Államilag támogatott repülőtér fejlesztés: csak valós piaci igény esetén

Lehetővé tenné az uniós tagországok számára az Európai Bizottság, hogy meghatározott ideig állami támogatást nyújtsanak az évente hárommillió utasnál kevesebbet fogadó regionális repülőtereknek, valamint légitársaságoknak új útvonalak, összeköttetések, desztinációk létesítéséhez - közölte még múlt csütörtökön Joaquín Almunia, a brüsszeli testület versenypolitikáért felelős tagja.

A repterek esetében az új szabályok 10 éves átmeneti időszakra teszik majd lehetővé, hogy a tagállamok közpénzből támogatást nyújtsanak a légikikötők működéséhez. A létesítménynek ez idő alatt át kell alakítani üzleti modelljét, hogy állami támogatás nélkül is működőképes legyen.

Emellett Brüsszel a reptéri infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó állami támogatási szabályokat is módosítani fogja. Ezek a beruházások, repülőtér-építések vagy -bővítések is támogathatók lesznek abban az esetben, ha a fejlesztésre valós piaci igény van, az érintett térség légi úton való elérhetőségének biztosítása azonban csak közpénz bevonásával lehetséges.

A bizottság közleményéből ugyanakkor az is kiderül, hogy a repülőtér méretétől függően határozzák majd meg az uniós szabályok, hogy az állam milyen arányban adhat támogatást. Nehezebben megtérülő, kisebb repterek nagyobb, a jövedelmezőbb, nagy repülőterek kisebb arányban kaphatnak majd állami támogatást.

Az új szabályokat formálisan márciusban fogadhatja el a bizottság, majd érvénybe is lépnek.

A módosításokat Almunia közlése szerint az indokolja, hogy az elmúlt években a légi közlekedési szektor, a repülőterek és a légi társaságok piaca jelentősen átalakult. A bizottság közleménye szerint az új szabályok a régiók összeköttetésének és az unióban élők mobilitásának javítását szolgálják, egyúttal pedig minimalizálják a versenytorzulást az egységes piacon.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.