A szaktárca hangsúlyozta: a két közszolgáltató társaságcsoportnál teljesen más jellegű folyamatokat, döntéseket igényel az átalakítás.
A Volán portfóliónál megalapították a 100 százalékban állami tulajdonban lévő regionális közlekedési központokat, ezek cégbírósági bejegyzése folyamatban van. A következő lépés az egyes társaságokban lévő állami tulajdonú részvények apportálása a régiós társaságokba - ismertette az NFM.
A MÁV Zrt. esetében az üzemgazdasági folyamatok racionalizálása mellett az alaptevékenységhez nem szükséges feladatoktól, és ezek költségeitől mentesíteni kell a társaságot.
A MÁV-nál az átalakítás folyamata 2012 közepén intenzívebb fázisba érkezett, viszont a vasúti pályaműködtetés átalakítása hosszabb előkészítő munkát igényel a szigorú törvényi szabályozás, illetve a vasútbiztonsági kockázat miatt, így ezen a területen a jelentősebb működési és szervezeti változás csak 2013. második negyedévtől várható.
A jövőbeni átalakítás egyik fő célja azoknak a költségeknek a csökkentése, amelyek a párhuzamos tevékenységekből és a nem megfelelő munkaszervezésből adódtak - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Forrás: MTI