintájára kiépülő hálózatban elektromos autókat lehet bérelni, a szolgáltatás most indul, egyelőre 45 autóval.
Mihaletzky nyugat-európai példákat követ, bár ezek a rendszerek ott is általában benzines autóval valósultak meg, teszi hozzá, úgyhogy a Greengo ilyen szempontból is másnak számít.
A szolgáltatás a Volkswagen átalakított elektromos autójával, az e-Uppal valósult meg. A projekt befektetője és többségi tulajdonosa a Ce Rent Zrt., amely a jövőben 300-500 elérhető autót szeretne biztosítani legalább 10 ezer felhasználó részére.
A Greengóhoz egy applikáció is tartozik, amely mutatja a rendelkezésre álló autók helyét és töltöttségét, a hivatkozott Forbes-cikk szerzője le is tesztelte a rendszert és az autót, a működés a szolgáltatás honlapján ismerhető meg részletesen.
Az egyszer regisztráció díja 5900 forint, ebből a bankkártya regisztráció 1000 forint és a regisztrációs díj 4900. A havi díj 990 forint, az autó bérlése percenként 65 forint. A parkolás percenként 15 forint.
Az autókat a Greengo munkatársai töltik, egyelőre töltőhálózat még nem épült ki. “A legnagyobb akadály a tyúk-tojás problémára hasonlít: addig nem terjednek az elektromos autók, amíg nincs kiépített töltőhálózat, de addig nem építenek töltőhálózatot, amíg nincs elég elektromos autó. Mi most ezen szeretnénk billenteni egyet!” – mondja a Forbesnak Michaletzky. Szerinte egy töltő telepítése 2-3 millió forintba kerül, és legalább 100-150 töltő kéne az ideális üzemhez. Az autó 2 nap alatt merül le.
Forrás: Kreatív Online