Állami mentőövet kért a Hainan Airlines tulajdonosa

Likviditási gondjai miatt a Kínához tartozó Hajnan-tartomány kormányzatához fordult segítségért a Hainan Airlinest irányító HNA-csoport. Egyre közelebb az államosítás - írja az AIRportal.hu.

A tartományi kormányzat vezetésével egy munkacsoport alakul, amelynek feladata a koronavírus okozta gazdasági lassulás miatt a HNA-csoportnál kialakult, egyre súlyosbodó likviditási kockázatok kezelése – a Reuters értesülései szerint. A HNA Group szombaton hivatalosan is elismerte, hogy a pénzügyi problémákkal nem képes önállóan megbirkózni.

A HNA a Hainan Airlines mellett számos kínai légitársaságban birtokol részesedést, a járványtól függetlenül is pénzügyi gondokkal küzdő cégcsoportot hatalmas nyomás alá helyezte a koronavírus miatt kialakult óriási visszaesés a kínai légiközlekedésben, a belföldi és nemzetközi járatok tömeges törlése. A visszaesett kereslet mellett az is nyomást helyez a cég pénzügyeire, hogy a törölt járatok miatt több millió utas számára kell visszatéríteni a jegyek árát. A Hainan Airlines annak érdekében, hogy csökkentse a készpénz-kiáramlást, egyéb takarékossági intézkedések mellett például a külföldi pilótákat fizetés nélküli szabadságra küldte.

Korábban arról érkeztek hírek, hogy a kínai kormány átveszi a HNA-csoportot és a légitársasági részesedések más, kínai állami légitársaságokhoz, például az Air Chinához, vagy a China Eastern Airlineshoz kerülnek. A Reuters forrásai szerint a két állami légitársaság már készül a HNA légitársasági érdekeltségeinek átvételéről szóló tárgyalásokra.

A HNA 11 légitársaságban, köztük a Lucky Airben és a Budapestre is közlekedő Hainan Airlines-ban is többségi tulajdonos, de a Hongkong Airlines-ban, az Azulban, a TAP Air Portugalban és a Virgin Australiában is van kisebb-nagyobb tulajdonrésze. A csoport az elmúlt években rendkívül agresszívan terjeszkedett, 50 milliárd dollárt költött akvizíciókra, részesedést szereztek a Deutsche Bankban és a Hilton Worldwide-ban is. Ezzel azonban akkora adósságot halmozott fel a HNA, hogy később több vagyonelemet eladott, és a légitársaságokra, valamint a turizmusra fókuszált, de a bonyolult pénzügyi szerkezet, a hitelek, és egyéb kapcsolódó üzletek miatt nagyon nehézkes az értékesítés.

Mi a helyzet a Hainan budapesti járatával?

A Hainan Airlines Csungking és Budapest közti járataira a foglalási rendszerek adatai szerint május végéig nem lehet repülőjegyet vásárolni, holott a légitársaság a korábbi bejelentés szerint csak február 7. és március 27. között függesztette volna fel a járatokat. Jelenleg május 29-től ugyan elérhető a heti kétszer közlekedő járat (hétfő és péntek) a foglalási rendszerekben, azonban a légitársaság rendkívül magas árakon (úgynevezett full fare tarifával) kínálja a jegyeket. A Hainan Airlines februárban több más hosszútávú útvonalán is megemelte az árakat, ez a lépés – a korábbi, hasonló tapasztalatok alapján – a járatok törlését, megszüntetését vetítheti előre.

Forrás: AIRportal.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.