Átadta az első A350-es repülőgépet a Qatar Airways-nek az Airbus

Átadta az első A350 XWB típusú repülőgépet a Qatar Airways-nek a gyártó Airbus hétfőn Toulouse-ban.

Az átadás alkalmából Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a gép kifejlesztésénél a légitársaság igényeit, észrevételeit is figyelembe vette az Airbus és a hajtóműveket gyártó Rolls Royce. A katari cég már a fejlesztés kezdetén 80 darab A350-est rendelt.

Akbar Al Baker kérdésre válaszolva jelezte, hogy 12 hónapnyi üzemeltetés után döntenek arról, rendelnek-e további A350-eseket.

Fabrice Bregier, az Airbus vezérigazgatója az átadás előtti sajtótájékoztatón elmondta: a berepülési program óta minden fontos határidőt sikerült betartaniuk, ezért köszönetet mondott a programban résztvevőknek.



Az Airbus A350-es kifejlesztése 2004-ben kezdődött, az első tervek még egy A330-ason alapuló, de annál gazdaságosabb üzemelésű típusról szóltak, kifejlesztésére 4 milliárd eurót különítettek el. A két legnagyobb lízingcég, az International Lease Finance Corporation (ILFC) és a General Electric Capital Aviation Services (GECAS) kritizálta a projektet, arra kérve az Airbust, hogy teljesen új alapokra építse a típust.

A 2006-os farnborough-i légi szalonon jelentette be az Airbus, hogy az addigi terveket elvetve új alapokra helyezte a fejlesztést, ekkor kapta a típus az XWB (extra szélestörzsű) jelzőt is, mivel a korábbiakhoz képest megnövelték a törzs átmérőjét.

Az első prototípus összeszerelése után a típus 900-as verziója tavaly júniusban emelkedett először a magasba, ezzel megkezdődött a berepülési program. Ennek lezárultával az Airbus 15 hónappal az úgynevezett szűzfelszállás után megszerezte az európai és amerikai légügyi hatóságoktól a típus üzemeltetési bizonyítványát.

A világ első A350-ese december 13-án repült volna ünnepélyes keretek között Toulouse-ból Dohába a Qatar Airways bázisára, de múlt szerdán a légitársaság bejelentette, hogy bizonytalan időre elhalasztja a hivatalos bemutatót. Az azóta megjelent sajtóértesülések szerint komoly hibákat kellett megoldani, de ezeket nem részletezték.

A széles törzsű, két hajtóműves gép verziótól függően 276-369 utast tud szállítani, hatótávolsága 14 350 kilométer, legnagyobb felszállósúlya 268 tonna, meghajtásáról a Rolls Royce Trent XWB hajtóművei gondoskodnak, a gép 25 százalékkal kevesebb kerozint fogyaszt versenytársánál, a Boeing 777-esnél. A típusra november végéig 778 rendelés érkezett 41 társaságtól. A gépek ára verziótól függően listaáron 260 millió és 340 millió dollár (59,8-78,2 milliárd forint) között változik.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.