Mint írták, az amerikai szabadalmi hivataltól most kapta meg az európai repülőgépgyártó a jóváhagyást egyebek között az újrakonfigurálható kartámaszra is, amelyre „túlsúlyos székként” utalnak.
Tény, a testesebb utasok repülése, illetve repültetése nem teljesen fájdalommentes sem a légitársaságnak, sem az utasoknak, erre találta most ki az Airbus az állítható kartámaszt, amelyet vízszintesen lehet mozgatni, így legalább a kartámasz nem szűkíti be a variálási lehetőségeket. A szabadalomhoz beadott grafika szerint a középső két támasz egy sínen csúsztatható, így könnyen az utazási igényhez állítható.
A rajzról az is kivehető, hogy a ülőlap és a háttámla is egy egységet alkot, szemben a mostani székekkel. A két támaszt feljebb állítva ugyanis két túlsúlyos utas is kényelmesen elfér egymás mellett, vagy akár négyen – a szülők két kisebb gyerekkel – is utazhatnak egy sorban, így szétültetni sem kell őket, bár a fapados társaságokat ez a technológia nem valószínű, hogy eltántorítja.
A gyártó a szabadalmi hivatal bejegyzésével a tervek elkészítése után most már nekiláthat az első prototípus legyártásához, a Daily Post szerint az Airbus vezetése is hozzájárult a termék kifejlesztéséhez.
(forrás: airportal.hu)