Átadták a bringasávot az Andrássyn

Az ígért ütemterv szerint elkészült az Andrássy út új forgalmi rendje, melyet a kedden adott át a forgalomnak Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. A kerékpárral közlekedők és az autósok számára egyaránt biztonságosabb új forgalmi rendet, a kerékpársáv és a parkolósáv megcserélését a BKK vezetője a tavalyi Autómentes Napon ígérte meg, kivitelezése egy hónap alatt zajlott le az Andrássy út Oktogon és Bajcsy-Zsilinszky út közötti szakaszán.

Régi adóssága volt a Fővárosnak az Andrássy úti áldatlan állapotok megszüntetése, hiszen a kerékpársáv korábbi kialakítását sok jogos kritika érte mind az autósok, mind a kerékpárosok részéről. A parkoló autók „mögé” eldugott kerékpársávon közlekedőkre sem a jobbra kanyarodó autók, sem a kocsikból kiszálló utasok, sem a gyalogosok nem számítottak. Mindez sok konfliktust és balesetveszélyes helyzetet okozott. Több csomópontban a kerékpárosok nagyon rövid zöld jelzést kaptak, sőt, az Oktogonnál egy igen kényelmetlen megoldással külön jelzőgombbal kellett áthaladást kérniük, ezek pedig igencsak nehezítették a kerékpárral való közlekedést az Andrássy úton.

Az új forgalmi rend célja az volt, hogy a jobbra kanyarodó autók és biciklisek többé ne veszélyeztessék egymást, a kerékpáros közlekedést ne akadályozzák parkoló vagy rakodó autók, ne kerüljön rendszeresen kuka a kerékpársávra, és a parkoló autókból kiszállók is nagyobb biztonságban legyenek. A kerékpársáv és a parkolósáv közé egy ajtónyitásnyi szélességű biztonsági sáv került, hogy a váratlanul kinyíló ajtók ne okozzanak többé balesetet. Az önálló jobbra kanyarodó sávval ellátott kereszteződésekben a kerékpársáv a jobbra kanyarodó és az egyenes forgalmi sáv közé került, így a jobbra kanyarodó autók először a besorolási szabályok szerint keresztezik a kerékpársávot, és csak utána kanyarodnak jobbra.

Változott a lámpák beállítása is: eddig több csomópontban a kerékpárosok és a gépjárművek felváltva kaptak zöld jelzést, így mindenkire kevesebb zöldidő jutott. A felújítás eredményeképp az Andrássy úton az egy irányba haladó járművek egyszerre kapnak zöldet, az önálló kerékpáros jelzőlámpák megszűntek, mindenkire hosszabb zöldidő jut. Megszűnt a nyomógombos jelzőlámpa az Oktogonnál, ezzel a kerékpárosok számára az egyik legkényelmetlenebb csomópont alakult át. A többi kereszteződésben, ahol műszakilag lehetséges volt, ott a kerékpárosok számára a csomóponti megállás helyét jelző vonal (stopvonal) a gépjárművek stopvonalánál előrébb került.

Leglátványosabb eleme a felújításnak, hogy a kerékpársávot az aszfalttal megegyező érdességű, tehát a bicikliket nem rázó piros színű bevonattal is kiemeltük és erre kerültek rá a sárga, tartós burkolati jelek. A kerékpársáv ilyen hangsúlyos kiemelése a forgalombiztonságot szolgálja, számos európai példa alapján, alkalmazását a BKK más helyszíneken is tervezi. A megcserélt sávok a teljes szakaszon új aszfaltburkolatot kaptak. A parkolókat és taxiállomásokat újra felfestettük, és a megváltozott forgalmi rendnek megfelelő jelzőtáblákat helyeztünk ki. Az Andrássy út főpályáján a BKK Közút több mint 500 négyzetméteren a szükséges burkolatjavításokat is elvégezte. A kerékpársáv megfelelő helyre kerülésével a 105-ös autóbuszok megállóhelyre történő be- és kiállása komfortosabb lett, valamint a parkolóhelyek száma is emelkedett hat darabbal.

Júniusban az Andrássy úti kerékpársáv projekt első ütemének utolsó lépéseként a Nagymező utcánál két irányban kerékpáros számláló berendezést telepítünk, melynek segítségével nyomon követhető lesz ezen fontos fővárosi útszakasz kerékpáros forgalmának alakulása.

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK folytatja a megkezdett munkát: a város nehéz anyagi helyzete ellenére, elsősorban uniós források segítségével a kerékpározást és a forgalombiztonságot szolgáló fejlesztésekre többet költünk 2011 és 2014 között, mint korábban bármely hasonló időszakban költött a Főváros. Számos kerületben, Csepeltől Rákoskeresztúron át Újbudáig épültek kerékpárutak 2011-ben, és idén is adunk át új szakaszokat, ezen a héten például a kőbányai Fehér úton. A belsőbb városrészekben megvalósul 2013-ban a bubi, a közösségi kerékpáros-rendszer, melyet a belvárosban további forgalmi rend módosítások követnek majd. A program részeként az Andrássy út külső szakaszán is átalakul majd a forgalmi rend, a kerékpárosok az Oktogon és a Hősök tere között a ma járdán kijelölt kerékpárútnak köszönhető gyalogosok közötti szlalomozás helyett az átalakításra váró szervízúton közlekedhetnek majd.


 Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján

Új szolgáltatások a Budapest Airport palettáján 

A rejtett fogyatékossággal és fokozott érzékenységgel élőket segítik a Budapest Airport új szolgáltatásai.
Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának

Szakmai elismerés a légitársaság gyakornoki programjának 

A Zynternship Awards szakmai zsűri döntése alapján arany minősítést kapott az egyetemistáknak szóló gyakornoki program.
Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók

Ismét sztrájk a brüsszeli reptéren, hatalmas fennakadások várhatók 

Az összes induló járatot törlik kedden a belgiumi charleroi-i repülőtéren a biztonsági személyzet sztrájkja miatt.
Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye

Aki még használ taxis drosztot, az ne a megszokott rutin alapján tegye 

Ugyanis egy többlépcsős, ütemezett taxiállomás-felújító programba kezdett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK)
Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés

Innováció Bécsben: digitális akadálymentesítés 

Az osztrák fővárosban mostantól megújulnak a digitális utastájékoztató kijelzők.
Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye

Módosult a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye 

Egyre csökken az ingyenes parkolási lehetőség.
Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány

Több légitársaságnak is fájhat a Boeing-botrány 

Az ultrafapados légitársaság utasainak számát a jelenlegi évi 200 millióról 2034-re 300 millióra szeretné növelni, de ehhez szüksége lenne repülőgépekre.
Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság

Dollármiliókat fordít pilótái és légiutas-kísérői képzésére ez a légitársaság 

A légitársaság célja, hogy az új eszközök használatával 54 százalékkal növelje pilótaképzési kapacitását.
Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba

Ebben az évben már biztos nem megy a WIZZ Tel Aviv-ba 

Sőt, jövő év elején sem visz utasokat Izraelbe az ultrafapados légitársaság.
Durva büntetést kapott a Lufthansa

Durva büntetést kapott a Lufthansa  

Nem véletlenül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.